Ik krijg Gmail niet meer geïnstalleerd onder outlook 2411

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 01:15
Mijn vraag
In Outlook 2411 probeer ik mijn Gmail account te koppelen.
Via bestand en dan Accounts, geef ik aan een nieuw account te willen opvoeren, en dan kan ik alleen maar mijn email adres opvoeren. Vervolgens doet Outlook iets en dan krijg ik een foutmelding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1xHG1nRVRDevh2BPVW1VdeTFuw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/E7rgxDMu5BUo5hsTiuuoNRlh.png?f=user_large

Kennelijk had ik ergens mijn wachtwoord moeten opgeven, maar ik krijg nergens dat wachtwoord veld te zien.
Ik heb redelijk wat afgelezen, en in een aantal staat iets over het feit dat een browservenster opent. Dat gebeurt echter niet.

Ik heb geprobeerd om het handmatig in te stellen, met IMAP/SMTP server, werkt ook niet.
Ik heb een tweede outlook profiel aangemaakt, en daar blijft het ook in een kringetje draaien, dat het wachtwoord niet geaccepteerd wordt.
Het uitzetten en/of weer aanzetten van de 2factor maakt ook niet uit.

Dit heb ik ook nog eens gelezen: https://support.google.co...gen-bij-mijn-e-mailclient
Maar ik zie in Outlook geen optie om in te loggen met Google.

Dan komt de hamvraag, wat doe ik fout?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 pro en de laatste versie van Outlook..
Als Browser gebruik ik Edge.

[ Voor 9% gewijzigd door Emisary op 09-01-2025 23:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je ook App-wachtwoord aangemaakt? https://myaccount.google.com/apppasswords

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary
Ja, dat heb ik ooit eens gedaan, voor op mijn iPhone.
Daar komt nu geen enkele vraag vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary
Kennelijk had ik toch geen app-wachtwoord. Maar dat helpt niet. Ik krijg géén wachtwoord veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary
Niemand?
Ik heb al eens mijn pihole hardwarematig uitgezet, en een DNS van 8.8.8.8 gebruikt, maar dat lost het ook niet op.
Nog iemand anders een tip
Het heeft gewerkt op 2 pc's en 2 laptops, en in eens werkt het nergens meer.
Ik krijg geen wachtwoord veld te zien.Outlook meld altijd dat ik het wachtwoord opnieuw moet invoeren, maar dat werkt niet als je dat veld niet krijgt.
Verder heb ik gelezen, dat mogelijk een of andere webpagina opent, waarop je dan de credentials kan invoeren, maar die pagina krijg ik ook niet.

Gmail via een webpagina, werkt wel, maar helemaal niet fijn. Voelt aan als terug in de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary
Kleine update. Ik dacht dat ik overal de gmail accounts verwijderd had in Outlook.
Op mijn laptop stond het nog, maar daar moest ik in eens wel een window openen.
In eerste instantie ging die naar een localhost:8011, waarbij ik een blanco pagina kreeg.
Bij de tweede keer, kon ik mijn wachtwoord invullen, en dan op de phone via Youtube activeren.
Daar werkt het dus.
Maar overal waar ik Gmail verwijderd heb, krijg ik het niet meer opnieuw opgevoerd.
Omdat er geen browser window opent.
Pagina: 1