Teams gebruiken op aparte laptop voor meerdere gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gb1974
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-08 19:12
Ik heb bij iemand een aantal computers op Office365.
Iedereen heeft zijn eigen computer met eigen Office 365 account (licentie).

Nu heeft men ook een aparte laptop waar men alleen maar teams vergaderingen doet.
Deze vergaderingen worden door verschillende personen gedaan met de zelfde laptop.

Is het mogelijk om dit eenvoudig te doen zonder dat iedere gebruiker op de laptop apart moet inloggen met zijn eigen account?
Ik wil eigenlijk voor deze functie niet speciaal een Office 365 licentie aanschaffen.

Ik weet niet of het mogelijk is op deze laptop Office te laten draaien op de hoofdgebruiker (die een licentie heeft voor max. 5 computers) en dan een algemeen (of shared) account waar teams altijd op ingelogd is op deze laptop. Ik wil niet dat de deelnemers de naam van de hoofdgebruiker zien tijdens de vergadering, maar de naam van deze algemene account.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan met elke gebruiker die je wilt inloggen op de app, dat hoeft niet hetzelfde te zijn als de Windows login naam, alleen niet vergeten om weer af te melden als de meeting voorbij is. Alternatief gebruik je gewoon de browser en logt men in met hun eigen account en worden cookies bij afsluiten gewist (kan je ook niet vergeten af te melden).

Deelnemers van een meeting zullen hoe dan ook de naam van de ingelogde gebruiker zien van Teams, niet die van Windows.

Als je iets met een algemeen account wilt doen, moet die wel een licentie hebben uiteraard. Teams is geen onderdeel van Office voor x computers, dat klinkt meer als iets als Office 2021 oid terwijl Teams een cloud dienst is. Alternatief neem iets als een Teams Rooms apparaat en nodigt men dit apparaat (account) uit voor meetings. Maar daar moet je wel de MS365 omgeving voor hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlvnhs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-07 22:22
Beste optie lijkt mij om een aparte account te maken met een eigen licentie. Zo voorkom je dat avg technisch geen gegevens achter blijven waar anderen ook bij kunnen. Ik snap dat je geen extra kosten wilt, maar in dit geval lijkt het me wel verstandig om dit goed te doen. Succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gb1974|IA
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-01 06:50
Even ter aanvulling. De computers van de gebruikers loggen met lokaal account in en niet met de office 365 login.

Er worden met de laptop door 2 of 3 medewerkers af en toe vergaderingen gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05

Blokker_1999

Full steam ahead

In essentie is dit het teritorium waar je met meeting room devices begint te werken, als je er de licentie voor kunt krijgen.

Je kan een computer opzetten als gedeeld apparaat. In Intune moet je dan de toegewezen gebruiker weghalen. Maar vraag je dan wel even af hoe de activatie moet gaan mocht dit apparaat geen eigen Windows licentie hebben.

Denk ook na over de gevolgen. Vele bedrijven schuwen gedeelde laptops als de pest, primair omdat het een eenvoudige bron is van uitlekken van vertrouwelijke informatie aan gebruikers die daar geen recht toe hebben.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:18:
In essentie is dit het teritorium waar je met meeting room devices begint te werken, als je er de licentie voor kunt krijgen.
- licentie zal het probleem niet zijn de basic (hier vermoedelijk wel voldoende) komt in de meeste (zo niet alle) gevallen gratis bij het apparaat dat je ervoor kunt aanschaffen, DUS het zijn de appraten die zo achterlijk duur zijn,

kennelijk is er geen raspberry pi met logitec pro webcam oplossing beschikbaar. maar begint het direct met 1,5k en hoger (oplopend naar 3-5k).
[/quote]

[ Voor 8% gewijzigd door i-chat op 07-01-2025 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
je kan in teams gewoon meerdere accounts toevoegen en dan wisselen tussen de accounts. Probeer het gewoon de privacy technische kant ervan even buiten beschouwing gelaten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Frogmen schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:29:
je kan in teams gewoon meerdere accounts toevoegen en dan wisselen tussen de accounts. Probeer het gewoon de privacy technische kant ervan even buiten beschouwing gelaten.
Sorry, maar dit is echt geen goed advies. Privacy en gegevensbescherming zijn ontzettend belangrijk en mogen echt niet over het hoofd worden gezien. Liever helemaal niets dan een onbeheerde laptop waarop iedereen zomaar kan inloggen en waarschijnlijk niet uitlogt. Het gaat namelijk niet alleen om Teams, maar ook om de achterliggende SharePoint-sites, waar gebruikers ongetwijfeld documenten opslaan die niet voor iedereen bedoeld zijn.

Ik begrijp dat het geen goedkope oplossing is, maar deze oplossing werkt echt prima. Denk ook eens aan de kosten en risico’s van een datalek dat je bij de Autoriteit Persoonsgegevens zou moeten melden.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Gr4mpyC3t helemaal mee eens. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je op de laptop niet 5 users zou laten inloggen licentie technisch geen probleem met office 365 die mag je volgens mij op 5 devices gebruiken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1