Voorzetwand isoleren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni10
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-02 12:58
Ik wil binnenkort in mijn garage een voorzetwand gaan plaatsen. Welk isolatiemateriaal is hier het meest geschikt voor (prijs/kwaliteit/rd waarde)?

- Mijn garage heeft een spouwmuur (deze wil ik (nog) niet isoleren
- Ik wil maximaal 10-12 cm opofferen (inclusief isolatie, elektra en gipsplaat

Tenslotte: als ik het goed heb gelezen hoef ik geen folie tussen de spouwmuur en isolatie te plaatsen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:13

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Als het enigszins kan dan de spouwmuur isoleren. Is het minste werk, waarschijnlijk voordeliger en de eerste klap is een daalder waard in isolatiebegrippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Wat is de reden om te gaan isoleren? Geluid binnen/buiten houden of warmte binnen/buiten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni10
Prisma16 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:25:
Wat is de reden om te gaan isoleren? Geluid binnen/buiten houden of warmte binnen/buiten houden?
Voornaamste reden is de warmte binnen houden op koude dagen en de warmte buiten houden op warme dagen. Als het ook geluid dempt is dat mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni10
Jan Workum schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:21:
Als het enigszins kan dan de spouwmuur isoleren. Is het minste werk, waarschijnlijk voordeliger en de eerste klap is een daalder waard in isolatiebegrippen.
Dat gaat ooit ook wel gebeuren. Ik ga nu alleen voorzetwanden plaatsen om alle elektra en leidingen uit het zicht weg te werken. Daarnaast krijgt de garage hierdoor een meer huiselijke uitstraling. Nu ik toch voorzetwanden ga plaatsen kan ik ze net zo goed meteen isoleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:13

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Leidingen kun je ook infrezen maar goed ik kan de situatie en verdere overwegingen natuurlijk niet beoordelen. Mooi project lijkt het mij. Isolatie, bijvoorbeeld pir platen met aluminium laag kun je rechtstreeks tegen de muur plaatsen (lijmen) en afwerken naar behoefte en afhankelijk wat je met de ruimte gaat doen. Eventueel voorgelijmd gips of osb op pir. Isoleren met steen- of glaswol tussen regelwerk kan natuurlijk ook al is de isolatiewaarde daarvan wat lager dan pir. Kiezen voor ecologisch meer verantwoorde isolatiematerialen kun je ook overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle2503
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 22:33
Regelwerk. Hout of metalstud. Met glas wol.

Of (ventilatie) latten en dan direct pir met verlijmd osb er op schroeven.
Pagina: 1