Probleem met streamen iPad naar TV

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anneke_001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-01 18:18
Vanaf mijn vakantieadres heb ik een Apple TV aangesloten op een Sony TV. Ik wil graag met mijn iPad waarop de KPN+ app is geïnstalleerd, naar de Nederlandse TV te kijken. *knip* hier mogen we geen hulp bij geven
Op zich werkt dit, maar niet helemaal goed. Zodra ik op NPO 1,2 of 3 met streamen begin, verschijnen de 30 seconden “vooruit/achteruit spoelen” icoontjes in beeld, en die krijg ik met geen mogelijkheid meer weg. Niet op de iPad en dus ook niet op de TV. Het ligt niet aan de iPad, want met een andere iPad gebeurt precies hetzelfde. Alle software is bijgewerkt tot de nieuwste versies, zowel op de iPad als op de Apple TV. Bij commerciële zenders gebeurt ook iets vreemds: ik krijg alleen geluid en geen beeld.
Heeft iemand een idee waar dit door komt en hoe dit op te lossen? Zouden de problemen eventueel aan de HDMI kabel kunnen liggen?
Alvast mijn hartelijke dank voor het meedenken.

Het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan je HDMI-kabel. Dat is een digitaal signaal en het werkt wél of het werkt niet. Het probleem zit hem in dat jij iets probeert waar wij je niet bij kunnen helpen. Zie mijn reactie aan het einde van het topic

[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 07-01-2025 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
(jarig!)
Heb je dit al eens eerder geprobeerd op andere plekken (bijvoorbeeld in Nederland) en werkte het toen wel goed? Of is dit de eerste keer dat je het op deze manier probeert?

Het geen beeld krijgen als je je iPad via HDMI aansluit op de tv zou best eens kunnen komen door de beveiliging van die tv-zenders, wat bedoeld is om te voorkomen dat je beelden gaat opnemen en kan gaan delen. Dat kan je niet echt verhelpen, als het daardoor komt.

Die beveiliging heet HDPC, High-Bandwidth Digital Content Protection.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 06-01-2025 18:38 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anneke_001
Dank voor je reactie! In het verleden werkte het wel goed met de ZIGGO GO app, maar die geeft de beelden nu helemaal niet meer door, die geeft een foutcode en ziet ondanks de VPN dat we buiten de EU kijken.
De KPN+ app gaf gisteren de NPO uitzendingen aanvankelijk goed door. De volgende dag niet meer, toen bleven de 30 seconden icoontjes constant in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
(jarig!)
En je hebt al een keer je iPad opnieuw opgestart?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anneke_001
Ja, ook iPad opnieuw opstarten hebben we geprobeerd. Modem, TV, Apple TV alles uitgezet en opnieuw opgestart. De problemen blijven. Dat van de commerciële zenders kan ik begrijpen, maar die 30 seconden icoontjes vind ik echt vreemd. Met name omdat die direct verschijnen zodra je begint te streamen. Als je gewoon op de iPad naar de KPN tv kijkt, is er niets aan de hand,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

*knip* dit is niet toegestaan op Tweakers

[ Voor 83% gewijzigd door Jorgen op 07-01-2025 10:25 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anneke_001
OK, dan zullen we het nu maar gewoon bij de iPad houden en daarop tv kijken.
Hartelijk dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:55

FreakNL

Well do ya punk?

[ Voor 92% gewijzigd door Jorgen op 07-01-2025 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiGerlo
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-01 09:11

[ Voor 82% gewijzigd door Jorgen op 07-01-2025 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je hebt als inwoner van de EU recht om alle media uit andere lidstaten te kijken en om in deze lidstaten ook media uit je eigen EU-land te bekijken.

De legale opties buiten de EU zijn:

BVN
satelliet met een footprint die ook buiten de EU te ontvangen is
Een officiële tv provider die een EU zender buiten Europa aanbiedt

Het gebruik van VPN's mag besproken worden op Tweakers maar niet in combinatie met het omzeilen van georestricties om dingen te doen/zien die buiten het aanbod of de uitzendrechten vallen. Daarom gaat dit topic op slot.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.