Problemen met aanschaf nieuwe Televisie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 14:38

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
Afgelopen zaterdag heb ik van een winkel in Nederland een televisie ontvangen.
Het product werd verkocht als B-keus; nieuw met verpakkingsschade. Telefonische navraag voor aankoop werd bevestigd dat de TV nieuw was, alleen de verpakking beschadigd.

Nu blijkt bij levering:
  1. het product niet in originele verpakking te zitten, lijkt mij OK gezien de omschrijving
  2. het verkeerde type geleverd te zijn (Philips 55OLED935 in plaats van 55OLED936)
  3. niet originele (maar wel functionele) afstandsbediening meegeleverd te zijn, een alternatief dus
  4. voet om de TV op te laten staan te ontbreken (er zit alleen een muurbeugel bij terwijl bij dit type normaliter beide worden geleverd)
  5. afdekplaat voor de hdmi poorten op de achterkant ontbreekt
  6. de luidspreker heeft schade (deukje)
  7. de TV blijkt volgens het service menu al 994 uur gedraaid te hebben
De reactie van de winkel/webshop:
  1. de 935 is volgens hen hetzelfde type als de 936
  2. afstandsbediening kan gebeuren bij B-keuze
  3. zie boven
  4. zie boven
  5. zie boven
  6. uren is volgens hen binnen 'de norm' en maakt de TV nog niet tweedehands
Met name punt 2 en 7 storen mij het meeste.

Ze bieden nu 200€ compensatie (op een aanschafprijs van 1200€) of omruilen, maar geen enkele garantie dat deze dan wel juist, compleet of nieuw geleverd wordt.

Persoonlijk voel ik mij opgelicht, maar ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.
Ze blijven zich maar beroepen op dat dit allemaal kan bij een B-keus model hoewel hun website duidelijk zegt "nieuw, met verpakkingsschade".

Wat is jullie advies?
200€ accepteren en erbij neerleggen, aangifte doen, Radar inschakelen? :-)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Retour sturen. Je hebt hier terecht geen goed gevoel bij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:18
Koop ontbinden en terugsturen.

Lijkt me duidelijk wat er aan de hand is. Dit is een demo.

Ding heeft bijna een jaar 124 dagen aangestaan (8 uur per dag). Heeft in de winkel aan de muur gehangen en de winkel heeft doos, voet en afstandsbediening al lang weggegooid.

Edit: dat zou wel betekenen dat jij de retour moet betalen. Wellicht beter om conformiteit te eisen, gaat wel langer duren maar dan moeten ze of met de juiste tv over de brug komen of alles terugbetalen en dus ook zelf de tv weer ophalen.

[ Voor 32% gewijzigd door Rene op 08-01-2025 13:55 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:41:
Retour sturen. Je hebt hier terecht geen goed gevoel bij.
Vergeten te vermelden: bij retour sturen krijg ik in het beste geval een tegoed bon (voor een bedrijf waar het niet heel waarschijnlijk is daar ooit nog iets te kopen :-). Mag dit wel volgens de colportage wet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Webshop? Dus WKOA van toepassing, toch?

Gewoon daarop beroepen en TV (kosteloos) terugsturen en geld terug uiteindelijk.
Willem2 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:44:
[...]

Vergeten te vermelden: bij retour sturen krijg ik in het beste geval een tegoed bon (voor een bedrijf waar het niet heel waarschijnlijk is daar ooit nog iets te kopen :-). Mag dit wel volgens de colportage wet?
1. Het is geen colportage
2. In principe is geld terug de enige manier hoe webshops in NL horen om te gaan met dit soort geschillen.
Rene schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:43:

Ding heeft bijna een jaar aangestaan (8 uur per dag).
4 maanden hoogstens bij 8 uur per dag...

[ Voor 80% gewijzigd door MAX3400 op 08-01-2025 13:46 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Willem2 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:39:
[...]
Persoonlijk voel ik mij opgelicht [...]
Dat is wel een beetje voorbarig. ;)
[...]

Nee. Als je hem als consument(!) op afstand(!) gekocht hebt dan kun je je aankoop binnen 14 dagen ontbinden. Wel staan ze in hun recht om jou de verzendkosten retour te laten betalen. Maar de aanschafprijs+verzendkosten naar jou moeten ze gewoon terugstorten.

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 08-01-2025 13:48 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:23

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Je mag gewoon geld terugvragen in plaats van een bon

https://radar.avrotros.nl...-geld-terug-mag-dat-54574

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

[...]

Vergeten te vermelden: bij retour sturen krijg ik in het beste geval een tegoed bon
Dit heeft niks met de colportage-wet te maken, maar dit mag zeker niet. Ontbinden van de verkoop betekent dat de hele koop wordt teruggedraaid, dus je krijgt 100% van je geld terug.

Maar daarbij mag de winkel wel verwachten dat jij de verzendkosten en het verzendrisico draagt bij het terugsturen. Dat is afhankelijk van wat ze in hun retourvoorwaarden hebben staan. Zelf een 55-inch-TV terugsturen op eigen risico lijkt me niet verstandig.

Als ze het risico inderdaad niet willen dragen kom je toch uit op conformiteit: volgens jou voldoet de TV niet aan de verwachtingen die je mocht hebben, dus dan wordt de koop teruggedraaid. Dan zijn de verzendkosten en het verzendrisico wel voor de winkel, maar juridisch is dit wat meer gedoe als de winkel het niet eens is met de non-conformiteit.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Het is sowieso al niet de tv die je had gekocht aan de hand van het typenummer. En niet zoals omschreven. Non conform, laten ze hem maar lekker ophalen en je schadeloosstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-05 14:32
  3. zie boven
  4. zie boven
  5. zie boven
WKOA, of eigenlijk als conformiteit, maar langer process.

De reactie van de shop, staat dat op papier of is telefonisch vermeld?
Voordat ze straks zeggen dat je niet het zelfde artikel retour heb gestuurd, afstandbediening niet origineel is, onderdelen missen etc.

994 uren is een hoop, dat is niet even om de TV te testen, en zeker ook niet als 'nieuw met alleen verpakking schade'.
Was een ander verhaal als deze is verkocht als 'demo model', maar B-Keuze is in de norm gewoon nieuw, of heel kort gebruikt.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:40
Nu blijkt bij levering:
  1. het verkeerde type geleverd te zijn (Philips 55OLED935 in plaats van 55OLED936)

Ze bieden nu 200€ compensatie (op een aanschafprijs van 1200€) of omruilen, maar geen enkele garantie dat deze dan wel juist, compleet of nieuw geleverd wordt.

Wat is jullie advies?
Als ik kijk naar de specificaties zit er daadwerkelijk aardig wat verschil tussen. Koop ontbinden want ze hebben niet geleverd wat je gekocht hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:08

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Afgelopen zaterdag heb ik van een winkel in Nederland een televisie ontvangen.
Het product werd verkocht als B-keus; nieuw met verpakkingsschade. Telefonische navraag voor aankoop werd bevestigd dat de TV nieuw was, alleen de verpakking beschadigd.

Nu blijkt bij levering:
  1. het product niet in originele verpakking te zitten, lijkt mij OK gezien de omschrijving
  2. het verkeerde type geleverd te zijn (Philips 55OLED935 in plaats van 55OLED936)
  3. niet originele (maar wel functionele) afstandsbediening meegeleverd te zijn, een alternatief dus
  4. voet om de TV op te laten staan te ontbreken (er zit alleen een muurbeugel bij terwijl bij dit type normaliter beide worden geleverd)
  5. afdekplaat voor de hdmi poorten op de achterkant ontbreekt
  6. de luidspreker heeft schade (deukje)
  7. de TV blijkt volgens het service menu al 994 uur gedraaid te hebben
  3. zie boven
  4. zie boven
  5. zie boven

Persoonlijk voel ik mij opgelicht, maar ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.
Ze blijven zich maar beroepen op dat dit allemaal kan bij een B-keus model hoewel hun website duidelijk zegt "nieuw, met verpakkingsschade".

Wat is jullie advies?
circa 1000 branduren is niet 'nieuw'... daar is geen discussie over mogelijk. Maak screenshots van de advertentie en ontbind de koop direct. Dit soort praktijken wil je absoluut niet hebben, tenzij je ze een kans wilt geven om iets anders te leveren.

Je hebt een koop tegeoedertrouw gedaan, vertrouwende op de geboden verkoopinformatie. Deze blijkt nu, na levering, niet te kloppen. De winkel levert niet zoals geadverteerd. Daar mag je het artikel op terugsturen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
IceFox schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:01:
[...]

Als ik kijk naar de specificaties zit er daadwerkelijk aardig wat verschil tussen. Koop ontbinden want ze hebben niet geleverd wat je gekocht hebt.
Zo dan, en geen klein verschil ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:58
Ontbinden en terug sturen dat ding.
Ook al is het geen webshop dan nog kan je ontbinden. Omdat ze geen 936 kunnen leveren met verpakkingsschade en niets anders.(tenzij ze een nieuwe uit de doos halen met een heftruck over die doos gaan rijden en naar je toe sturen). Dus ze kunnen je of een 936 leveren(met of zonder verpakkingschade) en weinig branduren(gezien de leeftijd gaat dat lastig worden). Of ze geven je geld terug(incverzendkosten heen en terug).
Dat is zover ik weet waar je recht op hebt.

Tuurlijk tegoed bon kan handig zijn als je toch regelmatig wat bij het bedrijf koopt en ze dat vaak sneller kunnen regelen als geld terug. Maar je mag het gewoon weigeren en dan moeten ze geld geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:06
Terug met dat ding, hier ga je geen plezier (meer) aan beleven!

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-04 08:49
IceFox schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:01:
[...]
Gewoon een model van een jaar ouder dus..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
op een aanschafprijs van 1200€
Ook wel enigszins te verwachten als je een zwaar overjaars model koopt.... is die B&W soundbar zo belangrijk tov een nieuw model?

Blijft natuurlijk gewoon dat ze dit nooit als nieuw kunnen verkopen en dan al helemaal niet een ander type kunnen leveren.

[ Voor 49% gewijzigd door TweakGP op 08-01-2025 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
TweakGP schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:06:
[...]

Gewoon een model van een jaar ouder dus..... :'(
En 1 android tv versie ouder(dus ook waarschijnlijk 1 jaar minder lang ondersteuning) en 100hz ipv 120 en het ontbreken van vrr(g-sync/freesync). Dat noem ik niet gewoon een model van 1 jaar ouder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
loki504 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:19:
[...]

En 1 android tv versie ouder(dus ook waarschijnlijk 1 jaar minder lang ondersteuning) en 100hz ipv 120 en het ontbreken van vrr(g-sync/freesync). Dat noem ik niet gewoon een model van 1 jaar ouder.
Maar dat is het wel :-). Dat veranderd er dus in 1 jaar in de specs, heel normaal.
Niet normaal is natuurlijk hoe deze verkocht is.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakGP op 08-01-2025 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
TweakGP schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:20:
[...]

Maar dat is het wel :-). Dat veranderd er dus in 1 jaar in de specs, heel normaal.
Niet normaal is natuurlijk hoe deze verkocht is.
Maar het feit blijft dat de specificaties tussen beide best groot is. En we het dus niet over een tja wat is het verschil eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:40
Gewoon aangeven dat je niet tevreden bent het en het terug wil sturen.
Ik kocht laatst een tweedekans koelkast, die zou ook nieuw en compleet zijn. Er misten voetjes, schroefjes, strips en bij aansluiten bleek het ding ook nog eens niet te werken.

Als op de website staat dat het nieuw is dan moet het dat zijn.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-01 13:38
Ik zou het terug sturen en zij mogen dan met een fatsoenlijke tv aankomen. 1200 euro is best veel geld en als ze dan maar 200 compenstatie aanbieden is dat gewoon onfatsoenlijk.
Dus, de tv terug sturen wachten tot ze je een nieuwe tv geven en als het dan weer zo'n ruk ding is dan ben je gewoon echt opgelicht en heb je recht om je hele som geld terug te krijgen. Doen ze dat niet dan kan je inderdaad Tros Radar inschakelen. Of bij een andere instantie aankloppen. En ze aanklagen.
Veel succes in ieder geval.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

De verkoper heeft niet geleverd wat je overeen bent gekomen. Aangezien de verkoper niet kan aangeven of een vervangend exemplaar wel aan de overeenkomst voldoet, kun je de koop ontbinden waarbij de verkoper de volledige aankoopprijs en alle verzendkosten over en weer vergoedt. Een tegoedbon hoef je niet te accepteren.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dario_D_Best schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:20:
Ik zou het terugsturen en zij mogen doen met een fatsoenlijke tv aankomen. 1200 euro is best veel geld en als ze dan maar 200 compensatie aanbieden is dat gewoon onfatsoenlijk.
Dus, de tv terugsturen wachten tot ze je een nieuwe tv geven en als het dan weer zo'n rukding is dan ben je gewoon echt opgelicht en heb je recht om je hele som geld terug te krijgen. Doen ze dat niet dan kan je inderdaad Tros Radar inschakelen. Of bij een andere instantie aankloppen. En ze aanklagen.
Veel succes in ieder geval.
Dit is allemaal wel heel erg uit de onderbuik, hoor. Sowieso werkt niets van wat je zegt zoals je het zegt. Met zomaar terugsturen ga je geen nieuwe TV krijgen. "Ze aanklagen" bestaat niet zo. (Of nou ja, niet op z'n Amerikaans "Sue them!!"). Tros Radar gaat je niet zomaar helpen. Oplichting is echt wat anders dan een verkeerd product leveren.

Kortom, haal even adem voordat je op verzenden drukt. Zeker gezien wat er allemaal al gezegd is. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Room42 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:39:
[...]

"Ze aanklagen" bestaat niet zo.
Wel toch? Daar hebben we kantonrechters voor. Kost je wat werk en tijd, maar je krijgt zeker het aankoopbedrag en alle verzendkosten terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dario_D_Best
[...]

Dit is allemaal wel heel erg uit de onderbuik, hoor. Sowieso werkt niets van wat je zegt zoals je het zegt. Met zomaar terugsturen ga je geen nieuwe TV krijgen.
Ik had van TS begrepen dat dat een optie was. En dat zou ook redelijk zijn. De tv zoals die nu is geleverd is gewoon niet goed. ''Niet nieuw.'' Maar dat is wel wat het bedrijf claimt. Dat de tv nieuw zou zijn maar dat de verpaking schade zou kunnen hebben.
Maar goed, misschien dat ik dat verkeerd had gelezen in de openingspost.
"Ze aanklagen" bestaat niet zo. Tros Radar gaat je niet zomaar helpen. Oplichting is echt wat anders dan een verkeerd product leveren.
Nee, een verkeerd product leveren is in feite oplichting. Je hebt immers niet geleverd wat je belooft had te leveren. Als ik jou beloof een Rolex te leveren en jij betaalt mij er rijkelijk voor en dan krijg je in plaats van een Rolex een zak aardapelen, zou jij dat dan geen oplichting vinden?
En tja... of Tros Radar zal helpen is nog maar de vraag inderdaad. Maar ts kan het altijd proberen toch?
Kortom, haal even adem voordat je op verzenden drukt. Zeker gezien wat er allemaal al gezegd is. ;)
Okay, zal ik doen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Dario_D_Best schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:50:
[...]

Nee, een verkeerd product leveren is in feite oplichting. Je hebt immers niet geleverd wat je belooft had te leveren. Als ik jou beloof een Rolex te leveren en jij betaalt mij er rijkelijk voor en dan krijg je in plaats van een Rolex een zak aardapelen, zou jij dat dan geen oplichting vinden?
De delictsomschrijving van oplichting staat in art. 326 Sr: "Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het verlenen van een dienst, tot het ter beschikking stellen van gegevens, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld". Een enkele onjuiste mededeling is nog geen 'samenweefsel van verdichtsels'. Van oplichting is dus 'in feite' geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
fopjurist schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:52:
[...]

De delictsomschrijving van oplichting staat in art. 326 Sr: "Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het verlenen van een dienst, tot het ter beschikking stellen van gegevens, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld". Een enkele onjuiste mededeling is nog geen 'samenweefsel van verdichtsels'. Van oplichting is dus 'in feite' geen sprake.
Werkelijk? Oh nou dat verbaast mij dan toch wel. Bedankt voor de verduidelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
Dank voor al jullie reacties!

Ter verduidelijking: verkopende partij biedt aan om de TV om te ruilen, maar geeft daar op voorhand bij aan dat er geen garanties zijn over wat ik dan geleverd ga krijgen. Ze blijven schermen met dat B-keus van alles kan zijn, ook al staat er bij het product dat ik heb gekocht op de website " Nieuw, B-keus met mogelijke verpakkingschade!". Dan schep je toch bepaalde verwachten als verkopende partij naar mijn idee.
Ik ga kijken of omruilen op locatie bij hen mogelijk is, zodat ik kan controleren wat ik krijg voordat ik naar huis rijd.

En anders wordt als ik het zo lees WKOA of conformiteit eisen. Duidelijk dat ik hier als consument recht op heb, maar tot op heden is de verkopende partij telefonisch een spreekwoordelijke paling in een emmer snot gebleken.... dat gaat nog interessant worden vrees ik. To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Willem2 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 07:55:
Ik ga kijken of omruilen op locatie bij hen mogelijk is, zodat ik kan controleren wat ik krijg voordat ik naar huis rijd.

En anders wordt als ik het zo lees WKOA of conformiteit eisen. Duidelijk dat ik hier als consument recht op heb, maar tot op heden is de verkopende partij telefonisch een spreekwoordelijke paling in een emmer snot gebleken.... dat gaat nog interessant worden vrees ik. To be continued
Ik weet letterlijk niet of als je een produkt, gekocht via internet, omruilt ter plekke en dan een ander/vervangend produkt in dezelfde winkel meeneemt, of daarna de eventuele afhandeling van retouren & bijbehorende rechten verandert voor het nieuwe produkt.

Los daarvan, ik snap dat telefonisch vaak een goed idee is om snel te schakelen. En ook zeker mijn voorkeur. Echter, gezien jouw opmerking over hun welwillendheid, zou ik de gesprekken opnemen (volgens mij mag je dat als consument in NL doen zonder dat aan te kondigen aan het bedrijf) en/of gemaakte afspraken / uitspraken minstens ook te bevestigen via de mail aan ze. Want op het moment dat het een keer escaleert of men de hoorn erop gooit, heb je anders vrij weinig verder aan "laatste status bewijslast" waarmee je naar je rechtsbijstand of andere instantie kan stappen.

Als ik denk te weten welke winkel enkele honderden meters van de provinciegrens Utrecht, dan zou het me inderdaad niets verbazen dat apparaten dagen / weken aan staan in de winkel want het het is een winkeltje wat net niet voldoende opvalt in de reguliere loop van winkelend publiek dus je moet toch aandacht trekken en mogelijk is dan de 1000 uur brandtijd bij sommige modellen dan 24/7 geweest en dus slechts 40 dagen ;).

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2025 08:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:18
Dank voor al jullie reacties!

Ter verduidelijking: verkopende partij biedt aan om de TV om te ruilen, maar geeft daar op voorhand bij aan dat er geen garanties zijn over wat ik dan geleverd ga krijgen. Ze blijven schermen met dat B-keus van alles kan zijn, ook al staat er bij het product dat ik heb gekocht op de website " Nieuw, B-keus met mogelijke verpakkingschade!". Dan schep je toch bepaalde verwachten als verkopende partij naar mijn idee.

Als ik dit zo lees tolk ik het zo dat je (prima) naar locatie kan rijden.

Ik zou me beroepen op WKOA en de TV daar persoonlijk afzetten. Foto maken en geld terugeisen. Retourkosten zijn dan wel voor jou maar nergens staat dat je perse PostNL of iets dergelijks moet gebruiken. Kost je nu wel benzine en tijd dus als het aan de andere kant van het land is wordt het moeilijker.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:44:
[...]

Ik weet letterlijk niet of als je een produkt, gekocht via internet, omruilt ter plekke en dan een ander/vervangend produkt in dezelfde winkel meeneemt, of daarna de eventuele afhandeling van retouren & bijbehorende rechten verandert voor het nieuwe produkt.

Los daarvan, ik snap dat telefonisch vaak een goed idee is om snel te schakelen. En ook zeker mijn voorkeur. Echter, gezien jouw opmerking over hun welwillendheid, zou ik de gesprekken opnemen (volgens mij mag je dat als consument in NL doen zonder dat aan te kondigen aan het bedrijf) en/of gemaakte afspraken / uitspraken minstens ook te bevestigen via de mail aan ze. Want op het moment dat het een keer escaleert of men de hoorn erop gooit, heb je anders vrij weinig verder aan "laatste status bewijslast" waarmee je naar je rechtsbijstand of andere instantie kan stappen.

Als ik denk te weten welke winkel enkele honderden meters van de provinciegrens Utrecht, dan zou het me inderdaad niets verbazen dat apparaten dagen / weken aan staan in de winkel want het het is een winkeltje wat net niet voldoende opvalt in de reguliere loop van winkelend publiek dus je moet toch aandacht trekken en mogelijk is dan de 1000 uur brandtijd bij sommige modellen dan 24/7 geweest en dus slechts 40 dagen ;).
Goed punt, maar ik zou verwachten dat winkel of online alleen invloed heeft op eventuele retouren, niet op de rest van de voorwaarden die je mag verwachten (hoewel ik ook hier over begin te twijfelen wat dat waard is bij deze winkel).

Een aantal afspraken/opmerkingen staat op email, maar geen slecht idee inderdaad om een en ander op te nemen de komende tijd.

Naam en locatie webshop heb ik weggelaten omdat ik hier niet ben om hen aan de schandpaal de nagelen. Ik hoop voorlopig op een goede afloop, zo nee kan naming & shaming altijd nog :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
Rene schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:39:
[...]

Als ik dit zo lees tolk ik het zo dat je (prima) naar locatie kan rijden.

Ik zou me beroepen op WKOA en de TV daar persoonlijk afzetten. Foto maken en geld terugeisen. Retourkosten zijn dan wel voor jou maar nergens staat dat je perse PostNL of iets dergelijks moet gebruiken. Kost je nu wel benzine en tijd dus als het aan de andere kant van het land is wordt het moeilijker.
Klopt, ik ga er niet niet 300Km voor rijden :)
Ik ben liever wat benzine kwijt dan dat ik met een incompleet, niet origineel, niet nieuwe TV zit... En minder risico op transportschade, want hij past met gemak plat in de kofferbak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:38

Croga

The Unreasonable Man

MAX3400 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:44:
Wat bepaald of je die rechten hebt of niet is hoe de koop tot stand is gekomen. De koop is op afstand tot stand gekomen, die rechten zijn verkregen en gaan niet meer weg tenzij de koop ontbonden wordt en er iets nieuws gekocht wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
Je gaat met zo'n toko toch niet verder in overleg. Gewoon ontbinden/terug en ergens anders iets nieuws kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
TweakGP schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:56:
[...]

Je gaat met zo'n toko toch niet verder in overleg. Gewoon ontbinden/terug en ergens anders iets nieuws kopen.
Jein; het liefst geen contact meer met deze club, maar een 55" met 4-zijdig ambilight en goede geluidsbar zijn dungezaaid ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
Croga schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:24:
[...]

Wat bepaald of je die rechten hebt of niet is hoe de koop tot stand is gekomen. De koop is op afstand tot stand gekomen, die rechten zijn verkregen en gaan niet meer weg tenzij de koop ontbonden wordt en er iets nieuws gekocht wordt.
goed om te weten, thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:07

Nikeo

Jawelles

Hoe is dit afgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
gebeld, hoop gedoe over dat B-keus en 1000 uur niet tweedehands is maar gewoon kan als nieuw. Paling in een emmer snot.

Lang verhaal kort: afgesproken dat zij het juiste type met de bijbehorende accessoires zouden opzoeken en dan zouden wij de huidige terugbrengen en de nieuwe ter plekke kunnen beoordelen.

Goede nieuws:
- de nieuwe TV had nog maar 1 uur aangestaan, was dus wel nieuw
- de originele afstandsbediening zat er nu wel bij

Minder nieuws:
- weer geen juiste voet
- weer geen afdekplaat voor de achterkant
- luidspreker ontbrak, we moesten die van de huidige TV maar meenemen

We konden geld terug krijgen zei meneer, an sich netjes, maar uiteindelijk toch gekozen om de nieuw mee te nemen en er klaar mee te zijn.

Maar met deze club doe ik geen zaken meer in de toekomst, wat een sjacheraars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:15
Willem2 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:48:
...

Maar met deze club doe ik geen zaken meer in de toekomst, wat een sjacheraars.
Bedenk dat je weer zaken met ze moet doen als je garantie wilt claimen.
Met de moeite dat het nu kostte, zat garantie zeker een probleem kunnen worden.

Verder blij dat het grotendeels is opgelost en je er eindelijk klaar mee bent.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vind het al vreemd dat ze dus in de advertentie zetten dat de verpakking beschadigd is maar de tv geeneens meer in de originele verpakking geleverd word. Normaal word er dan bij gezet dat het product opnieuw verpakt is in een niet originele verpakking dus dat is al twijfelachtig.

Heb ook eens naar die typenummers gekeken maar dat zijn toch echt 2 verschillende tv's, de een is van 2020 en de ander van 2021 wat vooral bij O-led tv's best verschil kan uit maken. Je ziet dan ook in de specs dat er een aantal verschillen in zitten dus dat klopt ook al niet dat het om dezelfde tv zou gaan.

Ook vaag dat er alleen een muurbeugel bij zit terwijl het normaal gesproken juist andersom is en er eigenlijk zelden tot nooit standaard een muurbeugel bij een tv geleverd word. Daar hoort dus standaard gewoon de voet bij te zitten net ook als een standaard afstandsbediening specifiek voor die tv.

Nu weet ik verder niet welke prijs je er voor betaald hebt maar die zou al siginificant lager moeten zijn, plus dat ze in de advertentie al die 'gebreken' erbij hadden moeten zetten. Dit is dus in feite misleiding en dat net zo goed ook voor B-stock producten geld en ook daarvoor die minimaal 14 dagen recht op retour geld. Dus een waardebon hoef je niet te accepteren en je recht hebt op het volledige aankoopbedrag.

Heb ook eens zo'n gevalletje meegemaakt met dan een tuinmachine die in nieuwe staat zou zijn en ik als 2de kansje bij een welbekende webshop gekocht had ( weet niet of ik de naam mag vermelden ). Bij aankomst bleek dat dus verre van een in nieuwstaat verkerende 2de kansje te zijn maar na melding aan hun kon ik het direct weer retour sturen. Gewoon toen het volledige geld retour gekregen inclusief dat ze ook nog eens een retourlabel gestuurd hadden.
Pagina: 1