Hi Tweakers,
Ik heb een vintage teakfineer kast gekocht die wel wat liefde kan gebruiken (zie foto). Het doel is om de kast zijn originele mid-century uitstraling terug te geven, maar ik twijfel over welke producten het meest geschikt zijn: (gel)beits, olie (teak of Danish) etc. Heb twee fototjes toegevoegd van wat ik ongeveer wil. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
De situatie:
* Het gaat om een teakfineer kast met oneffenheden en vlekken op het blad.
* De kast is inmiddels schoongemaakt en ontvet, en ik ben van plan om het blad licht op te schuren.
Mijn vragen:
1. Wat kan ik het beste gebruiken na het schuren: (gel)beits, teak- of Danish-olie?
2. Is een waxlaag aan te raden voor de afwerking en bescherming?
3. Hebben jullie aanbevelingen voor specifieke merken of producten?
Bedankt alvast voor jullie hulp!:strip_exif()/f/image/t6ZtN1wcyWMYKEJUu1YRh6Pq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xbySzySIVrfOCOUwo3KQ1msP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een vintage teakfineer kast gekocht die wel wat liefde kan gebruiken (zie foto). Het doel is om de kast zijn originele mid-century uitstraling terug te geven, maar ik twijfel over welke producten het meest geschikt zijn: (gel)beits, olie (teak of Danish) etc. Heb twee fototjes toegevoegd van wat ik ongeveer wil. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
De situatie:
* Het gaat om een teakfineer kast met oneffenheden en vlekken op het blad.
* De kast is inmiddels schoongemaakt en ontvet, en ik ben van plan om het blad licht op te schuren.
Mijn vragen:
1. Wat kan ik het beste gebruiken na het schuren: (gel)beits, teak- of Danish-olie?
2. Is een waxlaag aan te raden voor de afwerking en bescherming?
3. Hebben jullie aanbevelingen voor specifieke merken of producten?
Bedankt alvast voor jullie hulp!
:strip_exif()/f/image/t6ZtN1wcyWMYKEJUu1YRh6Pq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xbySzySIVrfOCOUwo3KQ1msP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wKbSXRx6gp3DLw2xDoLtpgMB.jpg?f=fotoalbum_large)