We gaan een badkamer installeren op de 1ste verdieping, waar een houten vloer ligt. De planken zijn deels verwijderd, en de balken liggen gelukkig dicht genoeg op elkaar en zijn draagkrachtig genoeg.
Omdat ik het gewicht en de hoogte van de vloer zoveel mogelijk wil beperken, en omdat ik de klus zelf wil doen, ben ik me aan het verdiepen in de verschillende XPS platen:
1. Wedi
2. Vidi
3. QBoard
Zoals ik het begrijp gerangschikt op kwaliteit.
Het idee is om de planken te verwijderen, en multiplex erop te schroeven. Daarop komt dan 1 van deze systemen. Ik twijfel nog over het volgende:
- hoe 'bewezen' zijn deze systemen?
- kiezen voor een goedkopere variant dan Wedi?
- materialen combineren? Goedkope plaat, dure afdichtingsmaterialen van Wedi?
- xps doucheplaat i.c.m. afdichtingsvlies, of hele vloer voorzien van xps platen?
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van deze platen op een houten vloer? Zo ja, welke, en hoe heb je het aangepakt? Heb je ook de wanden voorzien van xps of gewoon met gipsplaten gewerkt?
Onderstaand een Qboard voorbeeld waarbij de volledige vloer voorzien is van platen.
Omdat ik het gewicht en de hoogte van de vloer zoveel mogelijk wil beperken, en omdat ik de klus zelf wil doen, ben ik me aan het verdiepen in de verschillende XPS platen:
1. Wedi
2. Vidi
3. QBoard
Zoals ik het begrijp gerangschikt op kwaliteit.
Het idee is om de planken te verwijderen, en multiplex erop te schroeven. Daarop komt dan 1 van deze systemen. Ik twijfel nog over het volgende:
- hoe 'bewezen' zijn deze systemen?
- kiezen voor een goedkopere variant dan Wedi?
- materialen combineren? Goedkope plaat, dure afdichtingsmaterialen van Wedi?
- xps doucheplaat i.c.m. afdichtingsvlies, of hele vloer voorzien van xps platen?
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van deze platen op een houten vloer? Zo ja, welke, en hoe heb je het aangepakt? Heb je ook de wanden voorzien van xps of gewoon met gipsplaten gewerkt?
Onderstaand een Qboard voorbeeld waarbij de volledige vloer voorzien is van platen.
/f/image/Zaewa9gpK3thEujLWMoeWlxP.png?f=fotoalbum_large)