Deze NUC heb ik zo'n 10 jaar in gebruik als kleine Linux server. De laatste 4 jaar als Fedora server. Er zit 8GB geheugen in en een Samsung SSD van 1TB.
Na het uitvoeren van een Fedora update, wilde ik het apparaat rebooten. Daar kwam het apparaat niet goed uit, bleef steken bij het "uitgaan". De boodschap heb ik jammer genoeg niet geregistreerd, was iets met DM, dus filesysteem (ik gebruik encrypty, LUKS).
Dingen gaan vaker fout, dus voerde ik een hardware matige power down in en zette het apparaat aan.
Sindsdien werkt het niet:
Het volgende heb ik verder getest:
Is er nog wat aan te doen, of is dit een gevalletje voor de afvalverwerking?
Na het uitvoeren van een Fedora update, wilde ik het apparaat rebooten. Daar kwam het apparaat niet goed uit, bleef steken bij het "uitgaan". De boodschap heb ik jammer genoeg niet geregistreerd, was iets met DM, dus filesysteem (ik gebruik encrypty, LUKS).
Dingen gaan vaker fout, dus voerde ik een hardware matige power down in en zette het apparaat aan.
Sindsdien werkt het niet:
- er is geen decteerbaar HDMI output, scherm blijft zwart, monitor ontdekt geen signaal
- power lampje gaat wel aan, ventilator hoor ik wel, maar verder gebeurt er ook niets
Het volgende heb ik verder getest:
- Ik heb de voeding gecontroleerd, deze levert gewoon 12V en lijkt dus goed te werken
- Ik heb het apparaat aangesloten op een energieverbruikmeter, en ik zie een normaal verbruik van zo'n 3-4W
- ik heb het geheugen eruit gehaald en gestart, zie nog steeds geen HDMI signaal
- ik heb het apparaat uit elkaar gehaald en zie een groen lampje branden op het moederbord
- afgezien van stof zag de moederbord er verder goed uit, geen zichtbare brandplekken of ontplofte condensatoren (ben hier niet goed in, kan dus wel iets over het hoofd zien)
- ook zonder WiFi module zie ik geen HDMI signaal
- ik probeerde het BIOS te resetten door een jumper te verplaatsen, dat proces kan ik eigenlijk verder niets mee, want je hebt dan video output nodig om te zien wat je moet doen, en dat lukt dus niet
Is er nog wat aan te doen, of is dit een gevalletje voor de afvalverwerking?