Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Kwas zelf nog aan het denken aan een sterrenhemel of zo.Op vrijdag 14 september 2001 17:17 schreef OzBoz het volgende:
Model vink erg kewl. Alleen drempels worden lastigDe scene zelf vind ik nog wat eenvoudig en wel heel erg donker/somber. Doet de audi geen goed vind ik zelf.
Nog meer ideeen dan ? Wil ze graag horen
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Hmm.. misschien juist mooier om um tegen een mooie avond lucht te plaatsen. Sterren zijn ook zo basic. En wat Cyberdinges al zei, wat spannender hoek nemen voor de camera.. bv met de lens op het asfalt, dichterbij de auto en schuin richting/over koplamp.. lijkt ie nog stoerder.Op vrijdag 14 september 2001 17:18 schreef C44 het volgende:
[..]
Kwas zelf nog aan het denken aan een sterrenhemel of zo.
Nog meer ideeen dan ? Wil ze graag horen
Verder erg koel.
Who is John Galt?
Als het in 3d-max formaat is moet je eens kijken of je hem naar need for speed 4 kan converten. (en mischien zou je ook een Nederlandse handleiding van het project kunnen schrijven)
ik vind alleen dat de auto iets te 'speelgoed achtig' aandoet. Ik kan alleen niet vertellen waarom, het is een gevoel. Misschien zijn het de textures, het voelt te 'plastic'. Zo te zien is het nummerbord er ook op getekend, door het er op te 'bouwen' krijg je misschien ook een realistischer effect.
Ik zou ook de compositie veranderen. De achtergrond neemt naar mijn idee teveel de aandacht weg van de auto. probeer eens iets van een muur of tribunes (in rustige kleuren) of probeer het reklame bord aan de rechterkant en de auto ietsjes meer naar rechts.
Ga in ieder geval de scene niet te vol stampen met opvulling.
het 'gevoel' meer verklaard
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Ik heb even een nieuwe rendering aangezet op de manier die OzBoz bedoelde, ik zet dadelijk ook nog even een rendering aan van de binnenkant, die is er namelijk ook helemaal ingemodelleerd, ook best aardig
Let wel 1 render duurt een half uur tot 3 kwartier (en dat met mijn beest
Verwijderd
mijn mening
verder mooie model, btw wrom geven de velgen groen licht??
-de body heeft hier en daar geen dikte waar het nodig is.
-Maak het raam veel reflectiever, want nu kijk je in zo'n leegte.
-vertel es wat meer of hoe je je "lak" materiaal opgebouwd heb, anders heb ik nog wel een mooie..
-En heb je een groene omni ofzo IN de body gezet?
-De scene doet de auto niet echt eer aan, opgebouwd uit primitieven en de steen structuur is ook nix. Je kunt hem ook in een soort showroom achtig iets zetten...
render de auto alleen is een stuk groter dan kunnen we daar beter naar kijken.
Nope, zijn precies op maat gemaaktOp vrijdag 14 september 2001 17:46 schreef Helox-in-a-box het volgende:
[..]
en zijn de achteruitkijkspiegels niet een beetje te klein?
Street-Glow heet datOp vrijdag 14 september 2001 17:46 schreef Helox-in-a-box het volgende:
btw wrom geven de velgen groen licht??
Wat ik ook zou proberen te doen is een paar renders bij elkaar even in Photoshop in wat layers gooien en dan dan ze door elkaar laten lopen. Dus waar de ene view fade't, de andere laten beginnen. Dat staat wat mooier dan die aparte hokjes om elke view heen.
Verder mooie bak, en de reclame erachter...is van je site oid
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Formaat 640x480

Formaat 1600x1200
View van de binnenkant komt er redelijk gauw aan, aangezien ik nog een paar kleine oneffenheidjes ontdekte
misschien met een kleine photoshop lensflare erbij nog cooler? (god, I love that effect) zoiets als dit:

misschien is het wel nix... maar ik vond het er wel kewl uitzien...
!erg cool gemaakt... nogmaals!
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Verwijderd
ik vind het mooi en ik mis een wireframe/splinecage renderWat vinden we van deze creatie en wat missen we?
is het idd een patchmodel? paar kleine 'oneffenheidjes' zoals je het zo mooi zegt wijzen wel in die richting dacht ik te zien. tweaken met die tangents he! als je surface tools gebruikt mag ie nog een step hoger denk ik...
mensen zeiden het al eerder, de environment doet je modelletje niet echt goed...dit is toch vooral een render om je model te showen, dus ik kan me voorstellen dat je er niet een hele scene omheen wilt bouwen.
dus of verander je compositie zodat je iig de illusie wekt dat er een environment omheen zit, of zet hem in een afgesloten ruimte neer...en zorg dat het het model accentueerd, niet overstemt.
(of render hem gewoon met een skydome scriptje, dat doet iedereen tegenwoordig
goed modelwerk hoor gozer, tweak m nog wel ff af he?
De texture van de auto zelf moet je wel iets aanpassen, hij is erg plastic nu, misschien wat modder erop om de velgen en omgeving ofzo??
De achtergrond, tja. Een paar suggesties:
• zie nieuwe folder van Volkswagen - mooie locatie in Zwitserland of Zweden (daar ergens) - erg mooi om te zien
• op een bergtop, met daarachter een stad met zonsondergang. De stad ligt dan voor de bergen enzo
Zie maar, ik ben benieuwd naar the inside of tha piece
doe de lantaarnpalen "aan",....glas idd wat minder doorschijnend... laat de lichtbundel van de lampen refelcteren in de regen...(mocht je die plaatsen)
verder zou ik de lucht wat schemeriger maken,..beetje donkerblauw met wat kleine sterren erin....
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
nu nog veel betere materials man dan issie bijna fotorealistisch
nummerplaat is gewoon texture op motorkap ofzow ->
ik de scene wel overdag doen...dit komt zo depressief over...
als ik zo naar die auto kijk is het (afgezien van het feit dat het een audi is
maak er een legubere buurt omheen ofzo, met schemerende lantaarnpalen, afgedankte telefooncel met onguur type erin aan te phone, camerapositie zoals die van je tweede render, enz, enz.
das dan wel wat cliché maar das nog altijd beter dan zó'n auto een "vrolijke" uitstraling geven...
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Verwijderd
Maargoed, mijn vraag was dus; wat voor programma's zijn er in staat dit te maken?
Je bent de schaduw onder de wagen zelf vergeten. nu lijkt het net alsof die TT niet op het asfalt staat maar in de ruimte...
Verwijderd
maar erg mooi hoor
Uit de races kun je dan ook een mooie scene halen, van een mooi circuit, als zo'n ding vol over een curbstone gaat ofzo. Het is dat ze niet in Le Mans rijden, anders had je er een mooie midnight-rain-scene van kunnen maken.
Ik weet niet hoeveel jouw model afwijkt van de DTM-versie (de achterspoiler is iig anders).
Luchthappers achter de gril en remblokken/-schijven zouden je model ook ten goede komen, ik zou de verbinding tussen de spaken in de velg en de velg zelf iets dikker maken, dan ziet het er wat steviger uit.
En modder of olie op het bodywork maken het ook weer net wat echter.
Verder wil ik nog een keer benadrukken dat het nummerbord absoluut geen texture is, om dat te bewijzen zal ik binnenkort (morgen even een screenie neerzetten van het model in de viewport waarop dit duidelijk zichtbaar is.
Verder ben ik zeer te porren voor de lensflare
Het programma waar dit mee gemaakt is heet: 3D Studio Max R3.1. Tis verder gewoon een kwestie van (heel) veel tijd en patches, in dit model komen namelijk zowel intern als extern geen textures voor. Ook zal ik nog een aantal gegevens posten over de file zelf (filesize, aantal vertexpoints dat soort dingen)
Maar dit zal allemaal morgen gebeuren.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Of: Je kunt global illumination en de hele zooi toevoegen om de scene echter te laten lijken. www.splutterfish.com is idd zeeeeer zeer kewl voor dat alles.
nog even wat puntjes
De luchtinlaat op het dak is een beetje vreemd. Waar gaat de lucht naartoe? via de "zuiltjes" die het dak omhoog houden? Lijkt me onwaarshijnlijk.
Het geheel doet erg "CG" aan. Dat is op zich niet erg natuurlijk, het is maar voor wat voor look je gaat.
De auto is cool, met wat klijnt gaatjes en oneffenheden hier en daar. Hij voelt wel erg hol aan, alsof er weinig inzit, maar daar werk je geloof ik aan.
Alleen ik kom er maar niet wijs uit met die regen
hmm niet dat ik dat ooit gemaakt heb maar:
particle system, zoals spray ofzo, en dan "facing particles"
dan maak je een regendruppel map, met opacity. Deze ken je toe aan de particles....
Verwijderd
hoe heb je dat geleerd?
ik ben al blij dat ik een cirkel of kubus kan tekenen
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
avondrood ?Op zaterdag 29 september 2001 00:19 schreef Prammenhanger het volgende:
wij willen avondrood!!!
donkerrood/bordeaux rood dus denk ikOp zaterdag 29 september 2001 00:24 schreef C44 het volgende:
[..]
avondrood ?
dit ding is mijn eerste project, heb ondertussen allang anderen afgemaakt, maar omdat dit ding zich zo geweldig leent voor mooie scenes is deze gewoon nooit af, en zo blijf je nieuwe dingen proberenOp vrijdag 28 september 2001 23:35 schreef DinoRacer het volgende:
Wow damn dat ziet er goed uit!
hoe heb je dat geleerd?
ik ben al blij dat ik een cirkel of kubus kan tekenen
ik sta echter wel heel erg open voor suggesties hoe ik bandenrook en volumetric light kan maken zonder dat die mist van die volumetric m'n hele scene grijs maakt, al is het maar een beetje
hoe maak je zon bruute wireframe render?Op zondag 16 september 2001 16:45 schreef C44 het volgende:
een wireframe rendering, en jah d'r zitten toch nogal wat lijntjes in
[afbeelding]
is vrij simpel, je klikt gewoon op het renderknoppie, en dan kun je een optie "force wireframe" aanvinken, en dan is het een kwestie van renderenOp zaterdag 29 september 2001 11:17 schreef AtomicShockwave het volgende:
[..]
hoe maak je zon bruute wireframe render?
staat nu te renderen heeft al 300 Meg voor alleen de belichting in gebruik
(1) Was mooier geweest als de auto's schaduw zouden werpen op het wegdek, nu lijken ze er een beetje boven te zweeven.
(2) Wat zijn die vage grijze noise vlekken op die audi? fout in de render?
(3) Misschien is het slimmer om die lensflares en rode rem effecten later toe te voegen in photoshop dat scheelt denk ik al een hoop rendertijd.
(4) Motion blur op die audi laat het eruit zien alsof ie ook beweegd nu lijkt het alsof beide auto's totaal stil staan (wat ook de bedoeling is voor de dodge volgens mij).
(5) Rook effecten van remmende banden toevoegen (je wilde dit meen ik nog doen, maar wist nog niet hoe dat in zn werk ging, volgens mij heb ik dat gelezen in een van je eerdere posts (gladiool get your ass over here)).
Models zijn erg mooi moet ik zeggen, alleen materials misschien nog iets glimmender maken maja vind het een knap staaltje model werk.
nope, deze scene renderde in ongeveer 3,5 uurOp zondag 30 september 2001 18:47 schreef tec het volgende:
Ik ga wat kritiek leveren. Is een mooie scene hoor daar niet van, btw is dit de scene die zon 6 uur duurde om te renderen ?
dat effect word weggehaald door een aantal spots die daar rond hangen om de handel een beetje zichtbaar te maken(1) Was mooier geweest als de auto's schaduw zouden werpen op het wegdek, nu lijken ze er een beetje boven te zweeven.
nou dat zit zo, op de rendering van die TT zit een 100% raytrace lak, ofwel hij reflecteerd als de ziekte. hier kun je dat ook heel goed zien:(2) Wat zijn die vage grijze noise vlekken op die audi? fout in de render?

dit is een vroege render van het origineel, even snel een scene omheen gebouwd, dat wel.
de lensflares ga ik idd doen met photoshop aangezien ik niet even in de VP Queue kan zien of de lensflare goed staat vanwege de rendertijden. het gloweffect van de remlichten zitten bij de nieuwe render wel nog erin.(3) Misschien is het slimmer om die lensflares en rode rem effecten later toe te voegen in photoshop dat scheelt denk ik al een hoop rendertijd.
dat had ik inderdaad willen doen maar het duur een hele tijd (lees een kleine 2 uur) voordat voordat ik bij frame 5 ofzo ben als ik net de animate knop heb ingedrukt. een motion blur wordt op deze manier dus knap lastig, of je moet echt al tijd teveel hebben...(4) Motion blur op die audi laat het eruit zien alsof ie ook beweegd nu lijkt het alsof beide auto's totaal stil staan (wat ook de bedoeling is voor de dodge volgens mij).
die rookeffecten wilde ik inderdaad nog toevoegen maar dat heb ik niet meer gehaald, denk dat dat ook funest was geweest voor de rendering gezien het feit dat het nu al meer dan 7 uur aan de gang is en nog een flink stuk moet...(5) Rook effecten van remmende banden toevoegen (je wilde dit meen ik nog doen, maar wist nog niet hoe dat in zn werk ging, volgens mij heb ik dat gelezen in een van je eerdere posts (gladiool get your ass over here)).
thanks. ben er ook een hele tijd mee bezig geweest. maar wat je zegt van die materials dat kan ik me wel voorstellen, vooral die Viper is niet echt jofel. ik ben van plan de renderingen nu ook apart te gaan maken, in delen dus (TT los, Viper los, scene los) en dat dan in Photoshop bij elkaar te zetten.Models zijn erg mooi moet ik zeggen, alleen materials misschien nog iets glimmender maken maja vind het een knap staaltje model werk.
De nieuwe rendering duurt waarschijnlijk zo lang vanwege de bump op de stoep en het wegdek, en dat ik daar nogal wat licht in gedeponeerd heb, dat zal in de volgende render stukken minder zijn, da's een ding wat zeker is, ook zal de Viper waarschijnlijk zwart worden en de TTV2 een zwarte vleugel en zwarte lips krijgen.