Beste tweakers,
Recentelijk ben ik geswitched naar KPN als ISP, maar sinds deze switch kan ik geen (uiteraard legale) torrents meer downloaden. De tracker loopt ook in een error en onderin staat de melding "no incoming connections", er lijkt geen verkeer mogelijk te zijn. Bij Ziggo had ik dit probleem niet.
De setup
Glasvezel komt binnen op een KPN Box 12. Deze gaat vervolgens naar een main Deco die tevens als router met eigen netwerk is ingesteld. Vanuit daar naar een switch en de rest van het huis in. Mijn PC zit bedraad op deze switch.
Wat ik heb geprobeerd
Ik gebruik Deluge als client. Voor de incoming connections heb ik een vaste poort toegewezen (6400). Outgoing connections zijn random. Tevens heb ik in de modem settings de volgende configuratie ingesteld:/f/image/o2pxpa7ZtDAEOH7Vtw0ftKe1.png?f=fotoalbum_large)
UPnP is by default enabled voor de Deco, ik heb ook een port forwarding rule ingesteld met de volgende settings:
Helaas nog steeds geen connecties mogelijk, terwijl dit bij Ziggo werkte zonder enige aanpassingen op het modem of de Deco. Verder gebruik ik een VPN, maar of deze aan/uit staat lijkt niet uit te maken. Er wordt zowel niet gedownload als geupload.
Als iemand enig idee heeft ben ik jullie erg dankbaar!
Recentelijk ben ik geswitched naar KPN als ISP, maar sinds deze switch kan ik geen (uiteraard legale) torrents meer downloaden. De tracker loopt ook in een error en onderin staat de melding "no incoming connections", er lijkt geen verkeer mogelijk te zijn. Bij Ziggo had ik dit probleem niet.
De setup
Glasvezel komt binnen op een KPN Box 12. Deze gaat vervolgens naar een main Deco die tevens als router met eigen netwerk is ingesteld. Vanuit daar naar een switch en de rest van het huis in. Mijn PC zit bedraad op deze switch.
Wat ik heb geprobeerd
Ik gebruik Deluge als client. Voor de incoming connections heb ik een vaste poort toegewezen (6400). Outgoing connections zijn random. Tevens heb ik in de modem settings de volgende configuratie ingesteld:
- UPnP ingeschakeld
- Firewall op low gezet zodat hij by default geen poorten blokkeert
- Een port forwarding rule ingesteld zoals onderstaand, waarbij het doel IP het IP adres van mijn Deco router is
/f/image/o2pxpa7ZtDAEOH7Vtw0ftKe1.png?f=fotoalbum_large)
UPnP is by default enabled voor de Deco, ik heb ook een port forwarding rule ingesteld met de volgende settings:
- Intern IP-adres gelijk aan IP-adres van PC
- Interne en Externe poort op 6400
- TCP
Helaas nog steeds geen connecties mogelijk, terwijl dit bij Ziggo werkte zonder enige aanpassingen op het modem of de Deco. Verder gebruik ik een VPN, maar of deze aan/uit staat lijkt niet uit te maken. Er wordt zowel niet gedownload als geupload.
Als iemand enig idee heeft ben ik jullie erg dankbaar!
[ Voor 6% gewijzigd door Mcsww op 09-01-2025 15:51 ]