Toelichting:
Hoi allen,
Ik ben een DJ en producer die een nieuwe PC wilt bouwen om zowel muziek op te produceren alsmede enkele games op te spelen op natuurlijk een fatsoenlijke kwaliteit.
Na een tijdje samenstellen heb ik een lijst met onderdelen opgesteld waar ik graag even iemand met ervaring naar zou laten kijken. Ik heb namelijk geen ervaring in het bouwen van PC's.
Zoals ik zei wil ik de PC voornamelijk gebruiken voor muziekproductie. Ik schaf dan ook een ultrawijde monitor aan en een set studio monitors samen met een studio koptelefoon. Het geluid is uiteraard voor mij erg belangrijk. (weet niet of deze informatie nog uitmaakt
)
Qua games wil ik de 'mainstream games' kunnen spelen op goede kwaliteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de onderdelen trek ik 1250 euro uit. Nou zou het kunnen dat nu blijkt dat ik bepaalde onderdelen heb toegevoegd minder belangrijk zijn. Dan hoor ik het graag, het hoeft namelijk niet per sé 1250 euro te kosten, dit is slechts een maximum.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat ik muziek wil produceren en veel verschillende plug-ins en programma's moet runnen, heb ik gekozen om voor een sterkere processor, geheugen en ssd te gaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke extra wensen; ik wil een goede PC waar ik lang mee vooruit kan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat is jullie kijk op deze build? Welke aanpassingen zouden jullie evt. aanraden en waarom? Passen alle onderdelen? Heb ik verkeerde beslissingen gemaakt?
Al het advies is welkom!
Hoi allen,
Ik ben een DJ en producer die een nieuwe PC wilt bouwen om zowel muziek op te produceren alsmede enkele games op te spelen op natuurlijk een fatsoenlijke kwaliteit.
Na een tijdje samenstellen heb ik een lijst met onderdelen opgesteld waar ik graag even iemand met ervaring naar zou laten kijken. Ik heb namelijk geen ervaring in het bouwen van PC's.
Zoals ik zei wil ik de PC voornamelijk gebruiken voor muziekproductie. Ik schaf dan ook een ultrawijde monitor aan en een set studio monitors samen met een studio koptelefoon. Het geluid is uiteraard voor mij erg belangrijk. (weet niet of deze informatie nog uitmaakt
Qua games wil ik de 'mainstream games' kunnen spelen op goede kwaliteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de onderdelen trek ik 1250 euro uit. Nou zou het kunnen dat nu blijkt dat ik bepaalde onderdelen heb toegevoegd minder belangrijk zijn. Dan hoor ik het graag, het hoeft namelijk niet per sé 1250 euro te kosten, dit is slechts een maximum.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat ik muziek wil produceren en veel verschillende plug-ins en programma's moet runnen, heb ik gekozen om voor een sterkere processor, geheugen en ssd te gaan.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 239,- | € 239,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 7600 XT GAMING OC 16G | € 349,- | € 349,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 90,19 | € 90,19 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,55 | € 29,55 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 84,60 | € 84,60 |
1 | SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 134,95 | € 134,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.236,19 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke extra wensen; ik wil een goede PC waar ik lang mee vooruit kan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat is jullie kijk op deze build? Welke aanpassingen zouden jullie evt. aanraden en waarom? Passen alle onderdelen? Heb ik verkeerde beslissingen gemaakt?
Al het advies is welkom!
[ Voor 41% gewijzigd door LUEGA op 08-01-2025 02:55 ]