UPDATE: Dit is eerder aankoopadvies dus mag eventueel verplaatst worden naar dat forum. Excuses 
Hi Tweakers,
Ik ga binnenkort van het AM4 naar het AM5 platform upgraden. Daarvoor was ik al even aan het wachten op de B850 moederborden en specifiek de ITX varianten.
Sinds CES zijn deze beschikbaar gekomen en kon al de volgende vinden:
1) ASUS Strix B850-I
2) Gigabyte B850I Aorus Pro
3) Asrock B850I Lightning
Daarbij zijn de ASUS en Gigabyte ongeveer even duur (rond de 320 a 330 euro). De Asrock vond ik nog niet in Benelux maar zou 70 tot 100 euro goedkoper kunnen zijn.
Zijn er tweakers die in dezelfde markt zitten? Misschien al ervaringen hebben? Voorkeuren?
Wat ik tot nu al vond:
Gigabyte & Asus:
Alle input welkom
Ik wacht voorlopig tot de 9800X3D nog wat zakt in prijs maar wil eind deze maand de knoop doorhakken.
Bedankt
Hi Tweakers,
Ik ga binnenkort van het AM4 naar het AM5 platform upgraden. Daarvoor was ik al even aan het wachten op de B850 moederborden en specifiek de ITX varianten.
Sinds CES zijn deze beschikbaar gekomen en kon al de volgende vinden:
1) ASUS Strix B850-I
2) Gigabyte B850I Aorus Pro
3) Asrock B850I Lightning
Daarbij zijn de ASUS en Gigabyte ongeveer even duur (rond de 320 a 330 euro). De Asrock vond ik nog niet in Benelux maar zou 70 tot 100 euro goedkoper kunnen zijn.
Zijn er tweakers die in dezelfde markt zitten? Misschien al ervaringen hebben? Voorkeuren?
Wat ik tot nu al vond:
Gigabyte & Asus:
- Beide Wifi 7
- Identieke audiochip (ALC4080)
- Asus iets meer USB en meer fan headers
- Asus ook iets duurder
- Wifi 6E ipv Wifi 7
- Audiochip iets lager gepositioneerd (ALC1220 tov ALC4080)
Alle input welkom
Bedankt
[ Voor 26% gewijzigd door Cirolf op 08-01-2025 16:55 . Reden: UPDATE: Dit is eerder aankoopadvies dus mag eventueel verplaatst worden naar dat forum. Excuses :) ]