Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 09:26
Geen idee welke rubriek het beste hier bij past, hoop dat deze oké is.

Ik denk dat iedereen hier wel eens aan het knutselen is met te kleine dingetjes. Nu zijn er tegenwoordig best veel vergrootbrillen, maar mijn vraag is welk raden jullie aan? Op internet kwam ik wel een paar tegen maar hoor liever de ervaring van jullie dan van advertorialgeneuzel. Liefst zou ik zo'n tandartsbril willen maar die zijn nogal prijzig.

Tot nu toe leek alleen deze me wel wat als ik de reviews mag geloven.

Hoor graag of je een zo'n bril hebt en welke en natuurlijk of het een aanrader is.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:59

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb zelf niet zo'n bril, maar wel een tip om de "middle man" eruit te snijden. Precies dezelfde bril kun je direct bij de bron kopen vanaf een euro of 10 (of 6 als je een nieuwe klant bent):
https://nl.aliexpress.com/item/1005001853445840.html

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@Blueflame_Core Ik heb de Ali variant gekocht zoals Dexter al aangeeft wat scheelt in prijs. Maar is een onding. Snel de prullenbak weer in. Nu weet ik niet wat jouw werkafstand is en de werkzaamheden die je wil uitvoeren. Maar ik heb op marktplaats een loeplamp gescoord van een nagelstyliste die op de schop ging.

Die lampen en lenzen heb je in verschillende soorten en maten, maar als je al 36 wil uitgeven aan die bril dan is 20-70 euro voor zo'n lamp niet ver meer en in mijn ogen de betere uitgave.

Dat komt neer op zo'n ding. En die gebruik voor het verven van details op miniatuurtjes op 28/35mm schaal.

Afbeeldingslocatie: https://lw-cdn.com/images/47CFB1F7249E/k_b3bbd11d597ad59e68f21480d95c3daa;w_1600;h_1600;q_100/6509112.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
@DexterDee dank je. Had ik zelf kunnen bedenken 😑.

@Millie-ano jammer dat het troep is. Zo'n loeplamp is ook mooi, maar minder mobiel. Zou toch liever een bril hebben. Misschien komt er nog een goede suggestie van iemand anders toch maar een van jullie opties overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Blueflame_Core schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:20:
@DexterDee dank je. Had ik zelf kunnen bedenken 😑.

@Millie-ano jammer dat het troep is. Zo'n loeplamp is ook mooi, maar minder mobiel. Zou toch liever een bril hebben. Misschien komt er nog een goede suggestie van iemand anders toch maar een van jullie opties overwegen.
Ja dat zeg ik. het is wat je ermee wil gaan doen. Dit is een tafelklem model. Je hebt ze ook op wieltjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als het voor het solderen aan elektronica is raad ik je aan om ook eens te kijken naar een microscoop. Je hebt die dingen op Aliexpress al vanaf 60 euro en ik gebruik hem regelmatig.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb zo'n loepbril met verwisselbare lenzen gekocht bij een juweliers groothandel, maar kan je ws ook in china bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSstNU4Wf6hGwApq2aZmo6VN2V4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TsqoL0HZe4v5BsVDcxvBoGk5.jpg?f=user_large
Er zit ook zo'n bakje bij met meerdere lenzen

Het lampje is vrij zinloos, maar de bril werkt op zich ok. Denk dat het handig is om er een met een band te nemen zodat hij niet naar beneden zakt als je bezig bent. Denk ook niet dat ik een bril model kan combineren met mijn eigen bril.
Voor comfort heb ik er zelf een soort (chinese) 'lashelm zweetband' aan gezet omdat ik die toch nog had liggen

Optivisor is een merk versie, maar duur
Bij mijn opticien hadden ze een japans merk dat er degelijk uit zag, maar weet niet meer welk. was ook wat prijzig en ze zeiden dat ik die online goedkoper kon vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-05 23:27
Ik had pas deze ontvangen :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5ztPCDc-lzknfMQqzjsIsHj-q8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OEAcGyqUdkSIbFaEgZRvmGcx.jpg?f=user_large

Is wel even wennen en de 6x en 10x en zelfs 24x zijn eigenlijk alleen bruikbaar als je de pcb tegen je neus aan houdt.
Maar ik heb mn handen vrij en daar ging het om.
Luxianzi heet het.

[ Voor 3% gewijzigd door kitao op 08-01-2025 17:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HD lenzen nog wel.

Fancy van ali.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
kitao schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:55:
Ik had pas deze ontvangen :

[Afbeelding]

Is wel even wennen en de 6x en 10x en zelfs 24x zijn eigenlijk alleen bruikbaar als je de pcb tegen je neus aan houdt.
Maar ik heb mn handen vrij en daar ging het om.
Luxianzi heet het.
Klinkt goed. Al weet ik niet of het lekker werkt om iets tegen je neus te moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Blueflame_Core schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:39:
[...]

Klinkt goed. Al weet ik niet of het lekker werkt om iets tegen je neus te moeten houden.
Dit soort dingen hadden wij ook op het werk, het werkte beter om met 1 oog te kijken en de ander dicht te houden, dan heb je geen last van dubbel beeld en zo. En ja, je moet het dan dicht op je neus houden, niet ideaal om normaal mee te werken maar wel ideaal om fouten op te sporen. Met fijn elektronica kan je dan wel vrij snel soldeerbreuken en gescheurde SMD componenten zien.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-05 23:27
Blueflame_Core schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:39:
[...]

Bij de 2x vergroting hoeft dat niet, op de foto staan de focusafstanden, dat is 250 mm bij 2x.
Jammer dat er geen 4x bij zit. Anyway, misschien helpt dat weetje van focal length bij je keuze.
Pagina: 1