Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-05 03:06
Ik zag een week geleden de website solarloods.nl van DMS Solar BV in Zwijdrecht en het aanbod ziet er wel aantrekkelijk uit.

Maar..... toen ik het adres ging checken bleek dat beide bedrijfruimtes/opslaglocaties al +6 maanden op Funda In Business te huur staan. Dat is vreemd want de website geeft die indruk niet en geven de indruk dat ze nog volop in business zijn. Voorraad lijkt er ook volop te zijn maar hoe doe je dat als je geen opslagruimte hebt? Het adres dat te huur staat op Funda hanteert het bedrijf nog steeds als het adres van het bedrijf. Op Google maps is te zien dat het bedrijf daar inderdaad gezeten heeft maar op de foto op Funda is het grote reclamebord niet aanwezig. Op de locatie/pand van solarloods.nl hangt nog wel een naambord/belettering maar staat ook te huur op Funda inclusief het naambord/belettering.

Pand solarloods.nl op Funda
Pand DMS-Solar BV op Funda

Daarna heb ik de KvK registratie gechecked en blijkt dat de jaarverslagen/jaarrrekeningen van DMS Solar BV tot 2022 gaan. Dat is wel opmerkelijk. Eenmaal uitgeplozen hoe de domeinregistratie in elkaar zit kwam ik erachter dat DAB Scooters & Motoren BV de eigenaar/huurder moet zijn van Solarloods.nl en DMS Solar BV. DAB Scooters heeft een hoofdvestiging in Oud-Beijerland en een service locatie op hetzelfde industrieterrein als DMS Solar BV, notabene naast de (voormalige) vestiging van DMS Solar BV (één nummer verder). Bij de KvK registratie van DAB Scooters & Motoren BV staan wel meer jaarverslagen/jaarrrekeningen en gaat tot 2023 (logisch het is nog maar net 2025).

In het telefoonboek staat DMS Solar BV met het telefoonnummer van DAB Scooters & Motoren BV in Oud-Beijerland genoemd (staat op de website), dus die relatie lijkt te kloppen. Echter dit is wel een net-nummer dat wijst naar de service locatie van DAB Scooters & Motoren BV in Zwijndrecht. Op de website van solarloods.nl hanteren ze een ander nummer, dat vermoedelijk het nummer is van het pand dat nu te huur staat op Funda. Het nummer is gekoppeld aan een bedrijfsaccount op Whatsapp dat de reden kan zijn dat het nog werkt ook als ze niet meer in dat pand zitten.

Inmiddels heb ik ook wat namen weten te achterhalen (die ik hier niet ga noemen) en dan ontstaat er een walhalla aan BV's en andere registraties. Het is een complex geheel.

Tja, wat moet je met deze informatie?!? Het lijkt erop dat het financieel wel wat kan dragen maar de vraag is hoe betrouwbaar het is. De vraag is ook waar staat de voorraad dan als het er is? Heeft iemand recentelijk iets besteld bij deze firma('s) en zo ja, hoe verliep dat?

Hartelijk dank voor je reactie!

[ Voor 5% gewijzigd door codebeat op 07-01-2025 19:42 . Reden: Twee linkjes erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-05 17:35
Nooit van gehoord of besteld maar als ik dit zo lees dan beter iets meer uitgeven en zeker weten dat je krijgt wat je besteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nooit van gehoord ook maar goed, wie houd je tegen om het 085 nummer eens te bellen zonder nummerweergave en als Klaas Beunhaas informatie te vragen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
SMSfreakie schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:23:
nooit van gehoord ook maar goed, wie houd je tegen om het 085 nummer eens te bellen zonder nummerweergave en als Klaas Beunhaas informatie te vragen?
Ja, dat kan altijd nog. Als ik bel kan het natuurlijk zijn dat ik de mooiste verhalen te horen krijg. Zou eigenlijk eerst willen weten of iemand anders al eens gebruik heeft gemaakt van de service van dit bedrijf en wat de ervaring was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:11
Ik zie deze ook regelmatig voorbij komen als ik weer eens aan het zoeken ben naar wat zonnepanelen.
Lijkt me op zich wel een gewone legitieme zaak zo op het eerste gezicht.
al heb ik er zelf nog nooit iets bij besteld. (voor mij te ver weg om af te halen)

Ze zijn ook gewoon recent actief op marktplaats in ieder geval..
https://www.marktplaats.nl/u/solarloods-nl/13885029/

Kan het niet zijn dat ze gewoon een deel van de loodsruimte te huur hebben staan?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
BrainCrash schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:34:
Ik zie deze ook regelmatig voorbij komen als ik weer eens aan het zoeken ben naar wat zonnepanelen.
Lijkt me op zich wel een gewone legitieme zaak zo op het eerste gezicht.
al heb ik er zelf nog nooit iets bij besteld. (voor mij te ver weg om af te halen)

Ze zijn ook gewoon recent actief op marktplaats in ieder geval..
https://www.marktplaats.nl/u/solarloods-nl/13885029/

Kan het niet zijn dat ze gewoon een deel van de loodsruimte te huur hebben staan?
Ik heb geen idee. Heb de linkjes naar de panden in de inleidende tekst gezet. Heb niet het idee dat het meer bedrijfjes betreft maar kan dat natuurlijk fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
codebeat schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:45:
[...]
Ik heb geen idee. Heb de linkjes naar de panden in de inleidende tekst gezet. Heb niet het idee dat het meer bedrijfjes betreft maar kan dat natuurlijk fout hebben.
Ah maar dat is toch superduidelijk op die funda links?
Het gaat daarbij uitsluitend om kantoorruimte, n.b. op de bovenverdieping ook nog… ook staat er duidelijk een foto bij welk deel van het pand de verhuur betreft. Je ziet duidelijk dat er geen “loods” cq opslagruimte bij zit, de laad-deuren vallen al buiten het omkaderde, en het wordt in de text ook alleen maar omschreven als kantoorruimte.

Kan dus best dat het loods-gedeelte van het pand (eventueel met een of enkele kantoren) nog gewoon in gebruik is.

Zo wordt dat hier bij ons in het dorp ook regelmatig gedaan. Bedrijfspanden die door het ene bedrijf gebouwd worden, met loods en meerdere kantoren, maar waar een paar ongebruikte kantoren leeg staan, die dan als onafhankelijke kantoorruimtes verhuurd worden.
Scheelt toch weer wat opbrengsten voor de pand-eigenaar op die manier.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
BrainCrash schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:57:
[...]

Ah maar dat is toch superduidelijk op die funda links?
Het gaat daarbij uitsluitend om kantoorruimte, n.b. op de bovenverdieping ook nog… ook staat er duidelijk een foto bij welk deel van het pand de verhuur betreft. Je ziet duidelijk dat er geen “loods” cq opslagruimte bij zit, de laad-deuren vallen al buiten het omkaderde, en het wordt in de text ook alleen maar omschreven als kantoorruimte.

Kan dus best dat het loods-gedeelte van het pand (eventueel met een of enkele kantoren) nog gewoon in gebruik is.

Zo wordt dat hier bij ons in het dorp ook regelmatig gedaan. Bedrijfspanden die door het ene bedrijf gebouwd worden, met loods en meerdere kantoren, maar waar een paar ongebruikte kantoren leeg staan, die dan als onafhankelijke kantoorruimtes verhuurd worden.
Scheelt toch weer wat opbrengsten voor de pand-eigenaar op die manier.
Klinkt aannemelijk wat je zegt, ik heb er geen ervaring mee dus weet dat niet. Is het dan niet gebruikelijk om bijvoorbeeld een letter toevoeging te gebruiken? Zoiets als 43a en 43b? Het is anders nogal verwarrend. Het is wel vreemd dat het grote bord dat op gevel zat verdwenen is. Dan laat je dat toch zitten als je daar nog zit? Nogmaals, ik heb er geen verstand van. Ik zag ook dat op nummer 43 recentelijk vuurwerk is verkocht door DAB Vuurwerk op vuurwerkland.nl. Er is zelfs een vergunning voor afgegeven. Aardig actief daar in dat straatje :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
codebeat schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:21:
[...]
Het is wel vreemd dat het grote bord dat op gevel zat verdwenen is. Dan laat je dat toch zitten als je daar nog zit?
Ik weet niet precies waar je op doelt…
Op de Funda-pagina van het eerste pand uit je links, wat hetzelfde adres heeft als wat op hun website staat als (huidige) adres, zie ik op meerdere van de Funda fotos gewoon een gigantisch logo van het bedrijf aan de voorzijde links tegen de gevel hangen…

Zelfs op de Funda fotos is dus nog af te leiden dat er mogelijk nog een bedrijf zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
BrainCrash schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 00:31:
[...]

Ik weet niet precies waar je op doelt…
Op de Funda-pagina van het eerste pand uit je links, wat hetzelfde adres heeft als wat op hun website staat als (huidige) adres, zie ik op meerdere van de Funda fotos gewoon een gigantisch logo van het bedrijf aan de voorzijde links tegen de gevel hangen…

Zelfs op de Funda fotos is dus nog af te leiden dat er mogelijk nog een bedrijf zit..
Bedankt voor je reply. De bewijsvoering gaat nu een beetje ontsporen door halve research. Het klopt inderdaad wat je zegt van het logo op de gevel maar dat is niet de hoofdvestiging zoals ze bij de KvK ingeschreven staan. Dat is namelijk nummer 43 en niet nummer 17. DMS Solar BV is de bedrijfsnaam en Solarloods is een handelsnaam. Op nummer 43 staat geen logo meer zoals in Google Maps op dat adres is te zien. Dat was een veel groter bord. Als DMS Solar BV zou verdwijnen dan geldt dat ook voor solarloods, solarloods = DMS Solar BV! Solarloods is maar een naam, niet het bedrijf. Ik heb heus wel wat research gedaan hoor, ik roep niet zomaar wat. Dat het logo van solarloods op nummer 17 staat, is niet echt relevant in dit geval omdat de hoofdvestiging te huur staat en dus weg lijkt te zijn. Daarvan is ook het bord weg. Tevens staat het pand met solarloods erop ook te huur. Het kan zijn dat het abusievelijk is blijven hangen, weet jij veel, je kunt er allerlei scenario's op los laten wat de reden is of kan zijn. Feit is wel dat het bord met DMS Solar niet meer op het pand zit van nummer 43, wat vraagtekens oproept.

Hopelijk snap je dat ik niet een avond research hier helemaal ga uitleggen, dat is namelijk nogal wat. Ik heb het zelf niet zo ingewikkeld gemaakt, dat heeft de eigenaar/belanghebbende gedaan. Uiteindelijk gaat het hier ook niet over, het is niet de hoofdzaak maar het roept wel vraagtekens op. De vraag was of iemand ervaring heeft met dit bedrijf en website (= dus DMS Solar BV met de handelsnaam solarloods en website), dat is ook de titel van deze forumpost. Ik heb alleen beknopt opgesomd wat ik heb uitgezocht en wat bij mij vraagtekens opriep.

Als nu blijkt dat het mogelijk is dat meerdere bedrijven in één zo'n bunker kunnen zitten, dan is er misschien helemaal niets aan de hand. Dan is mijn conclusie misschien niet correct. In mijn ogen wel een wazige constructie, maar goed daar kiest de eigenaar/belanghebbende zelf voor met de BV constructies en handelsnamen e.d. Daarom is nu de ervaring zo relevant, is het echt wat het lijkt. Kun je er zaken mee doen en gaat dat goed. Laten we daar vanaf nu op focussen.

Hopelijk heb ik het zo een beetje verduidelijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door codebeat op 08-01-2025 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codebeat
Laat maar, koop wel ergens anders. Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:35
codebeat schreef op zondag 12 januari 2025 @ 01:29:
Laat maar, koop wel ergens anders. Iemand nog een tip?
https://www.solar-outlet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• het zonnetje
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21-02 14:30
Heb al een dikke week geleden er iets besteld, paar keer gebeld maar niets geen gehoor. Pakket is zogenaamd al dagen onderweg met Postnl (maar PostNL heeft pakket niet ontvangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
het zonnetje schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:07:
Heb al een dikke week geleden er iets besteld, paar keer gebeld maar niets geen gehoor. Pakket is zogenaamd al dagen onderweg met Postnl (maar PostNL heeft pakket niet ontvangen)
dat kan
als je een dergelijke zending met postnl laat bezorgen kun je dit soort taferelen verwachten
maar dit gaat dus over POSTNL niet over SOLARLOODS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

paQ

boyette schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:11:
[...]

dat kan
als je een dergelijke zending met postnl laat bezorgen kun je dit soort taferelen verwachten
maar dit gaat dus over POSTNL niet over SOLARLOODS
@het zonnetje doelt denk ik op pakket wel voorgemeld maar nog niet aan PostNL overhandigd, 'dus' niet verzonden.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
paQ schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:20:
[...]

@het zonnetje doelt denk ik op pakket wel voorgemeld maar nog niet aan PostNL overhandigd, 'dus' niet verzonden.
dat denkt het zonnetje maar dat is niet het geval
dat is gewoon verzonden maar postnl is niet zo snel met het updaten van pakketten als ze nog in depot liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

paQ

boyette schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:29:
[...]

dat denkt het zonnetje maar dat is niet het geval
dat is gewoon verzonden maar postnl is niet zo snel met het updaten van pakketten als ze nog in depot liggen
Of! het is voorgemeld (label aangemaakt) maar nooit aan PostNL overhandigd ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkvdMeijden
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12-05 21:35
Iemand ervaring? Bijna niks op voorraad
Pagina: 1