Volvo V40 '13 draadloze sleutel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 14:16
De draadloze sleutel werkt niet. Batterij al vervangen. Auto openen met andere draadloze sleutel werkt. Auto starten met kapotte sleutel werkt, maar ook na dat 2x geprobeerd te hebben en 20 seconden laten draaien doet de sleutel het niet draadloos.

Enig idee hoe dit op te lossen?

Beste antwoord (via erikieperikie op 09-01-2025 21:37)

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:47
Het gebeurt al eens vaker dat ook zo’n vervangbatterijtje er al langer ligt te verkommeren, dus misschien is ook het vervangbatterijtje niet meer zo sterk? Misschien al wat ver gezocht. Maar om dat uit te sluiten zou je eventueel de beide batterijtjes uit de sleutels eens kunnen verwisselen…

Model 3 LR (model 2023)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Geen idee hoe dat bij Volvo zit, maar bij mijn Seat moest daarna de sleutel opnieuw ingeleerd worden. Starten ging dan ook nog wel maar draadloos ontgrendelen dan weer niet. Je zou er morgen eens een belletje naar de dealer aan kunnen wagen, heb je het antwoord denk ik zo.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-04 12:26
In de sleutel van mijn V40 zaten altijd twee batterijen. Heb je ze beide vervangen? Inleren was bij mij nooit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
(tweede batterij zit bij mijn xc70 onder het "papiertje". Let op de polariteit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
In onze sleutel (V40, ook van ‘13) zit er maar 1 batterijtje (net eens geopend om te kijken).

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
Bij mij maar 1 CR2430 batterij, inderdaad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• flupp
Het gebeurt al eens vaker dat ook zo’n vervangbatterijtje er al langer ligt te verkommeren, dus misschien is ook het vervangbatterijtje niet meer zo sterk? Misschien al wat ver gezocht. Maar om dat uit te sluiten zou je eventueel de beide batterijtjes uit de sleutels eens kunnen verwisselen…

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
Goed idee flupp!
Ik heb gisteren bij Hema nieuwe batterijtjes gekocht, dus ik mag ervan uitgaan dat die goed zijn. Toch zal ik ze zo eens even wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Ik herinner mij van toen we ‘m kochten dat er een uitvoering of een optie was om de sleutel niet IN het Dashboard te hoeven inbrengen om ‘m te kunnen starten, dus ALLES draadloos. Die optie hebben wij niét. Dus wij kunnen ‘m wel draadloos openen, maar de sleutel kan niet a.h.w. in onze broekzak blijven zitten, maar moet in het dashbord worden gestopt.
Hoe is dit in jouw geval? Moet de sleutel IN het dashbord zitten, als alles naar behoren werkt?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Mijn ervaring is dat deze sleutels nog wel een kieskeurig kunnen zijn met het merk batterij wat erin zit. Probeer eens een Varta of Duracell batterij.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikieperikie
Het probleem was... polariteit.

Hoe ik dit verkeerd heb kunnen doen weer ik ook niet. Ik weet nog dat ik afgeleid was tijdens het vervangen van de batterij, dus ik heb er niet op gelet hoe de batterij eruit kwam. En hoe het in de houder zelf is aangegeven is verre van duidelijk.

Hoe dan ook, ik ontdekte het dankzij het idee van flupp om de batterij uit de andere sleutel te proberen. Toen zag ik dat de batterij 'ondersteboven' hoort te zitten. Sja.

Mijn fout, ik geef het toe. Dank voor de hulp allemaal.
Pagina: 1