Ola,
Ik heb een leuke uitdaging. Mijn OCD kan er niet meer tegen dus ik ben er mee aan de slag gegaan.
Sinds de build van dit systeem knippert de HDD/SDD led altijd dezelfde sequence. Of ik het systeem nu idle laat staan of data met 2500mb/s naar de ssd staat te pompen maakt niet uit. Het lampje knippert gewoon altijd.
Wat heb ik gedaan ?
HDD/SDD LED kabeltje gecontroleerd op de MB io header, deze zit goed.
In windows 11 de automatisch afspelen functie uitgezet ( wellicht wilde hij de niet aanwezige dvd drive continu pollen ) Geen resultaat.
In energiebeheer de standby tijd voor de hdd op 0 gezet. Geen oplossing.
Met de lexar tool de SSD health check gedaan, geen bijzonderheden gevonden.
Met Processmonitor gekeken of er een process is wat continu i/o vraagt , is ook niet het geval.
Als ik in de BIOS zit van het moederbord stopt het , het sequence geknipper begint zodra windows opstart. Heeft iemand een idee hoe ik dat HDD/SDD lampje weer op de normale manier kan laten functioneren ?
Filmpje erbij :
Specs :
ASRock B650E PG Riptide WiFi
AMD Ryzen 7 7700X
ASRock AMD Radeon RX 7900 XTX Taichi
Thermaltake Ceres 300 TG ARGB
Kingston Fury Beast RGB KF560C36BBEAK2
Lexar Professional NM800PRO
Ik heb een leuke uitdaging. Mijn OCD kan er niet meer tegen dus ik ben er mee aan de slag gegaan.
Sinds de build van dit systeem knippert de HDD/SDD led altijd dezelfde sequence. Of ik het systeem nu idle laat staan of data met 2500mb/s naar de ssd staat te pompen maakt niet uit. Het lampje knippert gewoon altijd.
Wat heb ik gedaan ?
HDD/SDD LED kabeltje gecontroleerd op de MB io header, deze zit goed.
In windows 11 de automatisch afspelen functie uitgezet ( wellicht wilde hij de niet aanwezige dvd drive continu pollen ) Geen resultaat.
In energiebeheer de standby tijd voor de hdd op 0 gezet. Geen oplossing.
Met de lexar tool de SSD health check gedaan, geen bijzonderheden gevonden.
Met Processmonitor gekeken of er een process is wat continu i/o vraagt , is ook niet het geval.
Als ik in de BIOS zit van het moederbord stopt het , het sequence geknipper begint zodra windows opstart. Heeft iemand een idee hoe ik dat HDD/SDD lampje weer op de normale manier kan laten functioneren ?
Filmpje erbij :
Specs :
ASRock B650E PG Riptide WiFi
AMD Ryzen 7 7700X
ASRock AMD Radeon RX 7900 XTX Taichi
Kingston Fury Beast RGB KF560C36BBEAK2
Lexar Professional NM800PRO