Hoi allemaal,
Twee maanden geleden zijn wij verhuisd naar een nieuwe woning. Hier wilde ik meteen aan de slag met de Homey Pro 2023 om mijn smart home op te zetten. Maar na twee maanden merk ik toch dat Homey niet helemaal mijn ding is. Alle apparaten die ik gebruik, werken al prima binnen HomeKit, en bovendien heeft mijn vriendin al iets te vaak in het donker gestaan doordat er weer een sensor niet goed was ingesteld. 😅
Vorige woning maakte we ook enkel gebruik van HomeKit.
Nu wil ik de overstap maken terug naar HomeKit, maar ik loop tegen een probleem aan met het automatiseren van mijn verlichting.
Huidige situatie (met Homey):
Onder de carport heb ik de volgende verlichting ingesteld:
Wat ik wil bereiken:
Onder de carport:
Mijn setup:
Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan instellen in HomeKit? Zijn er wellicht apps (Controller for HomeKit hier heb ik al wat naar gekeken maar ook daarin kom ik er niet uit) of slimme shortcuts waarmee ik dit kan realiseren? Ik hoor graag jullie ervaringen en suggesties!
Thanks alvast! 😊
Twee maanden geleden zijn wij verhuisd naar een nieuwe woning. Hier wilde ik meteen aan de slag met de Homey Pro 2023 om mijn smart home op te zetten. Maar na twee maanden merk ik toch dat Homey niet helemaal mijn ding is. Alle apparaten die ik gebruik, werken al prima binnen HomeKit, en bovendien heeft mijn vriendin al iets te vaak in het donker gestaan doordat er weer een sensor niet goed was ingesteld. 😅
Vorige woning maakte we ook enkel gebruik van HomeKit.
Nu wil ik de overstap maken terug naar HomeKit, maar ik loop tegen een probleem aan met het automatiseren van mijn verlichting.
Huidige situatie (met Homey):
Onder de carport heb ik de volgende verlichting ingesteld:
- Bij zonsondergang gaan de lampen automatisch aan op een gedimde stand (stand A).
- Bij beweging onder de carport (via een Hue-sensor en Aqara G4 deurbel) gaan de lampen feller branden (stand
.
- Na 10 minuten geen beweging schakelen de lampen weer terug naar de gedimde stand (stand A). tenzij in de tussentijd de zon onder gegaan is.
Wat ik wil bereiken:
Onder de carport:
- Wanneer de zon ondergaat, moeten de lampen aan op stand A (gedimd).
- Bij beweging moeten de lampen overschakelen naar stand B (fel).
- Na 10 minuten zonder beweging moeten de lampen terug naar stand A (gedimd).
- Bij beweging moeten de lampen feller branden.
- Na 5 minuten zonder beweging moeten de lampen terug naar de vorige stand (bijvoorbeeld gedimd).
Mijn setup:
- Hue-lampen
- Hue bewegingssensor
- Aqara G4 deurbel
- HomeKit (via Apple TV als hub)
Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan instellen in HomeKit? Zijn er wellicht apps (Controller for HomeKit hier heb ik al wat naar gekeken maar ook daarin kom ik er niet uit) of slimme shortcuts waarmee ik dit kan realiseren? Ik hoor graag jullie ervaringen en suggesties!
Thanks alvast! 😊