Toon posts:

Welk DDR mobo moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al tig reviews en topics gelezen, maar ik kom er niet echt uit.

Mijn nieuwe compu bestaat uit het volgende:

- Lian Li PC60 front USB kast (zitten 3 fans in)
- Enermax 430 Watt voeding
- 1.4 Ghz AMD 266
- 2x 256MB PC2100 DDR Kingston
- Abit siluro T400 (= Geforce 2 mx 400)
- 2x Maxtor PLus 60 30,7 GB 7200 2MB (hoeft niet in raid)
- Creative Live! player 1024
- Noisecontrol Silverado
- LiteOn DVD 16/48
- Plextor 12/10/32A
- Iomega Zip 100
- 128k pci isdn adapter
- netwerkkaartje

Ik moet dus 4 fans kunnen aansluiten! (3xkast+cpu)
Er moeten dus 5 ide devices op kunnen
USB moet fatsoenlijk werken
Stabiliteit vindt ik belangrijker als overklokken

Enkele kandidaten:
Asus a7v266 raid
Abit KG7 raid
Epox EP-8K7A+
Gigabyte GA-7DXR
MSI K7T-266 Pro raid
ECS K7S5A + Fasttrak 100

Welke zouden jullie kiezen?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
ik heb alleen ervaring met mijn kg7-raid en die draait heerlijk stabiel. heb de resetknop nog niet gebruikt.
k heb nog wat problemen met de raid controller, maar dat kan ook aan mij liggen, of een nieuwe bios/driver update...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

epox 8KHA roels!!

koste maar 360- !!

3xddr sloten!

vette overclock resultaten (kt266)

www.exile.nl [moneteel down maar eigenaar kennende issie er zo weer op :P ]

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 18:19 schreef funkflex het volgende:
epox 8KHA roels!!

koste maar 360- !!

3xddr sloten!

vette overclock resultaten (kt266)

www.exile.nl [moneteel down maar eigenaar kennende issie er zo weer op :P ]
ik zie overal dat ie er maar 2 heeft.. die zonder raid dan.

Verwijderd

zucht... zal ik dan ook maar mijn Mobo promoten, wat iedereen toch zal doen |:(

Ga voor de MSI!! :)

Verwijderd

w8 op ASUS A7V266A ofzo. Maar w8en op de nieuwe ASUS A7v266 met nieuwe VIA chipset, KT7266A.

Verwijderd

Asus a7v266 raid??

Verwijderd

Topicstarter
de kt266a mobo's zijn toch pas eind oktober een beetje redelijk verkrijgbaar hier in Nederland? Ik heb niet echt zin om nog zo lang te gaan wachten.
De Abit KR7a met kt266a zou anders wel een :9~ bordje zijn.

Maar in de specs lees ik dat sommige bordjes maar 3 aansluitingen voor fans hebben, terwijl ik er 4 nodig heb. Of loop ik nu te ijlen?

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 17:30

miekol

erm

Heb persoonlijk alleen nog maar probs met epox mobo gehad maar was ook nie helemaal schuld van mobo alleen

Verwijderd

Op zaterdag 15 september 2001 14:42 schreef ptaverne het volgende:Maar in de specs lees ik dat sommige bordjes maar 3 aansluitingen voor fans hebben, terwijl ik er 4 nodig heb.
Misschien een domme opmerking, maar kun je geen splitter gebruiken of de draaden van twee fans netjes aan elkaar solderen?

Verder zou ik als je een via chipset wil zeker op de kt266a wachten. Ik zit met het zelfde probleem, welk DDR mobo moet ik kopen? Bij mij gaat het tussen de onderste drie bordjes:

-De MSI heeft interessante extra's maar de huidige via chipset heeft wat mij betreft iets te veel problemen met usb. (http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=163&page=17)

-De Abit KG7-RAID heeft 6 pci en 4 dimm sloten en kan dus lekker uitgebreid worden. (http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/specifications.htm)

-De Gigabyte 7DXR is goed getest, maar heeft een bios met jumpers, wat me niet zo handig lijkt. (http://www.ocworkbench.com/hardware/gigabyte/7dxr/7dxrp1.htm)

Omdat ik er zelf ook nog niet uit ben kan ik je verder niet echt helpen bij het maken van een keuze. Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sprak gisteren een vriend van mij en die heeft een paar weken geleden dat MSI bordje gekocht. Ik vroeg dus of hij nog problemen had met USB en dat had ie niet. Schijnt alleen te zijn als je overklokt en 4 usb apparaten tegelijk gebruikt. (en ja zijn proc is overgeklokt)

Misschien toch die MSI maar nemen...

Weet iemand wanneer de eerste kt266a based bordjes hier in NL te krijgen zijn?

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 13:10 schreef ptaverne het volgende:Weet iemand wanneer de eerste kt266a based bordjes hier in NL te krijgen zijn?
Die van MSI zouden eind deze of begin volgende maand verkrijgbaar zijn.

Verwijderd

Ik heb nu ook een Abit KG7-RAID, en haal morgen op het postkantoor mn processor, geheugen en koeler op (deurbel nie gehoord :( )... het bord ziet dr goed uit, geen onhandig geplaatste dingen ofzo.
1 minpuntje: floppydrive connector zit helemaal onderaan, maar er wordt een relatief lange kabel bij het bord geleverd, die zelfs tot de top van mn HQ08 kwam!
Zodra ik draai post ik wel ff wat results :)
suc6!

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
En de Epox EP-8K7A+ dan? Ik vind het een geweldig bord iig ;)

Flickr

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb de msi k7t266 gehad maar de raid controller deed het niet al te best, het mainboard heeft wel leuke extra's (boot on key etc.), heb nu de kg7 en vind dat ook een prachtig mobo, vooral de tweak opties zijn uitgebreid, zo heb ik ze nog nooit gezien.
Ben momenteel aleen ff aan het klooien met winxp, die weigert mijn cpu op 1600 in tegelstelling to ME.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

ASUS A7M266 !! daar ZWEER ik bij !!! AMD en Asus werken als een TEAM samen, ik zweer bij dit mobo, heb ik zelf ook en werkt PERFECT, geen ENKEL probleem....
Heeft 2 keer DDR sloten, maar met 2 keer 265 (512) MB DDR ben je echt wel klaar man.... ik heb 512 MB DDR en meer heb ik ook echt niet nodig !!

Grtz, Quicksilver

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 16:30 schreef ruubruub het volgende:
En de Epox EP-8K7A+ dan? Ik vind het een geweldig bord iig ;)
I agree

Verwijderd

hm klein beetje
offtopic:
Op de site van Abit staat dat de KG7 tot 1.33Ghz ondersteund...maar 1.4Ghz tbird ziet die gewoon ofniet?

• Lienuks
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06-2025

Lienuks

Meet People Get Connected!

Hey luitjes

Ik ga heb ook wat afgewogen maar ik ben bij de MSI K7 master uitgekomen als beste getest...overal beter dan de via chipset en sis chipset dit board heeft de amd 761 chipset is veel stabieler en sneller..

is wel scsi ik weet niet of dat een oplossing is...

Verwijderd

Topicstarter
Op de Abit kg7 kan gewoon een 1.4 Ghz hoor. No problemo.

Hier nog een goed linkje: Unofficial Abit KG7 FAQ

Verwijderd

Heb ik met m'n domme kop laatste donderdag een A7V266 besteld en ik krijg hem over een week |:( Een week daarna is het A7V266a-tijd.. :(

Was dit eigenlijk wel een domme koop (zie specs)???

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
gigabyte 7dxr is een zeer leuk bordje over te clocken via jumpers en via bios.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
die nieuwe A7V266A schijnt idd wel veel belovend te zijn...
Lijkt me wel een goeie keus..

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Ik zie nog overal VIA staan, ik vertrouw die hele via chips nie meer. Psyco shit.

thunderstruck

Verwijderd

als ik jou was zou ik voor de ECS gaan
voordelen:
errug leuke prijs
zeer stabiel
Via vrij :)
mooi zwart bord

Nadelen:
geen raid.
floppy en ide kabel connectors zitten erg laag.
en er zou een slechte batch zijn uitgebracht maar let's face it voor die prijs kun je er ook twee tegelijk bestellen en nog steeds goedkoper uit zijn dan de A-merken
8-)
succ6

Verwijderd

Ik heb net de KG7 besteld..naja net gister dan..ik ga nergens meer op wachten dan kun je blijven namenlijk (ik word gek van mun k6-2) dus een Abit KG7 met 1.4Ghz komt eraan

Verwijderd

ik speel safe en koop een epox 8k7a+ wordt overal beter beoordeeld als de asus en de lay out is chill. Abit maybe ook wel maar die is duurder dan de epox en ik vind abit een kut merk..

Verwijderd

Maybe domme vraag, maar ik vertrouw via gewoon niet en SiS helemaal niet, komt er ooit nog / zijn er AMD 266 athlon chipset-based mobo's?

/me amd n00b. trouwe intel fan geweest, maar is gewoon te f*cking duur vergeleken met AMD nu ik wil upgraden :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb nu zelf de ECS K7S5A draaien. Dit boardje is echt super stabiel :9

Veel stabieler dan de Via KT133(A) chipsets :9~

Ik heb zelf 2 MSI boardjes gehad (K7T Pro 2A en K7T Master) en een Asus (A7V133-R).

Met de boardjes met Via chipsets had ik nog regelmatig stopschermen in win2k :'(
(1x per 1/2 dagen als mijn pc 24/7 stond te draaien)

Nu heb ik met m'n ECS boardje al een uptime van ruim een week >:)

Zelf stond ik ook altijd zeer kritisch tegenover SiS chipsets, maar die SiS 735 is gewoon een super chipset!

Ik heb dit boardje nu 2,5 week draaien, nog geen problemen tegengekomen!

Het enigste nadeel is dat er weinig OC-mogelijkheden zijn op dit board.

Tevens is dit boardje natuurlijk lekker goedkoop!

webOS all the way!

Pagina: 1