Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk worden gebruikt voor het spelen van games en ik wil dit graag op een redelijk toekomstbestendig systeem doen waar we eventjes mee vooruit kunnen. De games die gespeeld zullen worden zijn Fortnite, Call of Duty, World of Warcraft e.d. op settings voor 1440i Ultra. Daarnaast wil ik er zelf een beetje mee gaan tweaken in de instellingen en mijzelf daar in verdiepen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor het systeem ligt rond de 2000 euro en liever blijf ik er onder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja ik heb al verschillende onderdelen in huis en of aangeschaft. Ik heb circa 10 jaar gelezen zelf ook eens een systeem gebouwd maar inmiddels is er weer zoveel veranderd dat ik toch een beetje advies zoek.;
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik verder zelf heb uitgezocht wat ik nog zou willen aanschaffen en waarbij ik nog advies zoek is het volgende;
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb momenteel redelijk wat artikelen van de ASUS TUF lijn geselecteerd. Bij het kiezen van de artikelen kwam ik toch veelal uit bij deze lijn voor mijn spullen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte is eigenlijk al bepaald doordat de kast reeds is aangeschaft
. Verder ben ik geen fan van allerlei kleuren en lichtjes.
Ga je overklokken?
Ik wil wel een beetje gaan tweaken en mijzelf hier eens verder in verdiepen om een leuk lopend systeem te krijgen. Dus iets verder gaan dan de standaard settings
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen over de keuze van de processor, de videokaart, het geheugen en de opslag.
Is voor de processor dit de juiste keuze of kan ik ook voor een Ryzen 5 7600X gaan met deze set up en iets meer geld uitgeven aan een videokaart of juist minder geld uitgeven aan een videokaart die ook volstaat. Is 64GB geheugen niet te overdreven en volstaat misschien 32GB ook wel. Is de SDD goed gekozen?
Ik heb links en rechts ook was leeswerk gedaan en nu begreep ik dat er binnenkort ook weer nieuwe videokaarten uitkomen e.d. Is het verstandig dit nog af te wachten of is er met een bepaalde videokaart enige toekomstbestendigheid?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Marcel
Het systeem zal voornamelijk worden gebruikt voor het spelen van games en ik wil dit graag op een redelijk toekomstbestendig systeem doen waar we eventjes mee vooruit kunnen. De games die gespeeld zullen worden zijn Fortnite, Call of Duty, World of Warcraft e.d. op settings voor 1440i Ultra. Daarnaast wil ik er zelf een beetje mee gaan tweaken in de instellingen en mijzelf daar in verdiepen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget voor het systeem ligt rond de 2000 euro en liever blijf ik er onder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja ik heb al verschillende onderdelen in huis en of aangeschaft. Ik heb circa 10 jaar gelezen zelf ook eens een systeem gebouwd maar inmiddels is er weer zoveel veranderd dat ik toch een beetje advies zoek.;
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650M-PLUS WIFI | € 174,99 | € 174,99 |
1 | Behuizingen | Antec C8 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Monitors | ASUS TUF Gaming VG34VQL3A Zwart | € 319,- | € 319,- |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III 360 | € 74,98 | € 74,98 |
1 | Ventilators | Arctic P12 Max, Zwart, 120mm | € 8,09 | € 8,09 |
1 | Voedingen | ASUS TUF Gaming 750W Gold | € 104,90 | € 104,90 |
Totaal | € 781,86 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik verder zelf heb uitgezocht wat ik nog zou willen aanschaffen en waarbij ik nog advies zoek is het volgende;
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 288,86 | € 288,86 |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6 | € 748,99 | € 748,99 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-64 | € 194,99 | € 194,99 |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 159,90 | € 159,90 |
Totaal | € 1.392,74 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb momenteel redelijk wat artikelen van de ASUS TUF lijn geselecteerd. Bij het kiezen van de artikelen kwam ik toch veelal uit bij deze lijn voor mijn spullen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte is eigenlijk al bepaald doordat de kast reeds is aangeschaft
Ga je overklokken?
Ik wil wel een beetje gaan tweaken en mijzelf hier eens verder in verdiepen om een leuk lopend systeem te krijgen. Dus iets verder gaan dan de standaard settings
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen over de keuze van de processor, de videokaart, het geheugen en de opslag.
Is voor de processor dit de juiste keuze of kan ik ook voor een Ryzen 5 7600X gaan met deze set up en iets meer geld uitgeven aan een videokaart of juist minder geld uitgeven aan een videokaart die ook volstaat. Is 64GB geheugen niet te overdreven en volstaat misschien 32GB ook wel. Is de SDD goed gekozen?
Ik heb links en rechts ook was leeswerk gedaan en nu begreep ik dat er binnenkort ook weer nieuwe videokaarten uitkomen e.d. Is het verstandig dit nog af te wachten of is er met een bepaalde videokaart enige toekomstbestendigheid?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Marcel
[ Voor 0% gewijzigd door MdV-ZLD op 08-01-2025 09:15 . Reden: kleine foutjes ]