Ubiquity HD Gamers Edition Port forwarding werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1979
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-03 18:24
Hallo tweakers,

Ik breek op dit moment mijn hoofd op het open zetten van poorten voor mijn stoomoven van Bosch. Deze zou de volgende poorten open moeten hebben om contact te maken via de server van Bosch:

poorten:
123
443
80
8080

De regels die ik kan instellen, zijn als volgt:

ip-adres: 192.168.1.22 (adres van de stoomoven)
Bronpoort: 123
Bestemmingspoort: 123
Protocol: tcp & udp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5mmo8mFu8UX0aIty1T1eZibLmM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/laNwIM0htBsR3v4hathfPPDq.png?f=fotoalbum_large

Setup:
- ziggo modem in bridge modus
- Amplify HD router Gamers edition als router uiteraard

Als ik via een tooltje check of op mijn externe ip deze poorten open staan dan wordt toch aangegeven dat ze dicht staan. Wat zie ik over het hoofd?

Groet en alvast dank!

Johan

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

@Johan1979 Ik heb nog nooit een poort open gezet om een smart device naar (!) de cloud te laten connecten.
Ik zou alles weghalen, en nog eens de app proberen.
Ik heb Siemens (zelfde bedrijf en software) en alles werkt zonder open poorten.
edit: hun platform Smarthomes is niet echt denderend helaas, mijn vaatwasser is om de haverklap het netwerk kwijt, en laat dit nu het enige apparaat zijn waarbij ik het wel handig vind)

[ Voor 27% gewijzigd door franssie op 06-01-2025 20:06 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1979
Dag Franssie,

Dank voor je reactie. Dit was de situatie en toen werkte het ook niet. Maar na contact met Bosch gaven ze aan dat deze poorten open moesten staan. Mijn vaatwasser en wasmachine maken wel verbinding zonder additionele instellingen maar de stoomoven dus niet. En de poorten lijken dus echt ook dicht te staan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Johan1979 Alleen al het feit dat de rest wel werkt betekent dat Bosh het niet snapt.
Hun apparatuur maakt een connectie naar buiten je netwerk, niet andersom.

Ding opnieuw aanmelden op de app na verwijderen is waarschijnlijk de oplossing, succes veschilt bij BSH groep werkelij kmet de stand van de maan.

Of je moet een agressieve firewall in je eigen netwerk hebben maar die kans lijkt mij klein.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33
Johan1979 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:16:
Dank voor je reactie. Dit was de situatie en toen werkte het ook niet. Maar na contact met Bosch gaven ze aan dat deze poorten open moesten staan. Mijn vaatwasser en wasmachine maken wel verbinding zonder additionele instellingen maar de stoomoven dus niet. En de poorten lijken dus echt ook dicht te staan....
Die poorten moeten naar buiten open staan, niet naar binnen. Standaard staan ze open naar buiten, getuige het feit dat je vaatwasser en wasmachine wel verbinding kunnen maken. Je zit nu echt op het verkeerder spoor.

Heb je misschien een apparaat in je netwerk handmatig hetzelfde IP-adres gegeven als je stoomoven?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1979
Hi FredvZ

Ik heb alle apparaten net gecontroleerd en de stoomoven heeft een uniek ip adres. In de Ubiquiti router kan ik verder ook geen instellingen vinden. NAT staat uit...
Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken eigenlijk. Als ik via zo'n portchecker die poorten controleer, geven die toch echt aan dat ze dicht staan. Maar vreemd dat de andere Bosch apparaten vlekkeloos werken.
Ook de optie om het op het IoT netwerk (2.4GHz) te koppelen werkt niet.....
Zal morgen de stoomoven eens resetten en het hele proces nog eens doorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

franssie schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:05:
@Johan1979 Ik heb nog nooit een poort open gezet om een smart device naar (!) de cloud te laten connecten.
Ik zou alles weghalen, en nog eens de app proberen.
Ik heb Siemens (zelfde bedrijf en software) en alles werkt zonder open poorten.
edit: hun platform Smarthomes is niet echt denderend helaas, mijn vaatwasser is om de haverklap het netwerk kwijt, en laat dit nu het enige apparaat zijn waarbij ik het wel handig vind)
Ik begin die toko (Bosch GMBH / BSH) er écht van te verdenken dat ze iets tegen 'connected' vaatwassers in de 'Home Connect' App hebben. M'n NEFF vaatwasser was vandaag ook weer eens spontaan én volledig van slag ná een update van Unifi Network waardoor ik het apparaat opnieuw aan m'n Ubiquiti Unifi netwerk mocht gaan koppelen....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:03
Zet die binnenkomende poorten iig zsm dicht!

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Johan1979 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:26:
Hi FredvZ

Ik heb alle apparaten net gecontroleerd en de stoomoven heeft een uniek ip adres. In de Ubiquiti router kan ik verder ook geen instellingen vinden. NAT staat uit...
Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken eigenlijk. Als ik via zo'n portchecker die poorten controleer, geven die toch echt aan dat ze dicht staan. Maar vreemd dat de andere Bosch apparaten vlekkeloos werken.
Ook de optie om het op het IoT netwerk (2.4GHz) te koppelen werkt niet.....
Zal morgen de stoomoven eens resetten en het hele proces nog eens doorlopen.
Een poortchecker (online) controleert of de poorten open staan inkomend, dus vanaf internet naar jou apparaat.

De poorten moeten ook open staan maar uitgaand, dus van jou apparaat naar internet. Dat kan een online poortchecker niet controleren.

Je zegt dat NAT uit staat, maar naar internet moet dat wel aan staan, anders ga je met een RFC1918 (192.168.x.y) adres het internet op en dat werkt niet. Dat heb je dan alleen voor dat specifieke ip adres uit staan anders zou je zelf ook niet op internet geraken.

[ Voor 4% gewijzigd door Shinji op 06-01-2025 22:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Johan1979 Wat bij mij in zo'n geval meestal het snelst werkt:
  • Verwijder het Bosch apparaat uit de Home-Connect App.
  • Verwijder het Bosch apparaat uit je router (DHCP / DNS / .....).
  • RESET het Bosch apparaat door de POWER knop een aantal seconden ingedrukt te houden. Alle lampjes / display gaan dan branden gedurende een minuutje en gaan vervolgens weer uit.
  • Zet op de telefoon, waarop de Home-Connect App geïnstalleerd is, bluetooth áán en zorg ervoor dat je met die telefoon verbonden bent met het WiFi netwerk waarmee het Bosch apparaat verbonden moet gaan worden. De Home-Connect App moet dan uiteraard ook (tijdelijk) toegang tot Bluetooth op je telefoon hebben
  • Zet het Bosch Apparaat in 'Connect' modus.
  • Laar de App het Bosch Apparaat zoeken én opnieuw verbinden als zijnde 'nieuw apparaat'....
KLAAR :P

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 07-01-2025 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1979
Nou, apparaat volledig gereset, het IoT netwerk geprobeerd want ze schrijven voor dat je het beste een 2.4GHz netwerk kan gebruik maar geen witte rook hoor.

Het gekke is wel dat als ik de oude Netgear R7000 aansluit dan werkt de stoomoven wel. Dus het lijkt er toch op dat er iets is in de Ubiquiti router die het tegenhoudt....Maar ja wat?

Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:03
Nou dat kan, bij ubiquiti, van alles zijn. Genoeg firmware problemen met dat apparatuur waardoor random clients, vaak inderdaad 2.4ghz iot spul, niet werkt.
Tenminste dat is op de unify lijn, geen idee of de kwaliteit van firmware op de HD Gamers edition net zo is...

Wat je iig kunt proberen is 802.11krv/fast roaming zaken uitzetten.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1979
Nou ik heb het werkend maar wel met een bypass.
Mijn R7000 heb ik als router ingesteld en de Amplify HD in bridge modus er achter gezet.
De stoomoven wilde alleen verbinden als de Amplify NIET aangesloten was op de R7000. Toen dit werkte, heb ik deze weer aangekoppeld en alles draait.
Toch ben ik nog steeds benieuwd wat nu de oorzaak is dat de oven wordt geblokt in de Amplify Router.
Voor nu iedereen bedankt voor jullie hulp en reacties, deze discussie mag gesloten worden.

Groet,

Johan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Als bij mij een IOT apparaat niet wil connecten dan zet ik hem even op mijn WPA2 netwerk. Soms gaat het mis bij een wpa2/wpa3 of wpa3 netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Will_M schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:46:
@Johan1979 Wat bij mij in zo'n geval meestal het snelst werkt:
  • Verwijder het Bosch apparaat uit de Home-Connect App.
  • Verwijder het Bosch apparaat uit je router (DHCP / DNS / .....).
  • RESET het Bosch apparaat door de POWER knop een aantal seconden ingedrukt te houden. Alle lampjes / display gaan dan branden gedurende een minuutje en gaan vervolgens weer uit.
  • Zet op de telefoon, waarop de Home-Connect App geïnstalleerd is, bluetooth áán en zorg ervoor dat je met die telefoon verbonden bent met het WiFi netwerk waarmee het Bosch apparaat verbonden moet gaan worden. De Home-Connect App moet dan uiteraard ook (tijdelijk) toegang tot Bluetooth op je telefoon hebben
  • Zet het Bosch Apparaat in 'Connect' modus.
  • Laar de App het Bosch Apparaat zoeken én opnieuw verbinden als zijnde 'nieuw apparaat'....
KLAAR :P
Vandaag m'n eigen 'handleiding' wederom mogen volgen nadat er hier vorige week woensdag een stroomstoring in de wijk was. Uitereaard kom je er pas achter dat één apparaat in de 'Home-Connect' App geen verbinding meer heeft tijdens een zonnige dag waarop je dat apparaat z'n werk wenst te laten gaan uitvoeren terwijl je zelf niet thuis bent :+

Werderom de BSH / NEFF vaatwasser welke, zoals inmiddels gebruikelijik, alle connectiviteit verloren was ná een spanningsval :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Mijn Home Connect vaatwasser is ook vaak de verbinding kwijt, maar dat is op een Omada netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

franssie schreef op zondag 2 februari 2025 @ 15:15:
Mijn Home Connect vaatwasser is ook vaak de verbinding kwijt, maar dat is op een Omada netwerk.
TP Link (Omada) is AFAIK een Chinese kopie (al dan niet legitiem) van de Unifi lijn van Ubiquiti, toch? :o

Ik zit er aan te denken om toch eens een keer met de BSH Group contact op te gaan nemen om dit 'issue' met betrekking tot Home-Connect aan te kunnen kaarten. Alle apparatuur in m'n keuken komt van NEFF (BSH) en de vaatwasser is het énige apparaat waarmee ik dit euvel ervaar.

Pagina: 1