Links vanaf google rekening laten houden met page size

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
1. Welk probleem ervaar je?
Ik gebruik vaak de zoekfunctie van google omdat die vaak beter kan zoeken dan de interne zoekmachine. Daarbij vind google soms interessante links. Maar vaak zijn dat links naar pagina's en niet naar posts. Het probleem is dat ik een niet standaard aantal posts op een pagina heb. Volgens mij is 25 standaard, ik heb het ingesteld op 50. Daardoor gaat de paginering uit de pas lopen en kom ik op de verkeerde pagina.

2. Waarom is dat een probleem?
Ik kom op de initiele pagina niet op de goede pagina terecht, en moet gaan rekenen wat dan wel de goede pagina is, of de link openen in een anoniem tabje

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
1 keer per week?

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Bij het laden van een link van google herrekenen welke pagina ik moet hebben. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan (weet ik). Het kan bij afwijkenden instellingen prima voorkomen dat de 25 van de link van google niet op 1 pagina te tonen zijn. Ik schat niet dat jullie kunnen zien wat de zoekopdracht was en daar een goede gok op doen (naast de hoeveelheid werk om dat te implementeren als je bij die data kan). Ik denk dat het het redelijkste is om de pagina te nemen met de meeste posts van de 25 van de standaard paginering te tonen, of de pagina met de eerste van de link die google produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is een heel oud probleem, heb ik volgens mij ook eens een topic over gemaakt.

Tenzij de directe link van elke post (i.p.v. paginanummer) geïndexeerd gaat worden zie ik geen oplossing, daar niet iedereen hetzelfde aantal posts per pagina heeft.

Of er moet een redirect plaatsvinden indien er een verschil zit tussen het aantal ppp van Google en de ingelogde user. @crisp Zou zoiets kunnen? Dat tijdens het openen van een link via Google het aantal ppp wordt vergeleken en indien verschillend, het paginanummer in de link wordt aangepast?

[ Voor 37% gewijzigd door Raven op 07-01-2025 09:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Same hier. Erg irritant probleem. Kan me ook niet herinneren dat ik een afwijkend aantal posts per pagina heb ingesteld. Is dat standaard anders voor ingelogde gebruikers dan voor een Google bot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:54
eLScha schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:26:
Same hier. Erg irritant probleem. Kan me ook niet herinneren dat ik een afwijkend aantal posts per pagina heb ingesteld. Is dat standaard anders voor ingelogde gebruikers dan voor een Google bot?
De default bij een nieuw account/niet ingelogd was vroeger 25ppp en is ooit aangepast naar 50ppp. Maar voor bestaande accounts is dat gewoon blijven staan.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:24:
Dat is een heel oud probleem, heb ik volgens mij ook eens een topic over gemaakt.

Tenzij de directe link van elke post (i.p.v. paginanummer) geïndexeerd gaat worden zie ik geen oplossing, daar niet iedereen hetzelfde aantal posts per pagina heeft.

Of er moet een redirect plaatsvinden indien er een verschil zit tussen het aantal ppp van Google en de ingelogde user. @crisp Zou zoiets kunnen? Dat tijdens het openen van een link via Google het aantal ppp wordt vergeleken en indien verschillend, het paginanummer in de link wordt aangepast?
Nee, want we kunnen niet betrouwbaar weten of een link vanuit een searchengine komt.

Wat mij betreft is de beste oplossing om gewoon een uniforme pagesize in te gaan voeren, ongeacht mobile of desktop of zoekmachine. Alternatief is de pagesize altijd opnemen in de url, maar dat kan ook weer verwarrend werken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wormaap schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:29:
[...]

De default bij een nieuw account/niet ingelogd was vroeger 25ppp en is ooit aangepast naar 50ppp. Maar voor bestaande accounts is dat gewoon blijven staan.
Jooo, dat was bij mij 40. Nu ook op 50 gezet.
Pagina: 1