DIY Bluetooth receiver (HW-425) op 5V

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:24
Ik heb voor een project, een usb-C lader gekocht, een HW-373
Afbeeldingslocatie: https://parts4laptops.eu/8981-thickbox_default/charging-module-1s-1a-42v-cccv-with-protection-for-li-ion-rechargeable-battery.jpg
Als ik deze aansluit op de bluetooth module die ik tesamen heb gekocht, op de onderstaande manier, gaat het lichtje van de bluetooth module wel aan, maar kan ik geen device vinden op mijn telefoon.

Waar zou het aan kunnen liggen dat ik geen bluetooth "zie" op mijn telefoon (Ik zet mijn Pixel7a in pair new device mode, daar ligt het niet aan, denk ik)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tlo3iPa.png

Deze wil ik later dan nog aansluiten op een batterij en een speaker, maar dat is voorlopig nog niet relevant.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/S08cc1c4f23a14b7982384be95a4631653.jpg

Beste antwoord (via X-DraGoN op 19-01-2025 21:20)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je even buiten je USB lader gewoon even een goede 5v op je bluetooth module zet, dan wel?

Deze laders met 5v uitgang hebben een aantal problemen.
- als je geen accu hebt aangesloten zal de laderchip geen constante spanning geven
- de 5v uitgang verwacht een minimale belasting om continu aan te gaan, dat is een bluetooth module niet. Een kale bluetooth module zal niet boven 1mA uit komen terwijl de meeste 5v uitgangen minimaal 50mA willen zien. Ook al zou je een complete versterkermodule hebben zal die in rust makkelijk minder dan 50mA kunnen trekken. De enige truc is een extra vaste belasting op de 5v of zoals je de nodige projectjes online kunt vinden een pulserende belasting om energie te sparen.

En wat ik ook merk is dat met bluetooth verbindingen op je telefoon vaak ook het inschakelen van de locatieservices vereist.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Als je even buiten je USB lader gewoon even een goede 5v op je bluetooth module zet, dan wel?

Deze laders met 5v uitgang hebben een aantal problemen.
- als je geen accu hebt aangesloten zal de laderchip geen constante spanning geven
- de 5v uitgang verwacht een minimale belasting om continu aan te gaan, dat is een bluetooth module niet. Een kale bluetooth module zal niet boven 1mA uit komen terwijl de meeste 5v uitgangen minimaal 50mA willen zien. Ook al zou je een complete versterkermodule hebben zal die in rust makkelijk minder dan 50mA kunnen trekken. De enige truc is een extra vaste belasting op de 5v of zoals je de nodige projectjes online kunt vinden een pulserende belasting om energie te sparen.

En wat ik ook merk is dat met bluetooth verbindingen op je telefoon vaak ook het inschakelen van de locatieservices vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-05 23:21
Die USB lader geeft max 4,2V af, anders doet je batterij boem. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:24
Ik heb een kleine labvoeding gekocht en daar lijkt het inderdaad wel bij te werken.
Telefoon kan 'em direct vinden en ik kan geluid afspelen.

Nu om dit permanent op te lossen, Ik kan uiteraard niet constant met een labvoeding daar aan rond lopen; wat is daarvoor dat wel de juiste aanpak?

Ik heb een batterij van 7.4v (2000 mAh / 14,8Wh) mee gerecycleerd van de oude.
Ik wil deze aansluiten op een USB-C voeding dat ik die kan opladen en de bluetooth module op zijn beurt daar weer kan aanhangen.

De voeding die ik daarvoor gekocht had, is dat niet de correcte?
Klopt het dat ik een USB-C lader moet hebben die meer wattage aankan voor te laden om die batterij tijdens het spelen ook te kunnen laden?

Ik heb momenteel deze: https://www.otronic.nl/nl...t-usb-c-5v-1a-tp4056.html
Welke suggereren jullie voor deze toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 18:05

SA007

Moderator Tweaking
Dat is alleen een batterijlader, je kan er of een boost converter naar 5v aanhangen of een print vinden die beide doet.
Een powerbank is beide, dus de electronica daarvoor is wellicht een goed idee.

Op dezelfde site zie ik deze:
https://www.otronic.nl/nl...le-voor-lithium-batt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Beide zijn laders met een step up converter. De module in je openingspost is ook zoiets maar je moet er wel een accu aanhangen anders krijgt he step up geen spanning.
Het probleem van deze modules is dat de stepup converter inschakelt en ingeschakelt blijft bij voldoende stroom. Toevallig heb ik voor een project dat printje dat @SA007 SA007 aangeeft en heb de datasheet van het gebruikte IC opgezocht.

Een los laadprintje en een losse booster (niet van zo'n powerbank printje) zal je probleem oplossen, je zult dan wel handmatig het boostprintje moeten in en uit schakelen.

Pagina: 1