Vreemde lamp fitting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pukulan10jurus
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09-01 13:38
Hoi,

In een bedrijfspand wilde ik de wc, welke al jaren onverlicht is, van een lamp voorzien. Nou komt het gekke:

De aansluiting(?) in de spot is te groot voor een lamp met e14 fitting en te klein voor een e27.

Volgens de bedrijfsleider is er ooit een lamp geknapt en is deze er niet goed uitgehaald. Volgens hem is onderstaande foto wat er nog over is van de armituur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvK8_-OMjhSX-Hl3Q_KHkL_no50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXTn4F85pNoXzhYadhSnYqlC.jpg?f=fotoalbum_large

Vond het een rare binnenkant van een lamp, maar goed, toch maar geprobeerd het eruit te halen. Dan wil de hele lamphouder eruit. Denk dat de bedrijfsleider het toch mis heeft. Ik heb nog nooit een lamp gezien die er van binnen zo uit ziet, tenslotte...

Iemand een idee wat dit is? Enige wat ik nog kan verzinnen is dat de lamphouder een unieke aansluiting had om te verzekeren dat je een hele nieuwe lamphouder koopt in plaats van simpelweg de lamp vervangt; een "wegwerp lamhouder" als het ware. Snap er niks meer van. 8)7

Kan iemand van jullie mij vertellen wat voor lamp hierin moet, of kan ik beter gewoon een hele nieuwe lamphouder in het plafond bouwen?

Groeten Steve

Beste antwoord (via pukulan10jurus op 09-01-2025 13:37)

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 11:03

SambalBij

We're all MAD here

Het lijkt me een E14 fitting waarbij de, in het keramiek gevormde, schroefdraad er aan alle 4 de kanten uit gebroken is.

Of misschien heeft er vroeger een metalen schroefdraad nog in gezeten die er uit gebroken is?

edit:
Iets als dit; https://deboled.nl/product/keramiet-fitting-e14/ waarbij dat metalen deel mist

[ Voor 47% gewijzigd door SambalBij op 09-01-2025 12:52 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 11:03

SambalBij

We're all MAD here

Het lijkt me een E14 fitting waarbij de, in het keramiek gevormde, schroefdraad er aan alle 4 de kanten uit gebroken is.

Of misschien heeft er vroeger een metalen schroefdraad nog in gezeten die er uit gebroken is?

edit:
Iets als dit; https://deboled.nl/product/keramiet-fitting-e14/ waarbij dat metalen deel mist

[ Voor 47% gewijzigd door SambalBij op 09-01-2025 12:52 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pukulan10jurus
Beiden zouden goed kunnen, misschien bedoelt bedrijfsleider dat met "geplofte lamp"...

Ik ga toch maar eens kijken naar een hele nieuwe spot dan. Hoopte dat het misschien een zeldzaam fitting type zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17-06 05:54
Gewoon het gehele gevan vervangen door een nieuwe lamp en fitting
Dan ben je goedkoper klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pukulan10jurus
Zeg net hetzelfde tegen de bedrijfsleider.

Bedankt voor de ULTRAsnelle reacties!