Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btray
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 15:56
Mijn moeder is ondertussen 65 jaar, maar begint heel vaak dingen te vergeten en neemt haar smartphone niet op als we bellen (in de tas op stil, of in keuken terwijl ze boven is). Ik zou ze graag willen toevoegen aan mijn Google One account om ze dan te kunnen lokaliseren en gedeelde agenda's te maken met notifications op, zodat ze zelf niet al te veel moet onthouden of vergeet te noteren.

Het lokaliseren is uitsluitend om een gerust gevoel te hebben dat ze gewoon thuis is of even boodschappen is gaan doen.
Zijn er mensen die hier iets soortgelijk hebben gedaan via Google Family? Of gebruiken jullie een andere app?
Ik vind enkel situaties waarbij de kinderen worden toegevoegd aan de family link om ze dan te beheren.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:57
Geen ervaring, maar vond dit artikel.
https://www.androidpolice...or-seniors-online-safety/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Voor de positie bekijken hoor ik vaak dat mensen life360 gebruiken.

En voor het delen van de agenda volstaat het volgens mij gewoon om de agenda te delen met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik zou een EU bedrijf uitzoeken dat voldoet aan de GDPR/AVG. Google geeft in de privacy policies aan dat ze privacy effectief niet respecteren.

Je hebt twee zaken om op te letten in het gebruik:
• de gps en een doorgeefsysteem
• een client app om te kunnen raadplegen

Als vergeten wordt de smartphone op te laden is een app als tracker op de smartphone te installeren misschien niet voldoende. Een losse gps tracker heeft ook dat probleem, dan moet de persoon in kwestie het wel bij zich hebben. Het is dus nogal persoonlijk als de persoon nooit zonder tas met smartphone weggaat, zou je ook een apparaat in de tas kunnen doen. Dan is er geen omkijken naar. Uiteraard moet de gevolgde geen bezwaar hebben.

https://thuisleefgids.nl/...ckers-en-dwaalalarmering/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btray
Dat gaat erover dat je de functionaliteiten van Family link dus kan gebruiken voor "grootouders", maar het bestaat momenteel niet. Mijn moeder is natuurlijk niet zo hulpbehoevend dat ik een "child device" moet gaan registreren, maar het zou handig zijn als Google het toelaat om het device te lokaliseren zonder het volledig onder mijn toezicht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btray
rens-br schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 06:20:
Voor de positie bekijken hoor ik vaak dat mensen life360 gebruiken.

En voor het delen van de agenda volstaat het volgens mij gewoon om de agenda te delen met elkaar.
Het lijkt me inderdaad de beste optie van een aparte app te gebruiken, google family link is volledig ingesteld op het de verhouding ouder-kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

franssie

Save the albatross

Met een telefoon kan het helaas niet, maar met een (bijvoorbeeld) Chipolo ONE Point kan het wel. Die koppelt zij dan aan haar telefoon en die kan ze dan delen naar jou. Moet ze die key dan wel neenemen door het bijvoorbeeld aan haar sleutelbos te hangen.

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 03-02-2025 15:42 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1