Dag allemaal,
na veel gelezen te hebben start ik ook zelf mijn eigen topic met wat vragen die ik heb als leek.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen hiermee.
We hebben een vrij groot jaren 30 huis gekocht en zijn deze compleet aan het renoveren. A.s vrijdag heb ik een 1e overleg met de electricien gepland staan en wil ik met hem ook het internet in huis bespreken.
De wensen voor in huis zijn als volgt:
Op elke verdieping goed en snel werkend WiFi.
UTP aansluitingen in de slaapkamers (5) en wellicht meerdere aansluitingen bij TV en kantoren.
Gebruik zal zijn:
Thuis werken, gaming, streaming via Wifi en TV.
Voor zover ik mij heb kunnen inlezen heb ik het volgende nodig:
Alvast bedankt voor het meedenken!
na veel gelezen te hebben start ik ook zelf mijn eigen topic met wat vragen die ik heb als leek.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen hiermee.
We hebben een vrij groot jaren 30 huis gekocht en zijn deze compleet aan het renoveren. A.s vrijdag heb ik een 1e overleg met de electricien gepland staan en wil ik met hem ook het internet in huis bespreken.
De wensen voor in huis zijn als volgt:
Op elke verdieping goed en snel werkend WiFi.
UTP aansluitingen in de slaapkamers (5) en wellicht meerdere aansluitingen bij TV en kantoren.
Gebruik zal zijn:
Thuis werken, gaming, streaming via Wifi en TV.
Voor zover ik mij heb kunnen inlezen heb ik het volgende nodig:
- Internet modem van provider - nog onduidelijk waar het internet zal gaan binnenkomen.
- Switch 24 poorts gok ik, liefst PoE.
- Accespoints voor WiFi op elke woonlaag (3x)
- UTP aansluitingen dus op elke slaapkamer, 2x op beide kantoorruimtes en 2x op plekken waar een TV komt.
- Voor UTP kabels ga ik voor Cat 6 heb ik begrepen.
- Mogelijk ook UTP kabels naar camera's voor en achter het huis?
- Ik wil het liefst de switch in de kelder en vandaar alle kabels door het huis, kan dit gewoon?
- Heb ik genoeg UTP aansluitingen zo?
- Ik heb begrepen dat de smart WiFi pods van Ziggo geen PoE hebben dus best onhandig zijn met een dubbele aansluiting; stopcontact en een kabel naar een UTP aansluiting. Wat is hier een betere oplossing voor? (betere AP dus)
- Gezien we midden in de renovatie zitten is nu het moment om alles aan te laten leggen.
- Zijn er goeie buizen/kabels die we moeten laten aanschaffen?
- Ik heb nog geen hardware in huis, zijn er aanraders om te kopen?
Alvast bedankt voor het meedenken!