luchtrooster DucoTop 60 ZR terug plaatsen een gedoe

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hara_mo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-01 22:49
Beste

Volgens mail verkeer met Duco, zou de rooster dat ik heb thuis, een duco zijn, het is wel een heel lange.

en zou beter zijn met twee personen om dit te kunnen doen.

k dacht ja open doen is ene makkie: links en rechts op duwen en dan kwam de rooster er helemaal uit.

Nu terug zetten is een gedoe.

Zelfs met twee.

ik weet niet wat ik met de roosterbalk moet doen: gewoon erin en dan links en rechts klikken: doe ik dan een test en wil de rooster een beetje open doen, dan valt die er volledig weer makkelijk af.

en zelfs als ik links en rechts erin krijg, kan ik nog een duwtje geven dat die volledig sluit maar laat ik los dan springt het een beetje open.

Initieel heb ik die opengemaakt omdat er koude lucht uitkwam , kreeg m niet volledig dicht, alles proper gemaakt, en ja terug zetten is een gedoe.

zie foto's op dropbox link welk systeem ik heb:

https://www.dropbox.com/t/iJVlBXSIGJMQQhLq

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hara_mo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-01 22:49
Beste

Enige wat nu wel lukt: is de rooster terug zetten , te starten met de klik sytemen , totaal 2 , ene uiterst links andere uiterst rechts, met twee steken we die eerst erin in hun plaats, dan is heel de rooster luchtdicht. Hij blijft niet meer een beetje open. Maar doen we die terug open, dus met als doel een kiertje, dan komt die helemaal los. We probeerden erover na te denken hoe al de klik onderdelen (zie gestuurde foto), toch mooi op hun plaats te krijgen op de rooster, maar na tal keer van proberen , hebben we het opgegeven en zijn al blij dat er geen koude wind meer doorkomt.

Mocht iemand ervaring hebben met deze type rooster, hopend op een reactie.