IJsmaker van LG GSJ560PZXV koelkast hapert

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsLG30
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 08-01 18:30
De ijsblokjesmaker van onze LG GSJ560PZXV hapert.

* watertoevoer naar afgiftepunt (waar je je glas neerzet) doet het gewoon
* ik heb de ijsmachine losgehaald, verwijderd en schoongemaakt
* stekker uit koelkast gehaald en 10 minuten later weer ingestoken
* het hele kleine aan/uit knopje staat op ON
* het nog kleinere knopje onder het kantelbakje ook gebruikt. (waardoor het ijsbakje kantelt en de voeler beweegt.

EN....dan werkt het dus éénmalig!
Er liggen 6 ijsblokjes te wachten op gezelschap, maar die komen niet.

Toen ik net langs de vriezer liep, hoorde ik dat het ijsbakje gekanteld werd, dus het lijkt toch aan de watertoevoer te liggen. Maar hoe kan dat? Waarom doet hij het eenmalig (dat heb ik 2x getest) en daarna niet meer? :?

De koel-/vriescombi is uit 2019 dus zou het nog gewoon moeten doen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast heel erg bedankt!
Esther

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier001
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-05 18:05
Is de bak van de blokjes leeg? De ijskast stopt namelijk als de bak vol is. Misschien is de sensor vuil en denkt deze dat de bak vol is?

Als hij kantelt vallen de blokjes er 1 maal uit en daarna worden de bakjes niet meer gevuld of kapt hij niet meer na de 2e vulling?

[ Voor 7% gewijzigd door Xavier001 op 08-01-2025 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsLG30
Hallo Xavier,
Ja, ijsblokjesbak is leeg.
De sensor is toch de “arm” die op en neer beweegt wanner het bakjes gekanteld wordt?

En ja, áls er al water in komt (na reset door stekker) dan kantelt en leegt het bakje en wordt daarna niet meer gevuld. (Maar ik hoorde (en zag nog net) dat het bakje wel weer kantelt na een bepaalde tijd.

Ik kom er dus niet uit! :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavier001
Ok dan moet het probleem zich bevinden in de klep voor het bijvullen die enkel na een reset terug opengaat. Er staat toch genoeg druk op de leiding en heb je een filtersysteem om het water te filteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier001
Heb je de leidingen nagelopen en de klep gecontroleerd of vervangen? En de waterfilter?

Laat je ijskast ook eens een nacht dichtstaan. Het duurt ook wel enige tijd voor deze ijsblokjes maakt. Bij mij in het begin duurd het wel 2 of 3 dagen voor de hele bak vol was

[ Voor 50% gewijzigd door Xavier001 op 08-01-2025 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsLG30
Ja, er is genoeg druk.
Er is niets veranderd en de koelkast staat al jaren zo. Dus daar heeft het niet mee te maken.

Filter heb ik gecheckt en gereset. Is ook nog in orde.

De normale waterafgifte doet het ook gewoon, dus water is er.

Ik denk idd dat “de klep die open gaat voor het bijvullen” logisch is, maar ik heb de hele ijsmaker los en eruit gehad. Daarna deed alles het dus eenmalig en daarna niet meer.
Ik sta voor een raadsel. Wilde al een nieuwe ijsmaker bestellen, maar toen ineens lagen er dus 6 ijsblokjes.
Pagina: 1