Toon posts:

Lite-on 12x10x40x Branderprobeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lite-one brander 12x10x40x LTR-121042B
Firmware rev: NS1
Cache 8192Kb
De opgegeven firmUpdate is 5s07.zip file

Bij mij doet deze firmware update het niet (5s07.zip)
Het geeft aan detected liteon 1210b NS1
Dus hij verwacht een andere firmware, zit hier soms al de nieuwste firmware in?

Het probleem met mijn brander is dat als ik in Nero 5 of Easy 5 Burnproef aanvinkt,
hij na een poosje vastloopt. Lampje blijft oranje branden en er gebeurd verder niets.
Als dit uitgevinkt is gaat het wel goed maar heb ik wel meer kans op buffer underruns.
Wie weet hier raad op?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

het detected nummer wat jij noemt is wel de beetje anders dan het nummer in de firmware info bovenaan.... zeker dat je de goeie hebt??

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
denk ook dat hij de verkeerde voor zich heeft.

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Verwijderd

Okay okay, soms is goedkoop ook goed, zoals toen die fake dremel ding van de Aldi maar een brander... nee

een Plextor of HP...maar een Lite On die komen net kijken in de markt joh..

hoor het zoveel narrigheid over netals MMore en Thats right cd's gaten komen er spontaan in na een paar jaar!!
Dacht ik dat er alleen gaten kaas bestond... :)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op vrijdag 14 september 2001 18:08 schreef g.waskowsky het volgende:
Cache 8192Kb
Godverdomme, das wel veel geheugen voor een met burnproof beschikbare brander. Ik hoop dat dit een typo is.
Ik dacht dat hij maar 2048 Kb had.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Op vrijdag 14 september 2001 18:08 schreef g.waskowsky het volgende:
Lite-one brander 12x10x40x LTR-121042B
Firmware rev: NS1
Cache 8192Kb
De opgegeven firmUpdate is 5s07.zip file

Bij mij doet deze firmware update het niet (5s07.zip)
Het geeft aan detected liteon 1210b NS1
Dus hij verwacht een andere firmware, zit hier soms al de nieuwste firmware in?

Het probleem met mijn brander is dat als ik in Nero 5 of Easy 5 Burnproef aanvinkt,
hij na een poosje vastloopt. Lampje blijft oranje branden en er gebeurd verder niets.
Als dit uitgevinkt is gaat het wel goed maar heb ik wel meer kans op buffer underruns.
Wie weet hier raad op?
De firmware die jij er probeert op te knallen is voor de LTR-24102B (24X/10X/40X)check de website : http://www.liteonit.com.tw/Etech/Etech.htm
Jij dacht zeker ff 2x zo snel te gaan fikken :9 :9 :9
Eerst ff goed kijken voordat je firmware gaat flashen, op deze manier kan je wel eens voor vervelende problemen komen te staan als je zo onzorgvuldig bent.....

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

nope de 12x10x40 heeft inderdaad naast een burnproof variant ook nog eens 8mb cache onboard :)
ik heb de NS1h als firmware, maar burnproof werkt bij mij perfect bij de verschillende fikproggies :)
nero, ecdc, cdrwin en ook Clonecd

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

nope hij heeft inderdad de goede firmware, als je de verkeerde hebt doet hij het gewoon niet, ik had ook de verkeerde in eerste instantie versie b ipv c gellof ( voor brander zie specs), maar wat het probleem is geen idee, sterkte in ieder geval :)

Verwijderd

Topicstarter
Je heb gelijk ik heb niet goed gekeken, nu is er deze firmware maar de mijne is 40 speed en deze is 32 speed.
er is er ook 1 de 12101b zou deze 12102c ook voor de 12x10x40x brander zijn? heeft iemand deze hiervoor gebruikt?

LTR-12102C
(12X/10X/32X) For All
Windows RS0A.zip Improve Playability
(2001.Aug.28)

Verwijderd

Topicstarter
Net geprobeerd maar is niet voor de 12x10x40x Liteon brander.
Wie weet waar de juiste firmware update staat?

• kosz
  • Nu online
Heb ook de 12102B, maar dan met firmware NS1B... er is nergens een firmware voor dit type te vinden, zeker niet op de site van Lite-On. Ben bang dat je niets gaat vinden.
Heb je al eens geprobeert om alleen Nero te draaien ????
Nu ben ik al niet zo'n fan van Easycd verknaller, maar in het verleden was het helemaal een combinatie van Nero&Easycd die om problemen vroeg. Voordat ik hier weer commentaar op krijg, ja ik heb easycd5 ook geprobeert het voordeel van de twijfel. Nero is toch sneller naar mijn beleving.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het ook met nero 5.5.4
Als ik hem op 2 speed zet gaat het goed maar bij 4 speed brand hij een stukje en gaat dan oranje branden en doet verder niets.
als ik de burnproof uit zet gaat hij op 12 speed zonder probleem. Behalve als je iets op de computer doet dan krijg je een bufferunderrun fout. als je in nero met burnproof een test wil branden gaat hij vanzelf op write de test kan je niet aan vinken en heb je weer een kapotte cd.

• kosz
  • Nu online
Hmmmm, vaag. Ik zou toch eens die brander in een andere pc proberen, weet je gelijk of het een hardware of software probleem is. Misschien is je brander niet helemaal lekker. Ik heb het bij een maat van me meegemaakt met dezelfde brander, die had flink zitten klooien met allerlei burn-proggies, werkte ook niet lekker meer. Eerst brander ff in mijn pc getest, alles ok, eigen pc maar eens opnieuw geinstallleerd, branden maar weer...
Pagina: 1