Nieuwe Chello Modem, 2 pcs???

Pagina: 1
Acties:

• Freezo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 17:49
Hey all,
Hier ben ik weer met een nieuwe questions.......
Ik ben net verhuisd en heb nu een nieuwe modem van Chello, nu hoorde ik dat het niet mogelijk is om op die modem 2 pcs aan te sluiten?? IS dit zo? En als dit niet zo is, kan iemand me uitleggen hoe ik dit kan gaan aanpakken??

Hey thnx! En cya!

gREETZ,
Freezo

PS: Het is een Terayon modem : TeraPro Cable Modem

Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kan niet (als je teminste de com21 modem bedoeld)
of met een servertje :)

• Freezo
Lol, ik heb het dus niet over de com21 he :) Modem staat erbij nu (wat voor soort) Maar btw, ik weet dathet wel mogelijk is bij een COM21, dus het klopt al niet wat je zei.

Greetz,
Freezo

Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig

Verwijderd

modem bruinig met grote koelribben ???>>> LAN City modem..

Verwijderd

ik heb op de com21 drie systemen gehad rechtstreeks met een hub naar de modem dus dat verhaaltje klopt niet inderdaad

je krijgt dan zelfs 3 verschillende ip adressen (regio 078)

• Freezo
MAAR! Kan ik dus op die Terayon modem nog een PC aansluiten.
De modem heet : TeraPro Modem
Tis zon laue die recht op staat.......
Hehe

Greetz,
Freezo

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 23:34
Je kunt er geen 2 pc's op aansluiten direct via hub. Dan heb je 2 ip's. Logisch dat dat niet kan. Een router kan natuurlijk altijd.

Verwijderd

Hi,

ik heb zelf een Teryonmodem van Chello. Die kleeft vast aan het MACadres van de eerst geziene NIC.
Aan andere geeft ie geen Internet af. Dus als je NIC crash omdat je eroverheen rijd dan mot chello de Teryon resetten en dan pakt ie de eerst gezien MACadres weer.

Zelf heb ik een Netopia R-nogiets router ertussen want in de BIOS van die Router kan je het MACadres opgeven. In deze BIOS heb ik dus het MACadres opgegeven van de NIC die de Terayon als eerste gezien heeft. Achterin de Netopia zit tevens een 8 poorts HUB. 10 m/bit.
Sinds de nieuwe BIOS luistert de netopia ook gelukkig naar de DHCP van chello.
Maar dit is een ERG dure oplossing!

Je kan het makkelijkste/goedkoopste het volgende doen (denk ik, sugg. welkom):

Terayon --- SW router (2x NIC) --- HUB --- 2x PC

je zet de originele NIC in de SW router en een 2e NIC daarnaast. Daarop ga je Winroute oid draaien. Hoe en wat moet je mij niet vragen maar daar zijn genoeg techneuten/topics hier om daar uit te komen.

Kolere wat een verhaal.

Prettig weekend :)

• HielkeJ
  • Niet online
wat vaag...
ik heb hier van alles geprobeerd om de com21 op meerdere comp's tegelijk te zetten en dat wou nooit :?

• Freezo
aha okay thnx

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Com21 en terrayon modems geven nooit problemen hoor met routers... Ik had eerst een com21 aan me router hangen en nu een terrayon.

Bij terrayon wordt idd het ip adres gekoppeld aan t mac aderes van je nic. Je kan het ip adres vrijgeven via ipconfig of in win 98 winipcfg en dan sluit je het modem aan op de nieuwe nic... Nu wordt t ip adres aan het mac adres van de nieuwe kaart gekoppeld en werkt t ook ....

Je kan ook gewoon je oude nic in je routertje zetten...

ps sharethenet is ideaal.. 1 flop met linux en het draait perfectos.

• Freezo
OKay okay thnx, maar euhm zo'n router? Wat is dat precies?

• Adze
  • Laatst online: 19-08 07:12

Adze

CCNP !

Op vrijdag 14 september 2001 17:27 schreef MAzlbeer het volgende:
Ik heb zelf een Teryonmodem van Chello. Die kleeft vast aan het MACadres van de eerst geziene NIC. Aan andere geeft ie geen Internet af. Dus als je NIC crash omdat je eroverheen rijd dan mot chello de Teryon resetten en dan pakt ie de eerst gezien MACadres weer.
Je Terayon modem "kleeft" nergens aan vast hoor. Dat doet een DHCP server.

De DHCP server van UPC staat ingesteld om per modem max. 1 ip-adres uit te geven, daarom zul je bij een tweede NIC geen ip-adres krijgen. Als je een ander NIC wilt gebruiken zul je moeten wachten tot de DHCP leasetijd is verlopen of je moet je ip-adres op je oude NIC vrijgeven (win9x: uitvoeren-->winipcfg of winnt/2000-->ipconfig /release)

Je kunt wel je internet verbinding delen..... (zie volgende post)

• Adze
  • Laatst online: 19-08 07:12

Adze

CCNP !

recept voor internetdeling voor 2 pc's mbv kabelmodem:

ingredienten:
2x NIC (10 of 100 Mbit)
3x UTP kabel cat5 straight
1x cable-router (bijv linksys BEFSR41 of BEFSR81 met ingebouwde switch)
1x kabelmodem met utp aansluiting

bereidingswijze:

Installeer de NIC in de PC's en laat ze staan op 'automatisch een ip-adres verkrijgen'. Gebruik de UTP kabels om verbinding te leggen tussen de PC's en de Router cq. switch. Gebruik ook een UTP kabel om verbinding te maken mat de router en de kabelmodem.

Configureer de kabelmodem zoals staat omschreven in de handleiding van de router. Als je van je ISP een ip-adres krijgt toegewezen hoef je helemaal niets in te stellen...

Herstart de PC's en voila !!!

Al na gelang kan het recept ook geserveerd worden voor meer dan twee pc's. U dient enkel een extra NIC en een UTP kabel te kopen.

Groeten Jeroen

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Moved naar [forum=19].

• Freezo
whahaha THNX JEROEN! THNX!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Waarom een router kopen als je er ook 1 kan bouwen van een oude pc...

Ingredienten:
Download sharethenet www.sharethenet.com
Neem een oude 386 of sneller
Min 8 mb ram
Floppydrive
Lege goede, zonder badsectors diskette
2 netwerk kaarten (2de hands 3com's voor F 5,- op de beurs of neem 2 realtecs

En dan nog het belangrijkste... gebruik je verstand !

Instal sharethenet op je windoos pc en configureer het... Als je een klein beetje slim bent kan je hier wel uitkomen... let erop dat je het ip adres vrijgeeft bij je oude netwerkkaart.

Vervolgens boot je je pctje met deze flop en klaar !!! Pctje kan voor eeuwig aanblijven... En eventueel de pc ietsjes stiller maken door fan's op 5 V te zetten...
Pagina: 1