Miele wasmachine valt uit tijdens programma

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 22:33

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na de verhuizing heb ik een probleem met de wasmachine. Het is een:

2012 Miele SoftCare System V 5849 7kg 1400 toeren

Het viel op dat hij was uitgevallen in het programma. De lampjes en het lcd waren uit, maar bij het indrukken van de powerknop ging de machine weer aan zoals normaal. Dan kon ik een nieuw programma starten.

Ik startte nu het spoelprogramma en terwijl ik nog in de ruimte was viel hij na 3 minuten ook weer spontaan uit. Ook dit keer kon ik de machine gewoon weer aan drukken en leek hij gereset. Nogmaals het spoelprogramma gestart en nu viel hij uit na een aantal seconden.

Zonder iets te weten van wasmachines doet me dit denken aan een overijverige beveiliging of iets dergelijks. Kan dat kloppen? Waar kan ik het beste beginnen met dingen controleren om de oorzaak zelf te vinden en verhelpen? Bij voorbaat dank voor alle inzichten!

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:46
Zou het ook niet kunnen liggen aan het stopcontact/stroomvoorziening, aangezien je net bent verhuisd.

[ Voor 9% gewijzigd door JukeboxBill op 09-01-2025 14:46 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Een beveiliging valt niet zomaar uit, daar is meestal wel een goede reden voor zoals kortsluiting.

Zie je water onder machine?

Je kan de machine openmaken en kijk of je losse stekkers ziet (eerst de machine loskoppelen), of vlekken/plekken op een printplaat.

Als je scherpe foto's maakt kan iedereen meekijken. Zijn er indicatorlampjes aan als je weer opstart? Een foto daarvan zou ook kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ik zal foto's toevoegen. Er branden geen lampjes als ik 'm weer aan zet, het is dan alsof er niks aan de hand is alleen is in dit geval de deur vergrendeld omdat er water in zat.

De stroomvoorziening blijft aan. De machine staat in een lekbak en daar zit geen water in. Je hoort wel water gewoon de afvoer in stromen bij het pompen. We zijn inderdaad recent verhuisd maar gisteren en vandaag heeft hij programma's wel volledig afgemaakt te horen aan het centrifugeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Jeroen op 09-01-2025 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Het kan ook liggen aan de temperatuur. Soms valt een electronica-onderdeel uit als de temperatuur te hoog te wordt. Een kapot onderdeel of een slecht contact kan hitte veroorzaken.

[ Voor 22% gewijzigd door mrmrmr op 09-01-2025 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Het is wel interessant dat hij het nu telkens korter leek te doen. Als de oorzaak hitte is, dan zal die hitte nog aanwezig zijn als ik hem meteen weer start. Ik zal hem wel openmaken, maar wat zijn dan de meest verdachte onderdelen die op die manier kunnen opwarmen? De pomp misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26

franssie

Save the albatross

@Jeroen toch zou ik de optie van @JukeboxBill niet uitsluiten. Voor je 'm openmaakt etc, wellicht eerst op een ander stopcontact / groep proberen met een verlengsnoer (dat voldoende vermogen aankan)?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:24
Iets vergelijkbaars heb ik afgelopen jaar ook gehad, maar dan met een Bosch wasmachine.
Die stopte er tijdens het programma ook mee. Tijdje laten rusten en hij deed het weer.
Tot die uiteindelijk niet meer aan wilde en ik maar heb besloten een nieuwe wasmachine te kopen.
Een berg geld spenderen aan een apparaat van toen 12 jaar oud, met het risico dat er kort daarna
iets anders aan kapot gaat, vond ik niet meer de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:45
even laten staan idd, en dan nogmaals proberen. maar t klinkt mij erg als programmaklok in de oren . Dat is een duur onderdeel om te vervangen , laat staan dat je er zelf aan kan komen

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Pagina: 1