w00x is dat iets?

Pagina: 1
Acties:

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Topicstarter
w00x is dat iets?
In de Philips folder staat er iets in de zin van bezorgt volle geluiden enz enz..
en ze zitten helemaal op te scheppen met patenten enzow..
maar is het nu ook idd iets?

Imperfectionist.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-03 22:47
Ja dat is de n00b opvolger van l33t, speciaal voor voormalig h4x0rs.

.....denk ik >:)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-03 22:47
Sorry dat was flauw, maar ik moest gewoon meteen denken aan al die vage afkortingen als 'l33t' en alles :)

Zal de aandacht niet verder afleiden, de topicstarter vroeg dus of 'w00x' van Philips iets echts is wat vol geluid e.d. bezorgt.

edit:

In reactie op Ra5a's post van 18:08: Nee Ra5a, zoals ik al zei: was gewoon heel flauw. Het was een hele legitieme vraag van je, alleen was ik net te laat met het posten van deze reactie voordat jij al gereageerd had. Ik weet het antwoord overigens niet :)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Topicstarter
uhm- k alsof de normale
gebruker dat niet begrijpt...
ik vraag gewoon of iemand ervaring heeft... too much asked?

Imperfectionist.

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 18:08 schreef ArthurS het volgende:
Sorry dat was flauw, maar ik moest gewoon meteen denken aan al die vage afkortingen als 'l33t' en alles :)

Zal de aandacht niet verder afleiden, de topicstarter vroeg dus of 'w00x' van Philips iets echts is wat vol geluid e.d. bezorgt.
:P k dan

Imperfectionist.

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
wOOx is een stukje plastic op de speaker voor het lage geluid en die trilt een beetje mee en daardoor komt er uit de box een wat voller geluid, dus met andere woorden, voller geluid met minder vermogen... (til maar eens zo'n box op van philips met wOOx en je voelt dat het lichter is dan een gewone box)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Op vrijdag 14 september 2001 18:29 schreef FoxMan het volgende:
wOOx is een stukje plastic op de speaker voor het lage geluid en die trilt een beetje mee en daardoor komt er uit de box een wat voller geluid, dus met andere woorden, voller geluid met minder vermogen... (til maar eens zo'n box op van philips met wOOx en je voelt dat het lichter is dan een gewone box)
ehhh.. volgens mij niet helemaal waar. ik heb een pc speaker set van Philips en daar zit op de blaffer ook w00x. dat stukje plastic is gewoon een afneembaar frontje. de w00x speaker zit aan de onderkant. haaks op de speaker aan de voorkant.
als je die inschakeld wordt het geluid idd een stuk voller en komt er voor je gevoel veel bas uit dat kleine kistje.
lekker geluid, ik ben er tevreden mee.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:55

JT

VETAK y0

Op vrijdag 14 september 2001 18:01 schreef Ra5a het volgende:
w00x is dat iets?
Ja, iets commercieels dat alleen maar de natuurgetrouwheid verpest.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

w00x is cool man, alleen die naam al :). Ik weet trouwens niet wat het precies is. Als je w00x aanzet, gaat dan die extra woofer dan werken ofzo? Of is het gewooon weer de zoveelste naam voor een bassboost?

Dit was trouwens Jag die vanaf JvS's PC postte.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
w00x is heel raar één keer gezien in een winkel,
er stond zo'n setje met zo'n w00x speakertje erin en een buisje waarin ping-pong ballen zaten en als je het aanzette schoten die balletjes door de buisjes maf.
Maar echt mooi vondt ik het niet wel duidelijk laag maar niet mooi.
Dank kan je beter zo'n setje van sony nemen met die speciale subkast dat klinkt gewoon veel beter.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-03 12:41

Sharky

Skamn Dippy!

Op vrijdag 14 september 2001 23:08 schreef mweert het volgende:
w00x is heel raar één keer gezien in een winkel,
er stond zo'n setje met zo'n w00x speakertje erin en een buisje waarin ping-pong ballen zaten en als je het aanzette schoten die balletjes door de buisjes maf.
Maar echt mooi vondt ik het niet wel duidelijk laag maar niet mooi.
Dank kan je beter zo'n setje van sony nemen met die speciale subkast dat klinkt gewoon veel beter.
sony? hmm neem dan philips. voor dezelfde prijs kun je betere stuff vinden

This too shall pass

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 16:30

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
pics?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-03 19:10
Woox is toch niks anders dan wat je normaal een passief membraan noemt.
Een speaker heeft nl. weerstand nodig aan een kant van het membraan. Een kast doet dat goed. Verveldend van een kast is dat je de laagste freq. er erg mee bepaald. Hoe groter de kast des te lager de laagste freq. uit de kast. Als je nu een passief membraan in de kast zet lijkt de kast voor de woofer groter dus kun je meer rendement en lagere tonen uit je speaker halen.
Die subwoofer van de a3.500 met woox lijkt qua constructie verdacht veel op mijn FB201 Subwoofer. alleen erg veel kleiner.

Trouwens ben erg benieuwt hoe die a3.500 klinken. Wil ze namelijk kopen als vervanging voor mijn minisetje(samsung pro logic) is dat een goed idee BTW? (DVDkijken, muziek luisteren(5.1 :p)en games spelen op mijn kamer van 2,7mx2,9m)

diskeltische lurker

• Jag
  • Laatst online: 22:13

Jag

Op zaterdag 15 september 2001 14:45 schreef technopeuter het volgende:
Een speaker heeft nl. weerstand nodig aan een kant van het membraan. Een kast doet dat goed. Verveldend van een kast is dat je de laagste freq. er erg mee bepaald. Hoe groter de kast des te lager de laagste freq. uit de kast. Als je nu een passief membraan in de kast zet lijkt de kast voor de woofer groter dus kun je meer rendement en lagere tonen uit je speaker halen.
Die subwoofer van de a3.500 met woox lijkt qua constructie verdacht veel op mijn FB201 Subwoofer. alleen erg veel kleiner.

Trouwens ben erg benieuwt hoe die a3.500 klinken. Wil ze namelijk kopen als vervanging voor mijn minisetje(samsung pro logic) is dat een goed idee BTW? (DVDkijken, muziek luisteren(5.1 :p)en games spelen op mijn kamer van 2,7mx2,9m)
Sja, alleen zie ik niet in hoe je aan passief membraam aan en uit gaat zetten met de AB :P.

Je weet trouwens dat de A3-500 een 4.1 set is? Ik vind het wel een aardig setje, maar ik zou voor wat serieuzere spullen doorsparen als ik jou was.

Verwijderd

Ik ken wel iets van wOOt.nl

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat klopt, dat is ook een passief membraam. Die zorgen ervoor dat je nog lagere frequenties kunt halen uit een luidsprekerbox met een klein volume. Er is een hele goeie luidspreker merk die passieve membramen altijd gebruikt, dat is het merk Thiel.

Ik heb trouwens die w00x, wel eens een keer gehoord, klonk wel goed voor een midi-set, maar Thiel klinkt beter. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02
Als je nu een passief membraan in de kast zet lijkt de kast voor de woofer groter dus kun je meer rendement en lagere tonen uit je speaker halen.
Bijna goed: Passief membraan is een vervanger voor een bassreflex-poort. Het niet speciaal bedoeld om een kast kleiner te mken, maar zoals je aangeeft loopt het laag wel iets verder door. Het voordeel van een passief membaarn is dat je geen last hebt van poortgeluiden en je kast dicht is. (vuil ed.) Ook wordt wel eens gezegd dat het laag wat beter klinkt dan met een poort, maar daar is niet iedereen het over eens. (ikzelf heb er geen ervaring mee)

Verwijderd

Woox is gewoon een soort andere benaming voor transmissielijn volgens mij(?). Een woofer produceert ook naar achteren geluid en dat wordt door een soort labyrinthsysteem gesluisd waardoor het laag dieper naloopt. Nadeel hiervan is dat het laag altijd tè veel aanwezig is en het is ook een stukje trager.
Goeie transmissielijn speakers hebben hier natuurlijk heel weinig last van.

Verwijderd

toevallig ben ik daar eens naar gaan zoeken vorige maand ik zag zo'n blauw beest bij de expert staan, ik snap er nog niet veel van maar misschien hebben jullie iets aan deze link:

link

Mod break: mijn god zeg, denk ff om de layout. Als je op edit drukt zie je hoe je wel een mooie link maakt. De link klopt zoiezo niet, maar dat mag je ff zelf uitzoeken.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

ik vind de minisetjes van phillips neit zo heel erg geweldig
dan maar technics ofzow
samsung
sony
pioneer [errug goed]

woox is volgens mij meer een verkoop stunt , tenminste zo zie ik het

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 15 september 2001 21:28 schreef Xanandu het volgende:
Nadeel hiervan is dat het laag altijd tè veel aanwezig is en het is ook een stukje trager.
Goeie transmissielijn speakers hebben hier natuurlijk heel weinig last van.
Bull. Geen een goede (er bestaan geen eens slechte) transmission heeft er last van. Transmission is het beste op basgebied.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Afbeeldingslocatie: http://www.ce-europe.philips.com/images/highlights/wOOx/woox_volume.gif

quotes van de flips site:
De wOOx-technologie bestaat uit twee elementen, wOOx Bass Radiator en de wOOx Dynamic Amplification Control.

Hetzelfde concept - dual suspension passive radiator - dat in sommige topklasse stand-alone luidsprekers wordt toegepast, maar verder vervolmaakt. The wOOx Bass Radiator is afgestemd op een frequentie van ongeveer 50Hz, de laagste basfrequentie die veel in de moderne populaire muziek wordt gebruikt. De constructie met dubbele ophanging maakt uitslaan van het membraan mogelijk. In combinatie met het totale interne luidsprekervolume en een volledig symmetrische sandwichconstructie, maakt dit extreem lage bastonen zonder hoorbare vervorming mogelijk.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Dan niet JT :Z
Het is heel persoonlijk en ik stoor me hieraan. Transmissielijn is gewoon een truukje om meer laag uit een relatief kleine speaker te krijgen.

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 23:38

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

hmmmz toch vind ik het maar niks kleine kastjes waar veel geluid uit komt, nee doe mij maar een anderhalve meter hoge glijbaan met een 15inch driver :P

• Big-Foot
Als je van glijbaan laag houdt is het leuk maar anders :r

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 16 september 2001 16:20 schreef Xanandu het volgende:
Dan niet JT :Z
Het is heel persoonlijk en ik stoor me hieraan. Transmissielijn is gewoon een truukje om meer laag uit een relatief kleine speaker te krijgen.
Uit een kleine speaker ???? Me vader heeft een transmission line die ongeveer de helft van de B&W nautilus 801 is, en ik ken geen een kleine transmission line.

Ecodan warmtepomp

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 23:38

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op zondag 16 september 2001 17:41 schreef mweert het volgende:
Als je van glijbaan laag houdt is het leuk maar anders :r
bas hoor je niet, bas VOEL je :P

• Big-Foot
Kom nou toch glijbaan laag dat hoor je en ach voelen dan weet je nog niet wat echt laag voelen is :)

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 16 september 2001 18:22 schreef mweert het volgende:
Kom nou toch glijbaan laag dat hoor je en ach voelen dan weet je nog niet wat echt laag voelen is :)
Moet je Jurassic Park gaan kijken met de duurste sub van REL, de Studio II... MWUAHAHAHAHAHAHAHA !!!! Wedden dat je meer voelt dan hoort, en ik kan het weten })

Ecodan warmtepomp

• Big-Foot
Jongens toch, het is allemaal leuke en zo maar ja.
Heeft iemand voor de gein al eens een dubbel 2x18" subkast met daar achter 2,4 kw rms per kast in de huiskamer gelegd,

Vast niet, dat heet dus voelen oftewel spelen met geluid :)

Deze kast heeft de eigenschap om laag te gaan 25hz voelbaar is best aardig daar kunnen glijbaantjes een punt aanzuigen.

Verwijderd

Kleine woofer bedoel ik daar mee. Snap je?
Moet je Jurassic Park gaan kijken met de duurste sub van REL, de Studio II... MWUAHAHAHAHAHAHAHA !!!! Wedden dat je meer voelt dan hoort, en ik kan het weten
Wat moet ik hier nou van denken? JT is bevooroordeeld? Als je een studioII koopt ben je een beetje hopeloos, hetgeen dat je van dat geld een veel leukere sub kan kopen of zelf bouwen natuurlijk.

• Big-Foot
Dat is toch klein :P ik heb van iemand gehoord dat er zelfs 32" luidsprekers bestaan kijk das pas groot.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 16 september 2001 20:11 schreef Xanandu het volgende:
Kleine woofer bedoel ik daar mee. Snap je?
[..]

Wat moet ik hier nou van denken? JT is bevooroordeeld? Als je een studioII koopt ben je een beetje hopeloos, hetgeen dat je van dat geld een veel leukere sub kan kopen of zelf bouwen natuurlijk.
Bevrooroordeelt ? Waar slaat dat nou weer op...Wat voor vooroordeel ?? Dat ik REL goed vind ? Nou, dat mag ik, en tis zeker samen met een paar anderen de beste. En ik nam deze als voorbeeld omdat ik deze het meest heb gehoord, maar ook M&K, en dat geeft beide ongeveer hetzelfde effect >:)

Ecodan warmtepomp

• Jag

Jag

Op zondag 16 september 2001 19:20 schreef mweert het volgende:
Jongens toch, het is allemaal leuke en zo maar ja.
Heeft iemand voor de gein al eens een dubbel 2x18" subkast met daar achter 2,4 kw rms per kast in de huiskamer gelegd,

Vast niet, dat heet dus voelen oftewel spelen met geluid :)

Deze kast heeft de eigenschap om laag te gaan 25hz voelbaar is best aardig daar kunnen glijbaantjes een punt aanzuigen.
Wat je dan voelt is het plamuur dat op je hoofd valt 8-).
Wat een watjes hiero hè, met hun Rel subs :P. Weet je wat pas hard is, naast stapels Synco subs staan tijdens een sublaag soundcheck (met zo'n 50 kW Crest amps erachter).

• Big-Foot
Ja dat was ook me eerste gedachte wat een watjes. Ze zijn nog niet veel gewend :P

2,4kw levert alleen een hoge stroom rekening op en wat scheurtjes in me houten plafon maar ook dat went wel weer :)

Maar okee naast 50kw staan is toch ook niet helemaal goed voor je :)

• Jag

Jag

Op zondag 16 september 2001 20:53 schreef mweert het volgende:
Ja dat was ook me eerste gedachte wat een watjes. Ze zijn nog niet veel gewend :P

2,4kw levert alleen een hoge stroom rekening op en wat scheurtjes in me houten plafon maar ook dat went wel weer :)

Maar okee naast 50kw staan is toch ook niet helemaal goed voor je :)
Het valt nog wel mee, je kan best wat laag hebben voordat het echt onhoudbaar wordt. Maar je wordt er wel misselijk van :P.

Ik ben trouwens helemaal niet zo'n beuker. Ik heb zelf bijzonder weinig op met die speakertjes-stapelen en beuken maar figuren uit de rock en roll wereld. Ik voel me dan ook meer thuis in de theaterwereld.
Maar toch is het wel eens leuk om eens lekker te knallen :).

• Big-Foot
Ik hou zeer zeker niet van rock en roll laag maar meer van pop laag.

Kijk rock en roll laag dat is glijbaan laag en corbinlaag, een piek rond de 60 70 hz

Nee geef mij maar pop laag dat is toch meer frontloaded 18" laag en niet verder laten door lopen als 85hz dat is mooi.

• JT

JT

VETAK y0

50 kw...wat ik wel weet is dat ik over 20 jaar nog gewoon kan horen >:)

En je wil echt geen 50kw in een kamertje van 4x6 meter, neem dat maar van mij aan, dan heb je echt wel genoeg aan die Studio II.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 16 september 2001 21:07 schreef mweert het volgende:
Ik hou zeer zeker niet van rock en roll laag maar meer van pop laag.

Kijk rock en roll laag dat is glijbaan laag en corbinlaag, een piek rond de 60 70 hz

Nee geef mij maar pop laag dat is toch meer frontloaded 18" laag en niet verder laten door lopen als 85hz dat is mooi.
ik vind die bas zoals in de muziek van Bob Marley (Reggae) mooi en in liedjes als Dante Thomas - Miss California. Wat ik ook heel mooi vind is de laagste noot van een kerkorgel. Mooi om te voelen dan he >:) En de laatste : een volle trance bas. Dus niet die gare basjes die je veel meer hoort dan voelt, maar echt van die trance bassen van een hertz of 40 a 50 en die je flink voelt. Helaas zijn die er maar weinig.

Ecodan warmtepomp

• Jag

Jag

Op zondag 16 september 2001 21:18 schreef JT het volgende:
50 kw...wat ik wel weet is dat ik over 20 jaar nog gewoon kan horen >:)

En je wil echt geen 50kw in een kamertje van 4x6 meter, neem dat maar van mij aan, dan heb je echt wel genoeg aan die Studio II.
Dat past ook niet. Dat is namelijk best een stapel Synco subs hoor :).
Pagina: 1