Afgelopen zaterdag heb ik van een winkel in Nederland een televisie ontvangen.
Het product werd verkocht als B-keus; nieuw met verpakkingsschade. Telefonische navraag voor aankoop werd bevestigd dat de TV nieuw was, alleen de verpakking beschadigd.
Nu blijkt bij levering:
Ze bieden nu 200€ compensatie (op een aanschafprijs van 1200€) of omruilen, maar geen enkele garantie dat deze dan wel juist, compleet of nieuw geleverd wordt.
Persoonlijk voel ik mij opgelicht, maar ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.
Ze blijven zich maar beroepen op dat dit allemaal kan bij een B-keus model hoewel hun website duidelijk zegt "nieuw, met verpakkingsschade".
Wat is jullie advies?
200€ accepteren en erbij neerleggen, aangifte doen, Radar inschakelen? :-)
Het product werd verkocht als B-keus; nieuw met verpakkingsschade. Telefonische navraag voor aankoop werd bevestigd dat de TV nieuw was, alleen de verpakking beschadigd.
Nu blijkt bij levering:
- het product niet in originele verpakking te zitten, lijkt mij OK gezien de omschrijving
- het verkeerde type geleverd te zijn (Philips 55OLED935 in plaats van 55OLED936)
- niet originele (maar wel functionele) afstandsbediening meegeleverd te zijn, een alternatief dus
- voet om de TV op te laten staan te ontbreken (er zit alleen een muurbeugel bij terwijl bij dit type normaliter beide worden geleverd)
- afdekplaat voor de hdmi poorten op de achterkant ontbreekt
- de luidspreker heeft schade (deukje)
- de TV blijkt volgens het service menu al 994 uur gedraaid te hebben
- de 935 is volgens hen hetzelfde type als de 936
- afstandsbediening kan gebeuren bij B-keuze
- zie boven
- zie boven
- zie boven
- uren is volgens hen binnen 'de norm' en maakt de TV nog niet tweedehands
Ze bieden nu 200€ compensatie (op een aanschafprijs van 1200€) of omruilen, maar geen enkele garantie dat deze dan wel juist, compleet of nieuw geleverd wordt.
Persoonlijk voel ik mij opgelicht, maar ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.
Ze blijven zich maar beroepen op dat dit allemaal kan bij een B-keus model hoewel hun website duidelijk zegt "nieuw, met verpakkingsschade".
Wat is jullie advies?
200€ accepteren en erbij neerleggen, aangifte doen, Radar inschakelen? :-)
en nee, ik houd niet van voetbal... :)