DDR5 bestellen bij Alternate Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawShadow
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-04 22:50
Hallo allemaal,

Betreft deze DDR5 kit die NIET in Nederland te krijgen is. Of het is uitverkocht of veels te duur als ie "op voorraad" is. Ik ben bij verschillende NL pc zaken gaan kijken en geen van hen heeft hem.

Het gaat om deze:

https://www.alternate.de/...er/html/product/100040357

Hij is bij uitchecken een STUK goedkoper dan in NL of als iemand een site kent in NL kent waar ik deze kit kan bestellen voor een scherpe prijs let me know. Prijs rond de 270 - max 300 voor deze kit.

In combinatie met een Intel 285k systeem waar ik alle andere componenten al op het oog heb behalve de RAM. Doel snelle ram zeker met de betere IMC van 285k is 8000mhz met een 2 slot mobo prima te doen.
Voorkeur = merk Team Group die heeft 1 van de beste heatsinks was eerst een G-Skill man maar de temps zorgen voor issues. Nu wil ik TG eens proberen.

*knip* vragen naar winkelervaringen is niet toegestaan. Hoe het zit met belastingen binnen Europa kan je prima zelf uitzoeken
Hoop hiermee WEL aan de richtlijnen te hebben voldoen nu.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 09-01-2025 08:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
categorie: Geheugen intern

Het gaat niet zozeer om de frequentie, maar om true latency (dus neem CAS latency ook mee).

Link hierboven zijn alle opties die net zo snel zijn .

uitvoering: Corsair Vengeance CMK64GX5M2X6800C32 is 64 gb ipv 48 gb... En door betere timings stabieler dan de door jou gekozen sticks. (En net zo snel)

[ Voor 6% gewijzigd door 99ruud99 op 09-01-2025 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je bent vergeten te vermelden welk moederbord je hebt (Pricewatch link). Dat is van belang bij geheugen.

Dat het goedkoper lijkt komt doordat Alternate Duitsland de BTW nog niet meerekent in de prijs. Die komt er nog bij, dan wordt de prijs € 319,21 (+21% BTW). Verzendkosten naar Nederland bedragen doorgaans rondom € 20, dat komt er ook bij.

Zonder BTW bestellen kan alleen als die wordt verlegd en dat kan alleen als je als BTW-ondernemer (bedrijf) besteld en een BTW nummer opgeeft. In je administratie moet je vervolgens verwerken dat het een privé aankoop is. De BTW moet je hoe dan ook afdragen.

Verzeker je ervan dat het gaat werken in jouw computer, check de QVL. Een zeer hoge spanning (1,4V is +33%) is benodigd. Je hebt XMP3 ondersteuning nodig op het moederbord voor deze hoge doorvoersnelheden. Ik denk dat de kans tamelijk groot is dat het niet stabiel zal werken op de snelheid die je voor ogen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawShadow
mrmrmr schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 06:00:
Je bent vergeten te vermelden welk moederbord je hebt (Pricewatch link). Dat is van belang bij geheugen.

Dat het goedkoper lijkt komt doordat Alternate Duitsland de BTW nog niet meerekent in de prijs. Die komt er nog bij, dan wordt de prijs € 319,21 (+21% BTW). Verzendkosten naar Nederland bedragen doorgaans rondom € 20, dat komt er ook bij.

Zonder BTW bestellen kan alleen als die wordt verlegd en dat kan alleen als je als BTW-ondernemer (bedrijf) besteld en een BTW nummer opgeeft. In je administratie moet je vervolgens verwerken dat het een privé aankoop is. De BTW moet je hoe dan ook afdragen.

Verzeker je ervan dat het gaat werken in jouw computer, check de QVL. Een zeer hoge spanning (1,4V is +33%) is benodigd. Je hebt XMP3 ondersteuning nodig op het moederbord voor deze hoge doorvoersnelheden. Ik denk dat de kans tamelijk groot is dat het niet stabiel zal werken op de snelheid die je voor ogen hebt.
Specs nieuwe systeem.
Ik ben niet nieuw als het gaat om pc's bouwen de Z890 zou makkelijk om moeten gaan met 1.4v met een Intel 285k zoals bij mn eerste post. Ik heb zeker zitten nadenken over DDR5 RAM kits 1.35v vs 1.4v. Maar goed de specs:

Case - Lian Li A3 Matx
CPU - Intel 285k
MB - Asrock PHANTOM GAMING Z890I Nova WiFi - 2 slot dimm - ITX
RAM allen zijn QVL listed voor de mb.
RAM optie 1 - Team Group T-FORCE XTREEM FFXD548G8000HC38EDC01 - 2 x 24
RAM optie 2 - Team Group T-FORCE XTREEM FFXD548G7600HC36EDC01 - 2 x 24
RAM optie 3 - G.Skill Trident Z5 RGB F5-8000J4048F24GX2-TZ5RS - 2 x 24
NVME ssd's dual boot W10/11 en Linux Ubuntu - 2 x Samsung 990 pro 1tb.
PSU - Corsair PSU SF 1000W 80+Platinum SFX
GPU - EVGA RTX 2070 (upgrade naar mogelijk RTX5070)

Ben niet down met RAM oc (hoger dan xmp profile) maar wel XMP als het moet tweaken als XMP niet stabiel is. G.Skill heeft geen koeling op de PMIC dus hogere temps DDR5 zover ik weet houd niet van temps boven de 50 - 55c. Ik heb op mijn eerste pc (i7-13700K - RTX 4090 MSI) G.Skill 2 x 16gb een RAM koeler van 3 x 40mm wat resulteerde in een drop van 12c. XMP was niet stabiel dus ging van 6800mhz naar 6400mhz met wat timing tweaks is nu wel stabiel.

Om terug te keren naar de 1.35v vs 1.4v ik heb daar zeker over zitten na denken. Al hoewel ik denk dat 1.4v geen probllem zou moeten zijn voor de Z890 lineup kan het verkeerd hebben.

Is 8000mhz goed voor dagelijks normaal gebruik? 2e pc is voor workhorse, browsing, video editing, werk gerelateerd gedoe:), DL's. Of is het toch beter om die G.Skill 1.35v kit te halen?

Belangerijkste vraag was de ervaringen bij het bestellen bij Alternate Duitsland maar gezien dat niet mag kan ik daarover niet meer inzage krijgen. Het was wel de prioriteit. Het is nu wachten op Intel's BIOS update om de Arrow Lake een "grote" performance boost te geven zoals ze hebben beloofd ergens deze maand moet ie komen. Als het alsnog bagger is dan maar kijken naar AMD 9900X3D...Blijf liever bij Intel vanwege stabiliteit maar goed AMD ook een kans geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawShadow
99ruud99 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 05:48:

Het gaat niet zozeer om de frequentie, maar om true latency (dus neem CAS latency ook mee).

uitvoering: Corsair Vengeance CMK64GX5M2X6800C32 is 64 gb ipv 48 gb... En door betere timings stabieler dan de door jou gekozen sticks. (En net zo snel)
99ruud99 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 05:48:

Voor mij geen Corsair meer heb al eerder gezeik met ze gehad.
Intel 285k plus snelle DDR5 ram is zeker goed ie 7600+mhz sweet spot is 8000mhz.
Vandaar of G.Skill of Team Group met Hynix en goede koeling.
Als het moet kan ik 64gb kits halen op 6800mhz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ook die merken zie je voor vergelijkbare prijs in het lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawShadow
99ruud99 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:13:
Ook die merken zie je voor vergelijkbare prijs in het lijstje :)
Klopt voor een groot gedeelte alleen de Team Group 48gb ddr5 8000 of hoger zijn niet te krijgen in NL althans niet op voorraad bij de meeste NL pc zaken. Vandaar de vraag over ervaringen met Alternate.de. Ik wacht nog ff mischien hebben ze dan deze kits WEL op voorraad in NL. Team Group btw heeft wel een goede heatsink dit is belangerijk in een kleine case.
Pagina: 1