Beste Tweakers,
Ik ben bezig in mijn nieuwe huis wat lichtknoppen te vervangen. Ik ben fan van het Gira system 55 en wil deze 'form factor' dan ook graag aanhouden voor de complete woning.
Nu ben ik bezig met mijn dubbele schakelaar op de overloop van de eerste verdieping..
Dit is toch wat lastiger dan ik dacht, ik vermoed dat ik een verkeerde schakelaar gekocht heb.
De situatie is als volgt.
Begane Grond - Schakalaar bedient lamp op de overloop 1e verdieping
1e verdieping - Dubbele schakalaar bedient lamp op de overloop 1e verdieping en lamp op de zolder
Zolder - Schakelaar bedient de lamp op zolder
Ik heb getracht een tekening te maken zoals ik denk dat het zit;
:strip_exif()/f/image/TLoy0rDzHIja7vzknfdYJU0R.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu wilde ik het dus aansluiten op een Gira Schakelaar 310500, die ik al in bezit heb. Maar ik kreeg het niet voor elkaar. De schakelaar op de begane grond deed het niet meer, de andere wel (overloop (dubbel) en zolder)
Dit is hoe de schakelaar werkt;
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ntUK1BkviIysJATnrskXtFfz.jpg?f=user_large)
Ik vermoed dat ik deze nodig heb, maar kan iemand dat bevestigen? Gira 310800
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QH9y3D7aAlMG7RVlpJ6n8rWD.jpg?f=user_large)
Bedankt
Ik ben bezig in mijn nieuwe huis wat lichtknoppen te vervangen. Ik ben fan van het Gira system 55 en wil deze 'form factor' dan ook graag aanhouden voor de complete woning.
Nu ben ik bezig met mijn dubbele schakelaar op de overloop van de eerste verdieping..
Dit is toch wat lastiger dan ik dacht, ik vermoed dat ik een verkeerde schakelaar gekocht heb.
De situatie is als volgt.
Begane Grond - Schakalaar bedient lamp op de overloop 1e verdieping
Op de Begane Grond schakelaar zitten 2 zwarte schakeldraden en 1 bruine fase draad
1e verdieping - Dubbele schakalaar bedient lamp op de overloop 1e verdieping en lamp op de zolder
Op de dubbele schakelaar 1e verdieping zitten 5 zwarte schakeldraden en 1 bruine fase
Zolder - Schakelaar bedient de lamp op zolder
Op de schakelaar van zolder ziiten 3 zwarte schakeldraden
Ik heb getracht een tekening te maken zoals ik denk dat het zit;
:strip_exif()/f/image/TLoy0rDzHIja7vzknfdYJU0R.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu wilde ik het dus aansluiten op een Gira Schakelaar 310500, die ik al in bezit heb. Maar ik kreeg het niet voor elkaar. De schakelaar op de begane grond deed het niet meer, de andere wel (overloop (dubbel) en zolder)
Dit is hoe de schakelaar werkt;
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ntUK1BkviIysJATnrskXtFfz.jpg?f=user_large)
Ik vermoed dat ik deze nodig heb, maar kan iemand dat bevestigen? Gira 310800
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QH9y3D7aAlMG7RVlpJ6n8rWD.jpg?f=user_large)
Bedankt