Garmin introduceert Instinct 3 met amoled, motorfietsradar…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:00
Artikel: nieuws: Garmin introduceert Instinct 3 met amoled, motorfietsradar en hartsla...
Auteur: @Hayte

Vermeldenswaardig voor de hartslagmeter is dat deze blijkbaar alleen is uitgebracht vanwege het kunnen versleutelen van de data. Dit als gevolg van een EU directive.

En de accuduur is 1 jaar = 365 dagen. Niet uur.

Meer info bij DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...min-hrm-depth-review.html

[ Voor 4% gewijzigd door La1974 op 06-01-2025 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Dit model komt met 45mm- of 50mm-band
@Hayte 45 of 50mm heeft niets met de band te maken. Gaat over de diameter van de behuizing van het horloge, men spreekt eenvoudigweg over het formaat van het horloge.

Dus best even herschrijven naar iets als "dit model komt in 45mm en 50mm groottes".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:37

Hayte

Nieuwsredacteur
MatthiasDS schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:33:
[...]

@Hayte 45 of 50mm heeft niets met de band te maken. Gaat over de diameter van de behuizing van het horloge, men spreekt eenvoudigweg over het formaat van het horloge.

Dus best even herschrijven naar iets als "dit model komt in 45mm en 50mm groottes".
Dank, dt heb ik aangepast :)
La1974 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:25:
Artikel: nieuws: Garmin introduceert Instinct 3 met amoled, motorfietsradar en hartsla...
Auteur: @Hayte

Vermeldenswaardig voor de hartslagmeter is dat deze blijkbaar alleen is uitgebracht vanwege het kunnen versleutelen van de data. Dit als gevolg van een EU directive.

Meer info bij DC Rainmaker: https://www.dcrainmaker.c...min-hrm-depth-review.html
Interessant, dit wist ik niet! Weet alleen niet direct of dit iets is voor het nieuwsbericht, om eerlijk te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milte001
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-08 08:45
Het artikel lijkt een automatische vertaling te zijn van een Garmin nieuwsbericht. Zaken zoals strap of belt worden vertaald naar riem, terwijl het hier een borstband betreft. Ook zou het artikel door AI geschreven kunnen zijn, het is nogal chaotisch qua opbouw en de taal is ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:00
Hayte schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:44:
[...]

Dank, dt heb ik aangepast :)

[...]

Interessant, dit wist ik niet! Weet alleen niet direct of dit iets is voor het nieuwsbericht, om eerlijk te zijn :)
Die versleutelde data is het nieuws. Dat is het enige nieuwe aan die band. En volgens mij de enige band die dat heeft.

Voor de rest is het gewoon een hartslagband zoals Garmin er al vele heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
milte001 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:45:
Het artikel lijkt een automatische vertaling te zijn van een Garmin nieuwsbericht. Zaken zoals strap of belt worden vertaald naar riem, terwijl het hier een borstband betreft. Ook zou het artikel door AI geschreven kunnen zijn, het is nogal chaotisch qua opbouw en de taal is ondermaats.
Vreemde reactie, maar goed. In de inleiding stond inderdaad eenmalig riem, daar heb ik band van gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik haak even in op dit topic, want het leest niet zo lekker.

Inderdaad beginnend bij de titel: een motorfietsradar en hartslagmeter IN de Instinct 3...?
Garmin heeft de Instinct 3-serie geïntroduceerd, waarbij een model met amoledscherm.
Waarbij wat? Waarbij een model met amoledscherm wat gaat doen?
Laatstgenoemde is het eerste model in de Instinct-serie met een amoledscherm.
Laatsgenoemde, eerste model... uhhh... juist ja. Refereer dan gewoon direct naar de Amoled-versie.
Dit model komt met 45mm- of 50mm-band en kost respectievelijk 449,99 euro en 499,99 euro.
Wat @MatthiasDS zegt.
De Solar heeft een monochroom scherm ter grootte van 27x27mm met een resolutie van 176x176 pixels, met en een transparant zonnepaneel.
De Solar heeft een monochroom scherm ter grootte van 27x27mm
Waarom deze als enige in mm, de rest in inch? Is natuurlijk makkelijk zelf om te rekenen, maar kleine moeite maakt het een stuk beter leesbaar en vergelijkbaar ;)
Zonder zon is de accuduur maximaal 40 dagen voor het grotere model.
Uhhh... wat was dat ook al weer... ohja de 50mm.
Dit model is ook de enige die alleen als 40mm- of 45mm-varianten komt.
Geen idee, leest gewoon niet lekker.
"ook de enige"? Als iets "ook" iets is (e.g. ook blauw, ook zwaar, ook duur, net als ....), dan is dat dus niet de enige.
in 40mm en 45mm-varianten?
als 40mm- of 45mm-variant?
De grotere variant heeft een 0,9x0,9"-scherm met 176x176-resolutie.
Uhhh... wat was dat ook al weer... ohja de 45mm.
Garmin zegt dat de rugged smartwatches een ingebouwde flashlight hebben, MIL-STD 810-gecertificeerd zijn en tot 100 meter diepte gebruikt kunnen worden.
100 meter diepte onderwater neem ik aan, of kan ik ze niet bij de Dode Zee gebruiken? ;)

(verder niet gelezen i.v.m. geen interesse in de producten)

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
TheTinusNL schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:52:
Ik haak even in op dit topic, want het leest niet zo lekker.

Inderdaad beginnend bij de titel: een motorfietsradar en hartslagmeter IN de Instinct 3...?

[...]

Waarbij wat? Waarbij een model met amoledscherm wat gaat doen?

[...]

Laatsgenoemde, eerste model... uhhh... juist ja. Refereer dan gewoon direct naar de Amoled-versie.

[...]

Wat @MatthiasDS zegt.

[...]

[...]

Waarom deze als enige in mm, de rest in inch? Is natuurlijk makkelijk zelf om te rekenen, maar kleine moeite maakt het een stuk beter leesbaar en vergelijkbaar ;)

[...]

Uhhh... wat was dat ook al weer... ohja de 50mm.

[...]

Geen idee, leest gewoon niet lekker.
"ook de enige"? Als iets "ook" iets is (e.g. ook blauw, ook zwaar, ook duur, net als ....), dan is dat dus niet de enige.
in 40mm en 45mm-varianten?
als 40mm- of 45mm-variant?

[...]

Uhhh... wat was dat ook al weer... ohja de 45mm.

[...]

100 meter diepte onderwater neem ik aan, of kan ik ze niet bij de Dode Zee gebruiken? ;)

(verder niet gelezen i.v.m. geen interesse in de producten)
Fair enough, ik heb het een en ander aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milte001
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-08 08:45
Je noemt mijn reactie vreemd? Ten eerste had je ook gewoon antwoord kunnen geven. Ten tweede wijs ik je op dingen die gewoon fout vertaald zijn en hierdoor verwarring veroorzaken bij de lezer. Internet vertalers gebruiken kunstmatige intelligentie om betere vertalingen te maken. Ten derde veel media maakt tegenwoordig gebruik van llm's voor het schrijven van content. Ik meen mij te herinneren dat Tweakers hier openlijk heeft aangegeven mee te experimenteren. Het zou ook dpg kunnen zijn in de brede zin. Ten vierde... Het artikel was veel rommeliger qua opbouw, ook nu zie je dit nog op een aantal punten terug... Bijvoorbeeld bij het niet hebben van een apart kopje voor de hartslagmeter. Daarnaast vind ik het gebruik van de Oxford-comma opsommingen verduidelijken. Ik weet niet of jullie hier als redactie afspraken over hebben, het hoort gewoon bij de Nederlandse taal. Verder geef ik aan dat het lijkt alsof het een vertaald persbericht betreft. Zaken waar de redactie iets over had kunnen zeggen lijken uit beeld te verdwijnen, zoals de versleuteling van de hartslag gevens. Ook zou je kunnen afvragen waar het verschil is tussen de varia producten en de nieuwe radar. De meeste aandacht gaat uit naar het nieuwe horloge, dit is mogelijk het minst interessante qua tech, maar zal Garmin het meeste geld in het laatje brengen. Garmin maakt ongeveer elke drie jaar en nieuw platform uit en maakt van varianten van dit platform voor verschillende doelgroepen. Er zit dan weinig vernieuwends in de horloges. Bij dit deze serie aan horloges is er misschien een nieuwe technologie, namelijk de eeuwige batterijduur. Is er echt iets veranderd qua zonnepanelen en wat is dan dit verschil?

Samenvattend... Er zaten fouten in, de taal was wat rommelig, en het lijkt er op alsof alle informatie direct overgenomen is van Garmin. Daarom vroeg ik mij af of hier nog echt redactioneel werk achter zit en niet alleen een automatische vertaler met llm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:38

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
milte001 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:12:

Ik meen mij te herinneren dat Tweakers hier openlijk heeft aangegeven mee te experimenteren.
Dit is niet waar.
Het zou ook dpg kunnen zijn in de brede zin
DPG heeft geen enkele invloed op onze redactionele keuzes.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:03

DDX

La1974 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:25:
En de accuduur is 1 jaar = 365 dagen. Niet uur.

accuduur van 365 uur klopt dus wel, uit specs ;

Levensduur van batterij ; Tot 12 maanden (bij gebruik van 1 uur per dag)

Wat trouwens flinke achteruitgang is tov de vorige band hrm dual waar ze '3,5 jaar (1 uur per dag)' opgeven.
En dan vermoed ik nog dat als je encryptie gebruikt de levensduur nog minder is.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Pagina: 1