Chrome pagina's laden maar voor een deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-05 08:29
Sinds enige laden webpagina's niet altijd in zijn geheel en ik heb geen idee wat hiervan de oorzaak kan zijn. De computer waarmee ik de pagina's oproep is met een LAN verbonden en die is vervolgens weer verbonden met de UDM Pro waarop een 1Gbps download en 100Mbps upload verbinding uitkomt.

Deze ochtend was er weer zo een situatie, hieronder een screenshot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWQbLq7-bB63u6QYZhj_8kkw1pI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZCEYq3pm6TbpjeMSQ4oeTSS.jpg?f=fotoalbum_large
Zodra ik dan weer op een link klik of op vernieuwen druk word de pagina wel in zijn geheel geladen.

Iemand enige idee hoe we dit kunnen oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:25

WeirdEye

Eindbaas

Heb je dit ook getest in een incognito? En is dit op al je apparaten in het netwerk?

Klinkt bijna als een dns issue. Heb je lokale dns? Zo ja zet die eens op naar bv google dns (8.8.8.8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexen
Ik heb niet dit soort ervaringen op andere apparaten in het netwerk.

De DNS komt vanaf de UDM-Pro en die heeft de ISP DNS in gebruik.
Ik zou voor een tijdje de Google DNS kunnen instellen en kijken of het verschil maakt.

Helaas is het probleem niet te reproduceren om zo ook te kunnen vaststellen of het daarmee is opgelost.

Bedankt voor de suggestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:41
Ik zou eens developer tools openen (F12) om te kijken wat voor errors je krijgt bij het tabje Network :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexen
Falcon93 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:15:
Ik zou eens developer tools openen (F12) om te kijken wat voor errors je krijgt bij het tabje Network :)
Gisteren heb ik de DNS op 8.8.8.8 maar deze ochtend toch weer een error. Zie hieronder de foutmeldingen van het tabje network

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrCUabPFadsKUQA-Psh_mHUr6xM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zR2QLUKMKZvP3PYEdUB18cNh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ld2KRqHlKZ5C9NiHhYs8kJkozVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XR973PeZhGPt7vBPCJ1Xh0QC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon93
lexen schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:34:
[...]

Gisteren heb ik de DNS op 8.8.8.8 maar deze ochtend toch weer een error. Zie hieronder de foutmeldingen van het tabje network

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toevallig een antivirus draaien? (Op win defender ns)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:16

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Kijk eens door deze oplossingen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
lexen schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:56:
Sinds enige laden webpagina's niet altijd in zijn geheel en ik heb geen idee wat hiervan de oorzaak kan zijn. De computer waarmee ik de pagina's oproep is met een LAN verbonden en die is vervolgens weer verbonden met de UDM Pro waarop een 1Gbps download en 100Mbps upload verbinding uitkomt.

Deze ochtend was er weer zo een situatie, hieronder een screenshot.
[Afbeelding]
Zodra ik dan weer op een link klik of op vernieuwen druk word de pagina wel in zijn geheel geladen.

Iemand enige idee hoe we dit kunnen oplossen?
Loop hier af&toe ook tegenaan. Oplossing is oá. verversen of de geschiedenis van Chrome even opschonen. Het is niet structureel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexen
Falcon93 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:41:
[...]

Toevallig een antivirus draaien? (Op win defender ns)
Ja Norton 360 is ook actief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon93
lexen schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:14:
[...]

Ja Norton 360 is ook actief
Lijkt erop dat Norton 360 de cache verwijderd terwijl Chrome de cache probeert te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Speelt het ook in een andere browser zoals Firefox? Zo niet dan is het een cacheprobleem. Gooi handmatig eens alle cache weg in Chrome.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Ik moet zeggen dat ik hier zelf ook geregeld tegen aan loop. Gisteren zelfs bij mijn self hosted website op mn development machine. Heb zelf ook nog geen oplossing buiten forced reload, dus het lijkt wat met de cache te doen te hebben. Ik ga dit dus zeker even volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexen
nelizmastr schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:05:
Speelt het ook in een andere browser zoals Firefox? Zo niet dan is het een cacheprobleem. Gooi handmatig eens alle cache weg in Chrome.
Momenteel gebruik ik geen Firefox of andere browser dus zou dat niet kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexen
Falcon93 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:54:
[...]

Lijkt erop dat Norton 360 de cache verwijderd terwijl Chrome de cache probeert te laden.
Heb je ook enig idee hoe dat aan te passen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

lexen schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:29:
[...]

Norton verwijderen.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

lexen schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:29:
[...]

Dat staat létterlijk in mijn link:
  1. Right-click on the Norton icon from the taskbar
  2. Open Norton 360
  3. Settings
  4. Tasks Scheduling
  5. Uncheck the 'Chrome Temp Files'
  6. Apply
Maar nog beter is die rommel van je PC mikkeren zoals @CodeCaster aangeeft ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexen
RobIII schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:36:
[...]

Dat staat létterlijk in mijn link:

[...]

[...]

De huidige Norton 360 zijn iets anders dan je link aangeeft, zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8r5dfXncIVcpYwWXu3Ih8GY6Hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MIexIGkTMyD4CNlVy8Jcf964.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMLvXCNoFdCMlU66vt_dynjHkAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gC5jiKc0vrEmENoYuGJGN6Gu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVUF7iwpncaUI5-TZyvrjrcYZio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCQ3Xen06gr59aDqlHzNqEGs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7zLGni_UfDOgP4hopw33CusNoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKAMhp8z2opprvWLoE7GFpCO.jpg?f=fotoalbum_large

Maar nog beter is die rommel van je PC mikkeren zoals @CodeCaster aangeeft ;)
Wat voor voor AV programma adviseren jullie dan om te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon93
lexen schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:52:
[...]

Ik gebruik zelf gewoon Windows Defender, die bevalt mij prima :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

lexen schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:52:
[...]

Windows Defender.

Doe vooral waar je jezelf senang bij voelt hoor, maar voor mij zijn 3rd party anti-virusoplossingen al sinds Defender totaal overbodig. Komt al jaren als "best getest" danwel ergens in de top 3 uit de tests* en tenzij je de hele dag allerlei warez aan 't downloaden bent of in allerlei shady sites zit is dit meer dan voldoende IMHO.

* Moet wel eerlijk erbij zeggen dat ik 't al een tijd niet meer "op de voet" volg dus mogelijk is 't anno nu wel iets anders, maar voor mij voldoet Windows Defender prima. De enkele keer dat ik iets echt niet vertrouw gooi ik 't door virustotal en/of jotti.

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 12-01-2025 12:00 ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:34

nelizmastr

Goed wies kapot

lexen schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:28:
[...]

Momenteel gebruik ik geen Firefox of andere browser dus zou dat niet kunnen zeggen.
De subtiele hint erachter is dan ook Firefox (of een andere browser) te installeren en dat te controleren natuurlijk ;)

Beetje actief, kom op :P

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 12-01-2025 17:00 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:10

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Defender is nog steeds meer dan goed genoeg. 3rd party virusscanners doen tegenwoordig meer kwaad dan goed en zijn zonde van het geld.

Ninety percent of everything is crap.

Pagina: 1