Bluetooth verbindt niet na het opnieuw opstarten van de PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsGs
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-01 13:10
Beste mensen,

Onlangs heb ik Windows 11 geïnstalleerd op mijn desktop en sindsdien heb ik problemen met het verbinden van mijn muis en toetsenbord via bluetooth. De verbinding wordt tot stand gebracht via een bluetooth adapter in een USB poort.

Het probleem zit hem niet in het verbinden van de apparaten, maar juist wanneer de computer opnieuw is opgestart dat mijn apparaten niet direct verbinding maken. In het bluetooth overzicht staat dat de muis en het toetsenbord wel gekoppeld zijn, dus ze zijn niet 'vergeten' door de desktop. Echter maakt het ook geen verbinding met de apparaten.

Ik heb al diverse dingen geprobeerd, onder andere alle stappen die Microsoft voorstelt met stuurprogramma's e.d, alle USB poorten geprobeerd van de computer en ook een nieuwe adapter gekocht (https://www.amazon.nl/dp/..._487767311_302_E_DDE_dt_1). Echter heeft dit allemaal niet geholpen.

Ik heb wel het gevoel dat het iets te maken heeft met de adapter, want de muis en toetsenbord werken feilloos met mijn werklaptop. Dus het ligt niet aan de apparaten. Komt iemand van jullie dit probleem bekend voor en een eventuele oplossing?

Mijn moederbord is trouwens een Gigabyte B550M DS3H.

Mvg,
Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Andere vraag eerst: wordt de PC koud opgestart of staat deze (zoals 99% van alle installaties) in een deep sleep / hibernate?

Allicht waard om te bekijken/testen: https://learn.microsoft.c...and-re-enable-hibernation

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:50
MAX3400 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:34:
Andere vraag eerst: wordt de PC koud opgestart of staat deze (zoals 99% van alle installaties) in een deep sleep / hibernate?
Hibernate/Sluimerstand staat juist standaard uit.

Maar kijk eens of het wel werkt als je de optie snel opstarten (fast startup) uit zet?
How To Geek: Shutting Down Doesn’t Fully Shut Down Windows 10 (But Restarting Does)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsGs
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-01 13:10
Hoi Max en Doman, dank voor jullie reacties. Helaas werkt het uitzetten van "Snel opstarten" ook niet...

[ Voor 16% gewijzigd door ThijsGs op 14-01-2025 09:39 ]