Is dit een goede aankoop? (Lenovo IdeaPad Slim 3 15IRH8)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreepingSoulz
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09-01 01:05
Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor voornamelijk relatief licht studie gebruik. Denk aan Microsoft Office en zo nu en dan een aantal statistische programma's (R & SPSS). Misschien zo nu en dan ook een paar lichte games.

Qua prijs zoek ik iets rond de 700/800 euro en tijdens het zoeken kwam ik voor 680 euro het volgende model tegen: Lenovo IdeaPad Slim 3 15IRH8 83EM00CGMH
  • CPU: 13e generatie Intel Core i7-13620H
  • GPU: geïntegreerd Intel UHD Graphics 64EUs (Alder Lake 12th Gen)
  • RAM: LPDDR5 16GB
  • Opslag: 512GB SSD
  • Scherm: 15.6 inch Full HD IPS
Ik ben geen expert maar voor zo ver ik kan zien lijkt me dit best een goede deal. Ik zou graag horen wat jullie er van denken aangezien ik zelf misschien iets over het hoofd zie. Mochten jullie andere suggesties hebben rond mijn budget hoor ik die voorzien van uitleg natuurlijk ook graag!

P.S.
Ik heb geen externe videokaart nodig omdat ik een desktop PC heb voor games en zware programma's en 512 GB opslag zal ruim voldoende zijn omdat ik voornamelijk in de cloud werk. Verder zal ik de laptop regelmatig in een rugzak meeslepen.

Groet,
Creeping

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurt71
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12:35
ik kijk ook uit naar de ideapad slim 3 als reserve toestel om mee te nemen naar ziekenhuis en op reis
mijn 3 maand oude legion5 is iets te zwaar om mee te nemen

ik zou kijken voor een ryzen processor als je veel op batterij gaat werken
ik denk dat die i7 veel energie vreet

in mijn legion5 is er een ryzen7 7840hs op batterij op 80% procent altijd geladen kom ik aan 6uur enkel surfen en mailen

in de ideapad zal je met een ryzen5 7serie ruim over de 6 uur geraken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreepingSoulz
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09-01 01:05
Dank voor je reactie!

In principe maak ik me niet enorm druk om batterijduur. Met uitzondering van de trein bevind ik me eigenlijk vrijwel altijd op plekken waar een stopcontact dichtbij is en hoewel het natuurlijk prettig is als hij het een beetje fatsoenlijk vol houdt verkies ik een iets betere processor toch boven iets meer batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inachus
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-05 20:26
Miss kan je kijken naar de Lenovo ideapad slim 5 gen 10 15 inch met ING rentepuntendeal (-75 eu) dan kom je rond 800 eu uit en krijg je veel betere specs. je kan voor 130eu minder een versie krijgen met 512gb ssd en 16gb ram

- AMD Ryzen 7 7735HS met ingebouwde AMD Radeon™ 680M
- 1 TB SSD
- 32gb RAM (gesoldeerd)
- OLED 15,1" WQXGA (2560 x 1600), geen touchscreen, HDR 600, 100% DCI-P3, 500 nits, 165 Hz
- lithiumbatterij 4 cellen 70 Wh
- Wi-Fi 6 2x2 AX en Bluetooth® 5.3
- 2 USB Type-A, 2 x USB-C® (USB 10 Gbps) met ondersteuning voor voeding en DisplayPort 1.40, HDMI, MicroSD-kaartlezer en een audio-aansluiting
- volledig aluminium behuizing