Inlaatcombinatie cv lekt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:21
Hallo,

Onze inlaatcombinatie bij de cv lekt (deze wordt over 2 weken vervangen).

Nu hebben wij (weer) lucht in de cv leidingen, vanochtend zelfs dusdanig dat ik dacht dat er een kraan liep toen ik wakker werd. Achteraf de radiator in de hal die aan ‘t opwarmen was.

Kan dit (lucht in de leidingen) komen door de lekke inlaatcombinatie of staat dat er los van? Zorgt een lekke inlaatcombinatie ook voor druk vermindering in de ketel?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Nee cv en sanitair water zijn gescheiden.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-05 10:07
Wat is de druk in je CV? Als hij goed op druk staat kan er geen lucht in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:21
Extreme smell schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:25:
Wat is de druk in je CV? Als hij goed op druk staat kan er geen lucht in komen.
De druk in de ketel zakt ook. Nu heb ik wel een koppeling die nat is op de slaapkamer (mits ik de thermostaat aan draai, is nu uit). Die wordt ook vervangen binnenkort. In de kruipruimte hangt ook een (oud) expansievat wat vol is (wordt ook weg gepakt), nieuw vat hangt op zolder naast de ketel. Had ergens gehoopt dat drukverlies/lucht in leidingen ook door de inlaatcombi kon komen, blijkbaar dus niet?

Wij wonen hier nu een dikke 2 maanden. Radiatoren zijn van de muren geweest etc. Nu dus nog wat problemen met lucht in de cv leidingen en druk verlies in de ketel. Eigenlijk is er voor de rest niet veel verandert. Alleen een radiator is weg gepakt en leidingen ingekort/afgedopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-05 10:07
Zolang er druk op de CV staat kan er alleen lucht/water uit het systeem, en niet in. Dus dit zal wss nog restlucht zijn.