Gmail opslag vol ----> spam/phishing mails voor extra opslag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:03
Vorige maand was de opslagruimte van mijn gmail account vol. Naast de legitieme mails van Googlea ontving ik diverse spam of phishing mails die mij daarop wezen en mij een aantrekkelijk aanbod deden extra opslagruimte te kopen. Enkele mails deden erg hun best zich voor te doen als van Google afkomstig te zijn. Erg bijzondere ervaring om er achter te komen dat dat niet zo was.

Het lijkt er sterk op dat ik de spammail ontving naar aanleiding van mijn volle gmail account. Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe deze spammers hiervan op de hoogte konden zijn.

Eig idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redfloor
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-05 15:18
Die krijgt iedereen en bij sommige mensen hebben ze beet omdat hun opslag inderdaad bijna vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Redfloor schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:25:
Die krijgt iedereen en bij sommige mensen hebben ze beet omdat hun opslag inderdaad bijna vol is.
Deze mails heb ik niet eerder gehad maar nu wel vrij hardnekkig. Het zou toeval kunnen zijn maar dat vind ik niet waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redfloor
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-05 15:18
Ik krijg ze momenteel ook vaker (en mijn opslag is nog lang niet vol).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:11
Als je mail verstuurt naar een volle mailbox krijg je bij Google error 452, status 4.2.2. Dat zou kunnen worden gebruikt om deze specifieke spam versturen. Of het is gewoon toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
hcQd schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:29:
Als je mail verstuurt naar een volle mailbox krijg je bij Google error 452, status 4.2.2. Dat zou kunnen worden gebruikt om deze specifieke spam versturen. Of het is gewoon toeval.
Dat zou kunnen, alhoewel mail nog gewoon afgeleverd werd. Een volle postbus wordt bij Gmail nl niet onmiddelijk op slot gezet. Je krijgt even de tijd om op te ruimen of opslag bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04
Je krijgt ze wss altijd al

Alleen nu vallen ze je op :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1