In ons huis komt de groene Ziggo-kabel via de kruipruimte door een gaatje in de houten vloer in de woonkamer binnen. We gaan binnenkort verbouwen, waarbij de kruipruimte volgestort gaat worden met schuimbeton. Het lijkt me niet handig dat die kabel daar dan blijft liggen
Daar moet dus iets mee. Naast de woonkamer zit een muur en de gang. Onder de gang zit een kelder. Het zou mij handig lijken om de groene Ziggo-kabel in de kelder uit te laten komen. Dan kan ik daar het modem neerzetten en evt. vanuit de kelder een leiding laten leggen naar de woonkamer, zodat ik daar een bedraad wifi-punt neer kan zetten voor goed bereik in de woonkamer en evt. ook nog de coax-kabel kan doortrekken naar de tv. In de kelder had ik ook al een ethernetkabel lopen die doorgetrokken wordt naar de bovenverdieping. Op deze manier blijft de verbinding naar de bovenverdieping dus ook gewoon werken. Bijkomend voordeel vind ik dat ik op deze manier geen modem en bedrading in de woonkamer hoef te hebben liggen.
Dit jaar krijgen we ook glasvezel. Mijn idee is om dat dan ook in de kelder binnen te laten komen, zodat alles bij elkaar ligt.
Ziet iemand bezwaren tegen mijn plan? Of zou ik dit allemaal eerst aan Ziggo moeten voorleggen, zodat zij een nieuwe hoofdaansluiting gaan maken (wat ws. geld kost). En mag zo'n kabel uberhaupt in de kelder binnenkomen, of zijn daar regels voor? (kelder is verder niet vochtig).
Dit jaar krijgen we ook glasvezel. Mijn idee is om dat dan ook in de kelder binnen te laten komen, zodat alles bij elkaar ligt.
Ziet iemand bezwaren tegen mijn plan? Of zou ik dit allemaal eerst aan Ziggo moeten voorleggen, zodat zij een nieuwe hoofdaansluiting gaan maken (wat ws. geld kost). En mag zo'n kabel uberhaupt in de kelder binnenkomen, of zijn daar regels voor? (kelder is verder niet vochtig).