Wij zijn recent verhuist en ik ben zelf zo eigenwijs geweest om een een aantal tegels schoon te maken met groene zeep (niet veel, 3 stuks). Dit laat een rare witte vlek, soort waas achter op de tegels. Ik las later dat groene zeep dus niet geschikt is voor keramische binnen-tegels. Dat blijkt dus te kloppen (wilde wat rubber krassen weghalen en die zie je nu niet meer natuurlijk
).
Ik heb op internet gezocht en zie wat berichten of azijn of cementsluier of speciale schoonmaakmiddelen voor keramische tegels. Gaat hier dan met name over buitentegels en niet over binnentegels.
Nu heb ik meer vertrouwen in dit forum dan de meeste onzin die ik op internet lees, dus ik stel de vraag toch hier.
Weet iemand een oplossing, heeft dit eerder gehad en zo ja, hoe te behandelen?
Ik krijg het er trouwens niet af met (heet) water. Lijkt mij sterk dat de tegel is aangetast. Keramische zou een toplaag moeten hebben.
Ik heb op internet gezocht en zie wat berichten of azijn of cementsluier of speciale schoonmaakmiddelen voor keramische tegels. Gaat hier dan met name over buitentegels en niet over binnentegels.
Nu heb ik meer vertrouwen in dit forum dan de meeste onzin die ik op internet lees, dus ik stel de vraag toch hier.
Weet iemand een oplossing, heeft dit eerder gehad en zo ja, hoe te behandelen?
Ik krijg het er trouwens niet af met (heet) water. Lijkt mij sterk dat de tegel is aangetast. Keramische zou een toplaag moeten hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 10-01-2025 10:51 ]