Daikin Altherma R hybride (8kw) met Daikin SWW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caveman85
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-06 15:07
Hallo,

Binnenkort wordt bij ons een Daikin Altherma 3 hybride (combinatie Intergas) geinstalleerd. Ik heb hier een (ook Daikin) 300L SWW bij, echter mijn vraag... en ik kan het antwoord nergens vinden;

Wat als de 300L SWW op is? Mijn installateur zegt dat de SWW aangesloten wordt op de gasketel, deze meet de temperatuur en als deze te laag is, schakelt de gasketel bij (of als het water op is). Echter, ik kan in de handleiding van Daikin Altherma en de EHKWS (dhw tank) niets vinden over deze manier van aansluiten.

Natuurlijk wil ik niet zonder warm water komen, dus welke opties heb ik dan? Hoop dat iemand hier het "simpele" antwoord heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:51

Cr3ator

1 bar is geen bar

Waarom heb je een SWW-boiler als je toch hybride draait? Dat is hoogst ongebruikelijk. Bij hybride laat je typisch dat (dure) deel van de installatie achterwege. Maar als je teveel zonnestroom efficienter zou willen affakkelen kan dit een (financieel onrendabele) oplossing zijn.Als je dan de SWW-boiler op de cv-ketel aansluit alsof het een zonneboiler is, stookt de cv-ketel indien nodig bij.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926