Toon posts:

[vb] webbrowser

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een webbrowser gemaakt met vb 5 en nou heb ik dus ook zon balk waar je de url in kan typen alleen als je dat doet gaat ie niet naar die webpage toe met welke code
moet dat~?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 21:55

Gerco

Professional Newbie

code:
1
WebBrowser1.Navigate2 "http://www.hotmail.com"

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan komt ie steeds op hotmail kan dit niet anders?
ze typen de url zelf he

Verwijderd

Uhm ... je bedoelt dat je het WebBrowser control gebruikt? Dan kun je met de .Navigate methode de URL zetten.

Zie ook MSDN: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/browser/webbrowser/reference/Objects/WebBrowser.asp

Enjoy :)

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 18:18 schreef TuXx het volgende:
ze typen de url zelf he
Dat meen je toch niet he?

Je beweert een webbrowser gebouwd te hebben, maar heb niets anders gedaan dan een control op een form gesleept. Maar vervolgens weet je niet eens hoe je een textveld maakt, een knopje daarnaast zet, onder het knopje een event laat afgaan wanneer erop geklikt wordt, om in dat event vervolgens de .Navigate methode aan te roepen met de text uit het textboxje als parameter?

Prutser |:(

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 21:55

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 14 september 2001 18:18 schreef TuXx het volgende:
ze typen de url zelf he
Nee, dit kan niet anders, je webbrowser is gedoemd om altijd op hotmail.com te staan. Dan moet je maar voor alle adressen een nieuwe executable compilen. |:(

PS: Deze reaktie is niet serieus, maar als je dat nog niet doorhad was het schrijven ervan de tijd niet waard.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Paitor

rages doen :P

Op vrijdag 14 september 2001 18:35 schreef Gerco het volgende:

[..]

Nee, dit kan niet anders, je webbrowser is gedoemd om altijd op hotmail.com te staan. Dan moet je maar voor alle adressen een nieuwe executable compilen. |:(

PS: Deze reaktie is niet serieus, maar als je dat nog niet doorhad was het schrijven ervan de tijd niet waard.
I luv ironie, sarcasme & cynische opmerkingen :D

Maar laat de volgende keer even van te voren weten dat je er niet veel vanaf weet, dan krijg je vaak een beter antwoord...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
ok ik weet er geen r**t vanaf omdat ik net vb heb...
dus ff een duidelijke uitleg aub please

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Maak een textbox met de naam url en een knop go ofzo
endan zet je in je code onder de knop go :
code:
1
WebBrowser1.Navigate2 url.text

suc5+1 :)

--
Dat meen je toch niet he?
Je beweert een webbrowser gebouwd te hebben, maar heb niets anders gedaan dan een control op een form gesleept. Maar vervolgens weet je niet eens hoe je een textveld maakt, een knopje daarnaast zet, onder het knopje een event laat afgaan wanneer erop geklikt wordt, om in dat event vervolgens de .Navigate methode aan te roepen met de text uit het textboxje als parameter?

Prutser |:(
Je mag ook wel ff aardig doen hoor ;(

Verwijderd

Topicstarter
ja en nu werkt ie dus ook niet :(

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 22:10
Tekstvakje, knop erbij, webbrowser control.

Bij Knop_Click

Webbrowser.Navigate2 Tekstvakje.Text

(en natuurlijk de goeie naam van het tekstvakje en webbrowser, Label1 en WebBrowser1 bij default oid)

RTFM mag geloof ik niet meer he >:)

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 21:51 schreef Pc123 het volgende:
RTFM mag geloof ik niet meer he >:)
Deze dude is zo clueless dat ze denk ik wel een uitzondering maken >:)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

't Spijt me TuXx, maar ik denk niet dat dit de beste manier is om zoiets "simpels" te leren.

Tuurlijk mag je vragen stellen, maar meer hulp dan je nu geboden is, lijkt me niet mogelijk zonder dat "wij" jouw software gaan maken.

En dat laatste willen we allemaal natuurlijk niet.

Lees es rustig wat VB-boeken/tutorials op het web door.
En probeer het dan opnieuw
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.