lucht/lucht warmtepomp verwarmt niet als het koud is

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:41
2 jaar geleden heb ik de Mitsubishi Heavy Industries SRK35ZS-W /SRC35ZS-W geïnstalleerd en door een deskundig bedrijf in bedrijf laten stellen. Doorgaans ben ik er tevreden mee maar de airco stopt al met verwarmen als de temperatuur ongeveer tussen de 4 en 7 graden ligt.
Als deze al aan het verwarmen is lijkt hij het wel vol te houden.

Wat kan hier het probleem zijn? Heeft iemand anders ook dit probleem (gehad)?

Soms als airco niet werkt geeft hij een foutcode maar niet altijd: Beide indicatoren knipperen 2 maal. Dit betekend volgens de handleiding "Rotorvergrendeling" Met als verdere toelichting: "Defecte compressor / Open fase compressor / Defecte kaarten op buitenapparaat".

Volgens de leverancier is het niet vreemd dat een airco bij lage temperaturen niet gaat verwarmen maar ik geloof hier niet in. Volgens de productspecificaties moet de airco kunnen werken tot -15 graden.

Eksit

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-08 14:14
Nee, is onzin, ik heb een LG airco, en dat is mindere kwaliteit als een MI heavy, en die draait vrolijk, ook bij -5. -15 is extreem, maar de leverancier wil denk ik niet de kosten maken voor jou. Ga even na of het ook een gecertificeerde leverancier is van MI heavy, wellicht haalt hij spullen uit het buitenland en dan gelden garanties nu eenmaal niet, dit is een aanname, dus het hoeft niet zo te zijn.

Als hij gewoon in Nederland inkoopt bij de groothandel, dan kan hij middels een RMA de garantie claimen en is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBtL
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03:03
Ik heb het zelfde model, en die gebruik ik juist alleen bij temperaturen van 2-4 graden en lager (als backup voor de lucht/water warmtepomp). Dat doet hij prima, en hij zou inderdaad in ieder geval tot -15 moeten werken.

Remeha Elga Ace 4kW - MHI SRK ZS-W 4kW - 5355 Wp ZO - 1000 Wp vlak - 4200 Wp NW - 7x Jaga Strada + zelfbouw DBE - 3xVictron Multiplus II 48V 5000 + 62kWh LFP accu - DoucheWTW + 1.5kW 200l Smart Boiler