Dell Dock WD19 - Tweede beeldscherm wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jura
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 13-01 12:35
Hallo,

Ik heb een Dell docking station WD19, maar loop tegen het volgende probleem aan:

De dockingstation wordt herkent door de MacBook en de beeldschermen gaan ook aan. Maar de MacBook zelf herkent maar 1 beeldscherm in de instellingen.
Wel als ik de docking station verbindt dupliceert mijn externe beeldschermen, dus hij wordt wel herkent door de docking station.

Ik had als test een Belkin docking station, die werkte wel met de beeldschermen (2x HDMI aansluiting)

Ik heb de volgende opties geprobeerd: (hij heeft 1 HDMI en 2 Displayport aansluitingen)
1) 1 x HDMI en 1x Displayport kabel in docking - Op de website van Dell kon ik vaag erachter komen dat je deze 2 kabels niet kan combineren als je ze apart wilt gebruiken.

Toen optie 2) 2x Displayport in de docking, maar helaas ook dit werkt helaas niet.

Ik heb een MacBook Pro M2 13-inch 2022 met 8GB, gebruik DisplayLink manager en twee keer HP E23 G4 monitoren.

Alle andere topics die ik voorbij zag komen hebben een alternatieve optie bedacht zoals een extra hub of dergelijke aan te schaffen, maar aangezien de Belkin docking het deed zal dit het toch ook moeten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MacOS kan niet overweg met DisplayPort Multistream. Dat is je hele probleem. Het maakt niet uit hoeveel video aansluitingen een dock heeft en hoeveel schermen een Windows laptop hier mee kan aansturen, voor je Macbook is en blijft het hoe dan ook maar 1 scherm, meer niet. Er zijn ook schermen met DisplayPort daisy chain mogelijkheden. Zou je dat gebruiken met je Macbook, zelfde probleem.

Tenzij je een super duur Apple certified scherm hebt, kan je de regel 1 scherm = 1 kabel aanhouden. Je wilt 2 schermen aansturen? Dan 2 kabels.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TjibbeBuijsman
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-06 21:46
De Dell dockingstation maakt gebruik van USB DP alt-mode en de belkin een displaylink voor het aansturen van de monitoren.
Hierover is veel te vinden in de roudup van Tweakers een tijdje geleden:https://tweakers.net/reviews/11340/10/20-usb-c-dockingstations-de-beste-basis-voor-je-thuiswerkplek-conclusie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:09

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Als je de klep van je Macbook sluit, zie je ook maar 1 scherm?

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TjibbeBuijsman schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:38:
De Dell dockingstation maakt gebruik van USB DP alt-mode en de belkin een displaylink voor het aansturen van de monitoren.
Hierover is veel te vinden in de roudup van Tweakers een tijdje geleden: review: 20 USB-C-dockingstations - De beste basis voor je (thuis)werkplek
Dit, inderdaad. (+ even de link gefixed. :))

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jura
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 13-01 12:35
Duidelijk, ik ging er vanuit dat de Belkin en de Dell hetzelfde werkte en dat er ergens een fout zat.

Topic kan gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Overigens had een M2 MacBook sowieso nooit 2 schermen in uitgebreide modus kunnen ondersteunen, dat kan alleen met een M2 Pro, Max or Ultra. Pas vanaf M3 zijn meerdere schermen mogelijk. Dit is nog los van de DisplayLink, MST en Alt Mode perikelen.

De oplossing in jouw geval is inderdaad het Belkin DisplayLink dock gebruiken, want die heeft een eigen videochip die de schermen aanstuurt, zodat jouw Mac dat niet hoeft te doen en diens beperkingen niet worden blootgelegd.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 09-01-2025 16:45 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nadeel is wel dat displaylink traag is en volledig rust op de CPU.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1