Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric-Peric
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-03 23:19
Ik overweeg om een kamer in mijn huis te verhuren maar ik loop tegen allerlei regels aan.
Even simpel gesteld, als je huurt mag je niet onderverhuren, en heb je een koophuis dan mag het niet van je hypotheekverstrekker.
Waar komen al die die kamers voor studenten dan vandaan?
En als je met huurcontract verhuurt heeft iemand na 9 maanden recht van huur en dan ben je aan het contract gebonden ook bij eventuele verkoop.
Dus de vraag is hoe ga je hiermee om?
Zijn er mensen hier die kamers verhuren en oplossingen of constructies weten hoe hiermee legaal om te gaan?
Een bnb starten met een kamerprijs van 15 euro per dag?

[ Voor 5% gewijzigd door Eric-Peric op 07-01-2025 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Maar huur je of heb je gekocht?
Als huurder heb je hiermee te maken:
U mag niet uw gehele woning onderverhuren. Dat is wettelijk verboden. U mag als huurder wel een kamer van uw woning onderverhuren. Maar alleen als niet in het huurcontract staat dat u dat niet mag doen.
En als koper: https://www.rijksoverheid...ik-een-kamer-wil-verhuren

Kortom verschillende reacties en verschillende paden om te bewandelen. Als onderverhuur als huurder is toegestaan, dan zou het kunnen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 07-01-2025 01:51 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat eventueel wel interessant is, is wat er gebeurt bij onderhuur waar de echte verhuurder niet bij betrokken is. Het contract is met de huurder, dus heeft de onderhuurder na 9 maanden rechten bij de verhuurder, of een claim op de huurder?

Slimste actie: niet doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-Peric
Ik heb een koopwoning met hypotheek van de ING.
Kamerverhuur, contractueel, is bij hen geen optie.
En een poosje geleden in het nieuws een hypotheekverstrekker die een ouder hospita koppel de hypotheek ontzei en het pand executoriaal liet veilen.

[ Voor 3% gewijzigd door Eric-Peric op 07-01-2025 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eric-Peric schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 02:01:
En een poosje geleden in het nieuws een hypotheekverstrekker die een ouder hospita koppel de hypotheek ontzei en het pand executoriaal liet veilen.
Er zijn hypotheken die verhuur mogelijk maken, maar die zijn een stuk onvoordeliger vanwege het risico.

Gewoon niet doen. Je hebt een contract getekend, hou je er gewoon aan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-Peric
Outerspace schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 01:50:
Maar huur je of heb je gekocht?
Als huurder heb je hiermee te maken:
[...]

En als koper: https://www.rijksoverheid...ik-een-kamer-wil-verhuren

Kortom verschillende reacties en verschillende paden om te bewandelen. Als onderverhuur als huurder is toegestaan, dan zou het kunnen :)
De staat heeft er geen enkel probleem mee aangezien ik een koophuis heb.
En ik wil best regeltjes volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-Peric
gambieter schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 02:06:
[...]

Er zijn hypotheken die verhuur mogelijk maken, maar die zijn een stuk onvoordeliger vanwege het risico.

Gewoon niet doen. Je hebt een contract getekend, hou je er gewoon aan.
Correct, maar dat refereert aan een woning kopen met als doel verhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-Peric
En ja, ik heb een contract getekend idd.
Maar bnb is toegestaan, en samenwonen in mijn koophuis mag ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eric-Peric schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 02:10:
Correct, maar dat refereert aan een woning kopen met als doel verhuren.
Je wilt verhuren, dat levert extra risico's op voor de hypotheekverstrekker en die moet je afdekken. Daarom is het niet winstgevend.
Eric-Peric schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 02:14:
En ja, ik heb een contract getekend idd.
Maar bnb is toegestaan, en samenwonen in mijn koophuis mag ook.
BNB geeft geen huurdersrechten, zelfde voor samenwonen.

Je bent nu aan het draaien om het goed te praten.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 07-01-2025 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-Peric
gambieter schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 02:18:
[...]

Je wilt verhuren, dat levert extra risico's op voor de hypotheekverstrekker en die moet je afdekken. Daarom is het niet winstgevend.

[...]

BNB geeft geen huurdersrechten, zelfde voor samenwonen.

Je bent nu aan het draaien om het goed te praten.
De vraag is waar komen al die studentenkamers dan vandaan en hoe kun je dat netjes en legaal doen.
Ik heb een redelijk leuk en ruim deel van mijn huis beschikbaar en de vraag is hoe wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eric-Peric schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 02:28:
De vraag is waar komen al die studentenkamers dan vandaan en hoe kun je dat netjes en legaal doen.
Ik heb een redelijk leuk en ruim deel van mijn huis beschikbaar en de vraag is hoe wel?
Met je hypotheekverstrekker gaan praten. Nu mag het gewoon niet.

Studentenkamers zijn niet vaak onderverhuur, die zijn in panden die daarvoor verhuurd worden. Je kunt aan hospitaverhuur denken: https://www.rijksoverheid...hospitakamer-wil-verhuren
Mogelijk gelden er in uw gemeente extra voorwaarden om een kamer te verhuren of huren. Bijvoorbeeld dat u hiervoor een vergunning nodig heeft. Veel gemeenten hebben hierover informatie op hun website. Is dit niet het geval? Vraag uw gemeente dan per telefoon of e-mail om de regels voor hospita- en kamerverhuur.
Ik heb niet het idee dat je echt goed nagedacht hebt over de consequenties, inclusief belastingen en je verplichtingen.

[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 07-01-2025 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:16
je kan het wijzigen naar een verhuurhypotheek

of een stuk aflossen dan zal de ing het risico anders zien mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-Peric
gambieter schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 02:31:
[...]

Met je hypotheekverstrekker gaan praten. Nu mag het gewoon niet.

Studentenkamers zijn niet vaak onderverhuur, die zijn in panden die daarvoor verhuurd worden. Je kunt aan hospitaverhuur denken: https://www.rijksoverheid...hospitakamer-wil-verhuren

[...]

Ik heb niet het idee dat je echt goed nagedacht hebt over de consequenties, inclusief belastingen en je verplichtingen.
Tuurlijk. De enige bank in NL die hospitaverhuur onder voorwaarden toestaat is de Rabobank.
En nadenken doe ik zeker. Alhoewel ik nu ff ga netflixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:32
Voor de mensen die geïnteresseerd in de casus.

https://www.bnnvara.nl/ka...-kamerverhuur?theme=wonen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:04

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Studentenhuizen zijn óf hypotheekvrij óf hebben een verhuurdershypotheek.

Vaak zijn deze huizen van een grotere organisatie/investeringsmaatschappij of is het huis georven van de ouders, terwijl het 'kind' al zelf een huis had.

Dan heb je twee huizen en kun je mooi 'passief' wat geld verdienen, jaren geleden was het zelfs best een goede investering.

Een alternatief, dat een student een huis koopt met garantstelling van de ouders en vervolgens kamers onderverhuurd aan vrienden/studiegenoten.

Tegenwoordig zijn de regels véél strenger, bijvoorbeeld is het heel lastig om een huurder uit huis te zetten. Dus als jij een van je kamers in je hoofdwoning verhuurd aan iemand die de hele dag loopt te schreeuwen, dan zit je daar al snel aan vast.

Als je één kamer verhuurt, neem ik aan dat die persoon ook gebruik maakt van gezamenlijke keuken/douche/toilet en daar potentieel een puinhoop van maakt, of elke ochtend lang bezet houdt of onnodig veel water gebruikt.

Je kunt dan zelf niet meer fatsoenlijk leven, slapen of gezellig wat mensen op bezoek hebben (zonder geïrriteerd te worden).

Natuurlijk zijn er ook goede huurders waar je weinig last van hebt, maar dat is een behoorlijke gok. Zelfs als je het huis uit ellende wil verkopen, krijg je behoorlijk veel minder geld voor het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19
[...]

Veel mensen doen het gewoon, en vragen het niet na bij hypotheeknemer (de bank). Als je maandelijks je lasten op tijd betaalt dan is de kans dat er iets gebeurt immers miniem. Let op, dit is geen advies en ik wil ook niet de risico’s wegwuiven, slechts aangeven hoe het in praktijk vaak gaat. Maakt een huurder overlast en heb je ontevreden buren? Dan wordt het al riskanter, al weet ik niet of iemand makkelijk kan inzien wat voor hypotheek er op een huis ligt…

Enige manieren om het écht netjes en binnen de regels te doen?
- hypotheek aanpassen naar verhuurhypotherk
- hypotheek aflossen zodat je zelf regie hebt

Beide gevallen lossen overigens niet het andere probleem op wat je al benoemde: huurders krijgen rechten en dat kan lastig zijn of tot vervelende of dure (uitkoop) situaties leiden.

Kortom: er is enorme woningnood én er is enorm veel beschikbare ruimte in woningen bij mensen die daar graag een stukje van verhuren, maar die “match” blijft zeer lastig te maken als je de risico’s goed wilt afdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:36
[...]

De studenten kamers zijn van huizen die al volledig afgekocht zijn, oftewel geen hypotheek meer hebben. Dan mag je doen wat je wil met zulke huizen.

Die huisjes melkers hebben bakken aan geld, die hebben geen hypotheek nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-Peric
Het is dus eigenlijk niet mogelijk om het netjes te doen. De huurdersbescherming zorgt ervoor dat de banken het verbieden, en de opties die mazen in de wet en de contractvoorwaarden zijn, ontnemen de huurders alle rechten.

Het omzetten van een hypotheek is dermate duur en met de bijkomende lastenverzwaring onzinnig met een netto opbrengst van een paar 100 euro per maand.

[ Voor 31% gewijzigd door Eric-Peric op 07-01-2025 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
Eric-Peric schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 01:32:
heb je een koophuis dan mag het niet van je hypotheekverstrekker.
-Voorwaarden aan laten passen van de hypotheek. De voorwaarde die je noemt is standaard voor je eigen woonhuis. Dit is anders voor investeringen
-Geen hypotheek hebben.
-Tóch doen (zoals veel in de steden gebeurd). Dan krijg je addressen waar je niet op kan inschrijven bijvoorbeeld. Doe dit vooral niet.
En als je met huurcontract verhuurt heeft iemand na 9 maanden recht van huur en dan ben je aan het contract gebonden ook bij eventuele verkoop.
Dus de vraag is hoe ga je hiermee om?
Een verhuurt huis was ooit 70% waard van de woningwaarde. Je verkoopt het dus mét huurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:31

TheDudez

Usenet stofzuiger!

[...]

een verhuur hypotheek. En dat gebeurt gewoon legaal. Maar verschild per gemeente de regels.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]
[...]
Erven. Mensen met een groot/groter vermogen die een huis kunnen kopen met zakelijk hypotheek of zonder hypotheek. Mensen die een huis hebben gekocht voor hun kinderen tijdens het studeren, in die tijd massaal aflossen en na de studie het huis aanhouden. Dat soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22-05 11:18
Dat zijn bijna altijd gewoon pandjesbazen die de woningen als belegging hebben....

En bij hospitaverhuur is het allemaal niet zo spannend. Veel minder regels en ook veel hypotheekverstrekkers doen niet zo moeilijk. En door wat recent aangepaste regels en initiatieven zijn de belangrijkste obstakels weggehaald. Andere verhuurconstructies zijn inderdaad bijna onmogelijk als je met een hypotheekverstrekker te maken hebt of je moet flink extra gaan betalen.

Echt veel heb je waarschijnlijk zelf niet uitgezocht want dit is allemaal zelf zo te vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door TweakGP op 07-01-2025 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]

Pandjesbazen hebben óf geen hypotheek óf een hypotheek waar dit expliciet mee is toegestaan (zakelijke hypotheek of verhuurhypotheek). Vaak het eerste, want dat laatste is veel duurder (hogere rentes).

Als je als pandjesbaas een woning met 4 kamers kan kopen voor 4 ton, omtovert tot een woning met 8 kamers en dan voor 1500 euro per kamer verhuurt heb je dat geld heel snel terugverdiend.

Veel particuliere verhuur is mensen die hun geld willen beleggen (bijv. uit een erfenis) of een oude woning al afbetaald hebben, 9/10 keer is er geen hypotheek van toepassing want met een zakelijke/verhuurhypotheek verhuren is niet interessant als het om één kamertje gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
TweakGP schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:46:
[...]

Dat zijn bijna altijd gewoon pandjesbazen die de woningen als belegging hebben....

En bij hospitaverhuur is het allemaal niet zo spannend. Veel minder regels en ook veel hypotheekverstrekkers doen niet zo moeilijk. En door wat recent aangepaste regels en initiatieven zijn de belangrijkste obstakels weggehaald. Andere verhuurconstructies zijn inderdaad bijna onmogelijk als je met een hypotheekverstrekker te maken hebt of je moet flink extra gaan betalen.

Echt veel heb je waarschijnlijk zelf niet uitgezocht want dit is allemaal zelf zo te vinden.
Veel studentenkamers komen vanuit pandjesbazen, eens. Maar TS zou graag één kamer verhuren, dus via hospitaverhuur. Mensen die dat doen (dus er zelf ook wonen) zijn normaliter geen pandjesbazen. Ik denk dat daarbij een deel geen hypotheek heeft en het dus legaal kan doen, maar ook een groot deel het simpelweg doet en niemand vraagt om toestemming. En binnen die groep dan weer zowel huurders als eigenaren van koopwoningen.

Wat ik interessant vindt: je geeft aan dat hypotheekstrekkers veelal niet zo moeilijk doen. Maar: hoe kom je daar achter? In de regels staat vrijwel bij allemaal dat ze géén toestemming geven. Ga je het toch vragen dan zet je jezelf meteen op de kaart en sta je bij een 'nee' veel zwakker als je het toch doet en ze erachter komen, dus dat is geen prettige route. Maar vraag je het niet dan loop je ook een risico. Die is overigens beperkt (dat die éne case in het nieuws kwam ios omdat het zo weinig voorkomt, niet omdat het dagelijkse praktijk is).

Kortom, ik snap wel dat TS vragen heeft. Hij geeft ook aan een ING hypotheek te hebben. En die geven op hun eigen site aan dat ze het niet toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-Peric
TweakGP schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:46:
[...]

En bij hospitaverhuur is het allemaal niet zo spannend. Veel minder regels en ook veel hypotheekverstrekkers doen niet zo moeilijk. En door wat recent aangepaste regels en initiatieven zijn de belangrijkste obstakels weggehaald.

Dit is nieuw voor me. Waar vind je die info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Eric-Peric schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:04:

Dit is nieuw voor me. Waar vind je die info?
Letterlijk de eerste hit op google, als je zoekt op regels hospitaverhuur

https://www.rijksoverheid...hospitakamer-wil-verhuren

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:09

de Peer

under peer review

Eric-Peric schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:17:
Het is dus eigenlijk niet mogelijk om het netjes te doen.
Jawel, maar daar heb jij geen interesse in.

Aflossen of hypotheek wijzigen

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 07-01-2025 15:11 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
ReVision. schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:10:
[...]

De belangrijkste obstakels zijn volgens mij nog steeds:
- Toestemming nodig van hypotheeknemer (Bank)
- Huurrecht laten opbouwen is lastig te voorkomen (tenzij elke keer <9mnd contracten)

Die twee zijn niet weggennomen door nieuwe regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-Peric
ReVision. schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:10:
[...]

Dat zijn gewoon dezelfde regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22-05 11:18
Eric-Peric schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:46:
[...]

Dat zijn gewoon dezelfde regels.
Maar laat me raden... je hebt ook nog niet de moeite genomen om het bij je bank na te vragen?

De meeste banken hebben tegenwoordig weinig problemen meer met hospitaverhuur. ING lijkt nog de grote dwarsligger te zijn.

En ik weet niet precies wat de status is van de voorgestelde wetswijziging van vorig jaar. Als dat is gepasseerd dan eindigt het hospitacontract gewoon door het eind van het contract met de eigenaar. Is dat voor de banken al helemaal geen probleem meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
@TweakGP N.a.v. jouw bericht nog even gezocht. Ik zie hier inderdaad wat meer informatie over de genoemde aanstaande (geen idee van de status) wetswijziging. Dat gaat denk ik hierom?
https://hospihousing.com/...heekverstrekkers-wegnemen

Als die wet er door komt zou dit betekenen dat je bij specifiek hospitaverhuur het contract mag beeindigen bij verkoop woning, iets wat de bezwaren van de bank dan zou moeten wegnemen. @Eric-Peric in dit artikel zie je overigens ook dat veel banken al akkoord gaan, maar ING (zoals @TweakGP ook aangeeft) vrijwel nooit.

Wat mij betreft mag die wet er vlot komen, mits beperkt tot hospitaverhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:41

AlphaRomeo

FP PowerMod
Die mensen hadden een hypotheekachterstand, dat maakt het verhaal wel iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
AlphaRomeo schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:44:
[...]

Die mensen hadden een hypotheekachterstand, dat maakt het verhaal wel iets anders.
Dat klopt. En ze hebben eerst een aantal waarschuwingen gekregen en de kans om er te blijven wonen. Toen ze die waarschuwingen in de wind sloegen en doorgingen met het verhuren was de bank er een keer klaar mee. Als je verhuurt maar gewoon je lasten maandelijks betaalt én geen overlast veroorzaakt dan is de kans dat het een probleem wordt minimaal. Maar goed, omdat dat probleem dan wél grote consequenties heeft is het nog steeds niet erg aantrekkelijk om "het dan maar te proberen".

Wat ik om mij heen veel zie is mensen die hun koophuis (met hypotheek) verhuren bij een lange reis. Maar dat is dan meestal aan enigszins bekenden met een hele duidelijke afgebakende termijn. Daar wordt dus ook een risico genomen, zij het een hele beperkte. Aan de bank zou je het kunnen uitleggen als iemand die op de kat past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-Peric
TweakGP schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:19:
[...]

Maar laat me raden... je hebt ook nog niet de moeite genomen om het bij je bank na te vragen?

De meeste banken hebben tegenwoordig weinig problemen meer met hospitaverhuur. ING lijkt nog de grote dwarsligger te zijn.

En ik weet niet precies wat de status is van de voorgestelde wetswijziging van vorig jaar. Als dat is gepasseerd dan eindigt het hospitacontract gewoon door het eind van het contract met de eigenaar. Is dat voor de banken al helemaal geen probleem meer.
Ik heb het idd niet persoonlijk bij de ING gechecked, aangezien ik geen zin heb in een sterretje achter mijn naam.
Maar we gaan hoopvol kijken naar de nieuwe wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als je die aflevering had gekeken, dan wist je ook dat ze door financiële problemen een betalingsachterstand kregen bij de bank waardoor die ging doorvragen inderdaad:
https://www.bnnvara.nl/ka...-na-verboden-kamerverhuur
Obvion kwam achter de hospitaverhuur toen er achterstand in de betaling van de hypotheek ontstond en Obvion inzage vroeg in de bankafschriften.
Als je de kat zo op het spek gaat binden dan kun je inderdaad tegen de lamp en de regels aan lopen.

/edit: zie dat dit hierboven ook al benoemd is :P

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 07-01-2025 17:02 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-05 01:37
Het ligt eraan waar je woont, maar de kans is groot dat je met een paar maanden airbnb meer verdient dan een jaar huur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siepie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-05 10:03
Misschien is deze organisatie actief in jouw gemeente: onder de pannen.nl . Als je via hen verhuurder wordt, zijn er allerlei randvoorwaarden en regels netjes geregeld en zit je niet jaren aan een tegenvallende huurder vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORMERxZOMBIE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 21:45
Siepie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:55:
Misschien is deze organisatie actief in jouw gemeente: onder de pannen.nl . Als je via hen verhuurder wordt, zijn er allerlei randvoorwaarden en regels netjes geregeld en zit je niet jaren aan een tegenvallende huurder vast.
Interessante! Ik kan alleen geen info vinden over als je een koopwoning hebt. Weet jij dat te vinden?
Pagina: 1