Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icor
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 10:10
Hey,

ik ben op zoek naar een nieuwe smartwatch/activitytracker aangezien mijn fitbit sense 2 om de twee dagen leeg is. Ik was heel tevreden van deze horloge en als google nu niet stopte met de fitbit reeksen dan had ik er terug één gekocht.

Maar nu moet ik op zoek naar een ander merk en type. Bij mijn zoektoch kwam ik de Venu 3 en vivoactive 5 tegen. Nu twijfel ik een beetje tussen deze twee, is de wel wat hogere prijs van de venu 3 het waard? Of zou ik toch voor de vivoactive 5 gaan?

Wat is belangrijk voor mij?
  • dat ik meldingen van mijn gsm krijg
  • dat ik er mee kan gaan zwemmen
  • dat hij mijn activiteiten automatisch trackt
  • dat de batterij lang mee gaat, minstens 5 dagen (heb geen zin om ze constant op te laden)
Alvast bedankt
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:56
Ik ben overgestapt van een Fitbit Versa naar een Gamin Vivoactive 5.

Ik krijg meldingen van mijn telefoon op mijn horloge.
Meer en beter dan de Fitbit (inclusief fotos)
De Vivoactive is waterdicht, alhoewel ik er zelf nooit mee zou gaan zwemmen of douchen.
Hij trackt wel activiteiten auomatisch, maar alleen onder de algemene noemer "intensieve training" op basis van je hartslag.
Als je specifieke training wilt, moet je die wel eerst activeren op je horloge.
Je horloge kan niet gokken of je gaan zwemmen of fietsen.
Dat geldt voor de Fitbit ook.
En de batterij gaat zeker lang mee.
Ik haal 7-10 dagen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icor
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 10:10
merci GarBaGe

de fitbit starte wel automatisch een activiteit zoals fietsen of wandelen als ik langer dan 10min dit deed.

Nog iets wat ik vergeten te melden was en wat mijn keuze kan beïnvloeden. Zie ik dat goed dat bij de venu 3 achteraan een metalen deel is om de lader te connecteren en dat dit dan in contact komt met de huid? En dat dit bij de vivoactive 5 niet zo is?

Ik vraag dit omdat ik allergisch ben aan nikel en ik bij de sense 2 geregeld doorzichtige nagellak moet aanbrengen op de magnetische delen zodat die niet in contact komen met mijn huid. Dit is een gedoe die ik liever niet heb want als het dan eens los komt krijg ik uitslag en kan ik hem een paar dagen niet dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:56
Ik vermoed dat de lader voor de Vivoactive hetzelfde is als de Venu.
Het is een verzonken stekker connectie op de achterkant van het horloge.
Omdat deze iets verzonken is, komen de metalen delen (in ieder geval bij mij) net niet in contact met mijn huid.
Overigens, zijn de metalen contacten voor opladen goud kleurig.
Wellicht geen nikkel?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD