Torrent client werkt niet meer na switch naar KPN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcsww
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-03 08:55
Beste tweakers,

Recentelijk ben ik geswitched naar KPN als ISP, maar sinds deze switch kan ik geen (uiteraard legale) torrents meer downloaden. De tracker loopt ook in een error en onderin staat de melding "no incoming connections", er lijkt geen verkeer mogelijk te zijn. Bij Ziggo had ik dit probleem niet.

De setup

Glasvezel komt binnen op een KPN Box 12. Deze gaat vervolgens naar een main Deco die tevens als router met eigen netwerk is ingesteld. Vanuit daar naar een switch en de rest van het huis in. Mijn PC zit bedraad op deze switch.

Wat ik heb geprobeerd

Ik gebruik Deluge als client. Voor de incoming connections heb ik een vaste poort toegewezen (6400). Outgoing connections zijn random. Tevens heb ik in de modem settings de volgende configuratie ingesteld:
  • UPnP ingeschakeld
  • Firewall op low gezet zodat hij by default geen poorten blokkeert
  • Een port forwarding rule ingesteld zoals onderstaand, waarbij het doel IP het IP adres van mijn Deco router is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0P31doNxsqpnikGD6Zac0oH8JY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o2pxpa7ZtDAEOH7Vtw0ftKe1.png?f=fotoalbum_large

UPnP is by default enabled voor de Deco, ik heb ook een port forwarding rule ingesteld met de volgende settings:
  • Intern IP-adres gelijk aan IP-adres van PC
  • Interne en Externe poort op 6400
  • TCP
Conclusie

Helaas nog steeds geen connecties mogelijk, terwijl dit bij Ziggo werkte zonder enige aanpassingen op het modem of de Deco. Verder gebruik ik een VPN, maar of deze aan/uit staat lijkt niet uit te maken. Er wordt zowel niet gedownload als geupload.

Als iemand enig idee heeft ben ik jullie erg dankbaar! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Mcsww op 09-01-2025 15:51 ]

Beste antwoord (via Mcsww op 10-01-2025 10:03)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:35
Ik heb net Deluge op windows geinstalleerd en het hapert enorm, is het single threaded?

Waar ik met Qbittorrent binnen enkele minuten ubuntu binnen heb, duurt het minuten voordat Deluge peers heeft.
En als hij eenmaal gaat downloaden is het super traag! 50 kb/s.... ik heb 1 GBit/s!

Dus probeer eens een andere torrent client, dit lijkt enorm slecht geschreven.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
Heb je nu dubbel NAT van de kpn box en de deco?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:10
Ik zou de Deco er inderdaad eens als test tussenuit halen. Werkt het dan wel dan zit je inderdaad met iets als dubbel nat of ergens iets dat filtert in de Deco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:23

thof

FP ProMod
Je zou nog kunnen kijken of je de rode UTP kabel tussen de ONT en de box 12 rechstreeks in je deco kan pluggen. Daarmee voorkom je dat je twee routers achter elkaar plaatst en daarmee voorkom je dan ook dubbel NAT. Dat is, als je de Box12 niet nodig hebt voor andere dingen en je de deco verder goed configureert qua vlans. Andere route is dat je het IP-adres van de deco in de DMZ configureert van je Box12, dan gaan alle poorten die niet expliciet geforward zijn automatisch door naar je Deco.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcsww
jeroen3 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:52:
Heb je nu dubbel NAT van de kpn box en de deco?
Yes, begrijp dat dit geen optimale instelling is maar heeft voorheen goed gewerkt met de Ziggo box.
Dennism schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:57:
Ik zou de Deco er inderdaad eens als test tussenuit halen. Werkt het dan wel dan zit je inderdaad met iets als dubbel nat of ergens iets dat filtert in de Deco.
Zojuist geprobeerd door de kabel van mijn PC direct op het modem in te prikken, dat heeft helaas geen effect (Port forwarding rule ook aangepast naar IP van PC ipv Deco).
thof schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:04:
Je zou nog kunnen kijken of je de rode UTP kabel tussen de ONT en de box 12 rechstreeks in je deco kan pluggen. Daarmee voorkom je dat je twee routers achter elkaar plaatst en daarmee voorkom je dan ook dubbel NAT. Dat is, als je de Box12 niet nodig hebt voor andere dingen en je de deco verder goed configureert qua vlans. Andere route is dat je het IP-adres van de deco in de DMZ configureert van je Box12, dan gaan alle poorten die niet expliciet geforward zijn automatisch door naar je Deco.
Ik heb gelezen dat dit mogelijk is, maar daar zijn wat meer settings voor nodig die ik hoopte te vermijden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:15
6400 is een known port for [trojan] The Thing, zit er dik in dat KPN die standaard blocked.
(En ook voor Business Objects CMS Portal, en zie ook nog wat Exchange mentions voorbij komen)
https://www.speedguide.net/port.php?port=6400

Probeer eens een random incoming port (ik heb bv momenteel 27190, KPN/XS4ALL vdsl) en die werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcsww
Dieks77 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:23:
6400 is een known port for [trojan] The Thing, zit er dik in dat KPN die standaard blocked.
(En ook voor Business Objects CMS Portal, en zie ook nog wat Exchange mentions voorbij komen)
https://www.speedguide.net/port.php?port=6400

Probeer eens een random incoming port (ik heb bv momenteel 27190, KPN/XS4ALL vdsl) en die werkt prima.
Helaas nog steeds hetzelfde effect. Zie onderstaand voor configuratie en UPnP connections:

EDIT: Ik zie dat Deluge nog steeds een random port gebruikt als incoming (45157 in het voorbeeld hieronder) ondanks dat 27190 - 27190 staat geconfigureerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHBX-85dT2cuHM2UGaHdPLzYuk8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HsIJARB9e73INMOGxpxRBodB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VXoS1Tz3Fe0PBT1Vc92cRKRj7I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D2JPQIVonV2QUnHLqoRnPsNK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Mcsww op 09-01-2025 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
Een torrent met voldoende seeds moet ook zonder port forward gewoon te downloaded zijn.

Je moet overigens forwarden in beide kpn box en deco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcsww
jeroen3 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:36:
Een torrent met voldoende seeds moet ook zonder port forward gewoon te downloaded zijn.

Dat zou je zeggen inderdaad, maar blijft helaas op no incoming connections staan. De Deco is er intussen voor troubleshooting purposes tussenuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
Wat zegt een online port checker?
bv deze (uit Sybology KB) https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Mijn ervaring met torrent clients is wel dat het soms wel even duurt voor ie daadwerkelijk incoming connections weergeeft. Deluge specifiek heb ik geen hands-on mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

jeroen3 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:36:

Dan moet zijn computer wel de swarm weten te vinden. Dat kan met trackers of met DHT. TS zegt dat de tracker een foutmelding geeft, en het is niet duidelijk of zijn client gebruik maakt van DHT.

Welke tracker gebruik je, en welke foutmelding krijg je?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcsww
Dieks77 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:03:
Wat zegt een online port checker?
bv deze (uit Sybology KB) https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Mijn ervaring met torrent clients is wel dat het soms wel even duurt voor ie daadwerkelijk incoming connections weergeeft. Deluge specifiek heb ik geen hands-on mee
Zojuist even een nieuwe regel aangemaakt voor 27191. Zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZWP7nA9KqLxXU_nmhLc81SXUdQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Tzw3wGJdGpUb6ph3ue0NoZX.png?f=fotoalbum_large

Hij staat ook daadwerkelijk open:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwbD-Yv6GnBLqUl4b7qYhuZjyrs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DeHOUCz8hOgsKUOdbWtqkU7P.png?f=user_large

Echter lijkt het alsof Deluge iets anders doet waarvan ik niet weet of het goed gaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OeYutQgpis2ulFc6eKbjm28DEZk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/I3cVCLh6hzwWP3pJGpa0XwvK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/To8sPlmGsTsMfudKGS7G05bVLy8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bEnF3DJKfqwzuQeh5pj3LHrz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Mcsww op 09-01-2025 17:25 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
Ik heb net Deluge op windows geinstalleerd en het hapert enorm, is het single threaded?

Waar ik met Qbittorrent binnen enkele minuten ubuntu binnen heb, duurt het minuten voordat Deluge peers heeft.
En als hij eenmaal gaat downloaden is het super traag! 50 kb/s.... ik heb 1 GBit/s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcsww
jeroen3 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:41:

Badabing badaboom... Blijkbaar zit er iets niet lekker in Deluge op hetzelfde moment dat ik van ISP ben geswitched. Met qbittorrent werkt het als een zonnetje.

Iedereen erg bedankt voor de hulp! Ik zal deze als beantwoord markeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
Mcsww schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:24:
[...]

Zojuist even een nieuwe regel aangemaakt voor 27191. Zie:

[Afbeelding]

Hij staat ook daadwerkelijk open:

[Afbeelding]

Echter lijkt het alsof Deluge iets anders doet waarvan ik niet weet of het goed gaat:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het lijkt erop dat Deluge desondanks tóch die 45391 als incoming port registreerd(e) met upnp...
In ieder geval mooi dat het met qbittorrent wel gewoon werkt.
Pagina: 1