Ik ben bezig met het aansluiten van een CV Haard op een systeem met WP en WPboiler. De opstelling is zo gemaakt dat er geen heet water (80gr oid) over de WP loopt. Mijn vraag is of het schema juist is. Zoals het er nu uit ziet zal de circulatie pomp blijven draaien en vraag ik me af of dit een probleem vormt voor de gelaagdheid en efficiëntie van het systeem. WP en Buffervat staan naast/in de schuur en leidingen lopen onder de grond/kruipruimte door, hierdoor zal er zeker wat verlies zijn.
De CV haard draai prima met de juiste veiligheidskleppen etc erin, buffervat komt mooi op temperatuur. Ontlading wilde ik doen dmv het spiraal.
Is het een idee om een sensor op de WP aan te sluiten die de temp in het buffervat meet en beneden een bepaalde temperatuur pas aan gaat?
Heb ook KNX draaien maar alleen nog voor de verlichting. In de toekomst lukt het me hopelijk om via de tasters de temp per ruimte te kunnen monitoren en aansturen.
Voor nu heb ik een woonkamer thermostaat en per vloerverwarmingsverdeler een thermostaatknop.
De CV haard draai prima met de juiste veiligheidskleppen etc erin, buffervat komt mooi op temperatuur. Ontlading wilde ik doen dmv het spiraal.
Is het een idee om een sensor op de WP aan te sluiten die de temp in het buffervat meet en beneden een bepaalde temperatuur pas aan gaat?
Heb ook KNX draaien maar alleen nog voor de verlichting. In de toekomst lukt het me hopelijk om via de tasters de temp per ruimte te kunnen monitoren en aansturen.
Voor nu heb ik een woonkamer thermostaat en per vloerverwarmingsverdeler een thermostaatknop.
/f/image/rzWSp6AeUXVb5Yq6WYtptHsI.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Bobgroningen op 09-01-2025 09:50 ]