Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioH73
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:28

MarioH73

Sta altijd een keer meer op!

Topicstarter
Mijn vraag:
Dit was mijn eerste Mobo sints 8 jaar geen desktop meer te hebben gebruikt.
En er zijn dus 2 componenten met de videokaart afgestoten.|:(
Hopenlijk kan ik hem maken en dan als thuis server te laten draaien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAdMRGh4w6f4KS9UPqwvdjkjCBw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FfsWTu1Zt1zgKZAHS9SBi7aI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCaBUvlFDUYqxnE2mXcE7KKIkmY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/z5sGqyXUAAt8bbdVvWiOqNHO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMkR8KGIsiyaenre954h_0Ww7Q4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEFgumKfpqwtClqdG2GTUAVy.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raUpWz4uwXI20PMyLS8WWXZTNHs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChGwXNNkZc0tW5lMkfpw4nb2.jpg?f=fotoalbum_tile

Mijn vraag luit dan ook, :O
Wie mijn vertellen kan wat & welke componenten hier hebben gezeten of hoe kom ik hier achter? (Zie foto's)

Relevante software en hardware die ik gebruik:

i5 core 9400F 32GB geheugen van GSkill

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Er zat ook een kortsluiting in de mobo die heb ik er uitgekregen, nu heb ik Biostar Gevraagt om de informatie maar die mogen het niet delen. Dus vraag ik het aan mijn mede Teakers. Dus heb je een Biostar H310M-HP kijk even of het Caps of transistoren zijn en welke waarde die hebben! Dit zou ik heel gaaf vinden. O+

Weet je een manier om hier achter te komen, hoor ik het ook graag in een uitleg. :*)

Ik ben hobby man en soldeer graag ook leer ik veel bij over deze schade en fouten te repareern en op te lossen.
Ik hoop dat we er snel achter zijn ! 8)

[ Voor 1% gewijzigd door MarioH73 op 27-01-2025 14:51 . Reden: Op aan vraag. was verwarrend ]

Mario Hägele

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Kan je niet eenvoudigweg fotos opzoeken van het mobo?
Hmmm inderdaad geen scherpe foto :(

[ Voor 25% gewijzigd door 99ruud99 op 10-01-2025 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioH73

MarioH73

Topicstarter
De eerste 2 zijn van Biostar en indeed vtij slecht! :)

Mario Hägele

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:28

Dark

who tweaked the light?

Gezien de positie binnen dat gele lijntje is het iets met de audio, dat lijntje is een soort scheiding tussen het audio deel en de rest van het moederbord.
Je zou dus gewoon kunnen proberen of het moederbord werkt zonder geluid.

Als ik moet gokken en het net zo'n componentje was als erboven zit met dat vierkantje, dan zou het een smd zekerings weerstandje kunnen zijn.

Edit: misschien werken 2 audio lijnen niet, met een beetje geluk is het niet de standaard audio uitgang maar een van de andere lijnen.

Edit2: misschien kan je met een multimeter op verbindingstand meten naar welke pin van de realtek chip die lijnen gaan en dan aan de hand van een alc 887 datasheet vaststellen welke lijnen het betreft, of omgekeerd dat je meet aan de jack kant van de weggeslagen componentjes.

Edit3: oh nog wat, wat is de oriëntatie van de eigen plaatjes ten opzichte van de standaard weergave? Net onvoldoende overzicht om daar duidelijkheid over te geven.

[ Voor 45% gewijzigd door Dark op 10-01-2025 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:18

br00ky

Moderator Harde Waren
MarioH73 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:41:
Relevante software en hardware die ik gebruik:

Nu Win 11 24H2 op een Z390 Gaming X van Gygabyte met de i7 core 9700K 64GB geheugen van GSkill
Dit lijkt me niet relevant voor je vraag, want dit heeft niks te maken met die moederbord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioH73

MarioH73

Topicstarter
@br00ky Ik had al van moet ik nu neer zetten wat ik toen gebruikte of wat ik nu inmiddels heb. Dus heb ik dit wat ik nu gebruik maar neer gezet! Relevant daar ging ik maar van uit :)

Mario Hägele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioH73

MarioH73

Topicstarter
@Dark Ik heb het precieze gebied aangeduid in foto 2 met een blauwe cirkel. het is inderdaat in het Aodio gedeelte maar zonder deze geeft het bord een storing in de PCLe aan en als ik de baan volg gaat er ook een heen. Ik maak wel even betere foto's Ik ga zo ook even meten en ik kom er op terug! Bedankt @Dark @99ruud99 @br00ky Ik maak er ook wel een filmpje van en post het linkje wel even!

Mario Hägele

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:18

br00ky

Moderator Harde Waren
MarioH73 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:21:
@br00ky Ik had al van moet ik nu neer zetten wat ik toen gebruikte of wat ik nu inmiddels heb. Dus heb ik dit wat ik nu gebruik maar neer gezet! Relevant daar ging ik maar van uit :)
Nee je moet daar natuurlijk neerzetten wat de hardware is waar je problemen mee hebt. Boeit ons het wat je nog meer hebt ;). Verander dat dus nog even in je openingspost, want nu kan het voor onduidelijkheid zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:28

Dark

who tweaked the light?

MarioH73 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:33:
@Dark Ik heb het precieze gebied aangeduid in foto 2 met een blauwe cirkel. het is inderdaat in het Aodio gedeelte maar zonder deze geeft het bord een storing in de PCLe aan en als ik de baan volg gaat er ook een heen. Ik maak wel even betere foto's Ik ga zo ook even meten en ik kom er op terug! Bedankt @Dark @99ruud99 @br00ky Ik maak er ook wel een filmpje van en post het linkje wel even!
Als je ook PCIe problemen hebt is er waarschijnlijk meer aan de hand, de audio chip wordt bij de 300 series direct door de chipset aangestuurd dmv van het HDA audio protocol, dat zou dan ook het enige moeten zijn wat het audiogedeelte binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioH73

MarioH73

Topicstarter
Ik weet het het duurd allemaal even lang. Op dit moment kwam er even een verhuising tussen van moeders naar de woonkamer i.v.m. ziekte. Ik kom zo snel mogelijk met de foto's en film!

Mario Hägele

Pagina: 1