Waterschade zolder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-09 19:43
Goede dag,

Wij hebben vorige maand een flinke wat water op zolder gehad (1 cm ) Probleem is dat een van de afvoeren verstopt raakte door mos van het dak. Wij laten het dakgoot 1 keer per jaar reinigen maar nu hadden we helaas pech. Door het heftige regenval is de dakgoot volgelopen en daarna is het water onder de pannen naar binnengekomen.

Water kwam op een gegeven moment door lampen en thermostaat naar beneden waar ik gelukkig die dag werkte. Verder ben ik op het dak geklommen op het probleem op te lossen op, plus ik heb een ontvochtiger gekocht om het vocht eruit te krijgen.

Probleem wat we nu hebben is dat 70 procent laminaat beschadigd is, maar nieuw laminaat met deze aansluiting niet bestaat. Dus ik vraag me af krijgen wij nu 70 % vergoed of 100 procent want voor de 30 procent krijg ik geen alternatief.

Verzekering agent komt eind deze week langs. Die zal natuurlijk alles proberen om niet te betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zou persoonlijk de verzekeringsagent afwachten, het is echt afhankelijk van je schadeexpert er van vind.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:02

FreakNL

Well do ya punk?

Ik begrijp uit je verhaal dat 70% van het laminaat beschadigd is en 30% niet? Ofzo?

Dan zou ik bijna zeggen dat het doorlopend laminaat is (volledige verdiepeing?) en dat 1 kamer nog goed is?

Je kunt er altijd voor kiezen om een dorpel te installeren..

Ik heb ook waterschade gehad in 2018. Het laminaat op de overloop kraakt sindsdien. Het staat nog steeds op de planning om op de overloop een nieuw laminaatje te leggen en dan twee dorpels te plaatsen (slaapkamer 1 en slaapkamer 2) en daar het bestaande laminaat (wat nog goed is) te laten liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 06-01-2025 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldbr
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 26-08 16:23
Wij hebben in ons appartement ook waterschade gehad. Het laminaat ligt van de ene hoek van het appartement volledig naar de andere hoek, zonder dorpels.

Aangegeven bij de verzekering dat het laminaat wat wij hebben niet meer verkrijgbaar is en daardoor al het laminaat vervangen moet worden (ongeveer 90m2). Ons 'rampgebied' was ongeveer 5% van het totaal.

Wij hebben de volledige vloer vergoed gekregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
bjornricardo33 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:35:

Verzekering agent komt eind deze week langs. Die zal natuurlijk alles proberen om niet te betalen.
Waarop is dat gebaseerd? Want in een topic van anderhalve maand geleden lijken ze voor (dezelfde?) waterschade welwillend?

Ik zou daarom zoals @Outerspace al zegt de reactie van de verzekeringsagent afwachten voor er allerlei doemscenario's worden geschetst.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:18
In mijn ervaring zijn schade experts best schappelijk als het gaat om schade, mits je het onderhoud (schoonhouden van de goot) goed hebt gedaan en er echt sprake is van overmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Zolder laminaat heb ik voor 30 procent kunnen redden met dorpelpomp en veel dweilen met 5 man. Rest is nu nog ligt nat. Tussen laminaat en vloer zitten 2 tussen lagen die ik niet gedroogd krijg.

Rest van het huis op een paar lampen na heb ik kunnen reden voor defect.

Dakgoot word 2 keer per jaar gereinigd maar deze winter heb ik veel mos op het dak

[ Voor 13% gewijzigd door bjornricardo33 op 06-01-2025 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
Mijn ervaring met waterlekkage:

Je krijgt enkel vergoed wat beschadigd is. Hier een overdrukventiel van de combi-ketel. het drinkwater spoot er uit. Gelukkig waren we thuis en was binnen een minuut de hoofdkraan gesloten. Helaas tapijt op zolder volgezogen, de muren in het trapgat liep het water langs beneden naar de begane grond, ook hier in de hal het laminaat ondergelopen.

Bij mij was dit dus enkele vierkante meters van het totaal wat was beschadigd op zowel zolder als begane grond. Ze prikken er een vochtmeter in en bepalen dan tot waar het is beschadigd. Dat het niet meer te krijgen is, of dat er mogelijk kleurverschil zou optreden maakte niet uit. De rest was niet beschadigd dus wordt niet vergoed.

Daarnaast mijn tip. Regel een pro forma factuur of offerte om het te LATEN vervangen. Zelfde geldt voor schilderwerk of werkzaamheden aan andere delen in huis ivm de waterschade. Indien je aangeeft het zelf wel te doen, doen ze natte vinger werk mbt de uren en je krijgt (uit mijn hoofd) 15,- per arbeidsuur die je er in moet steken. Ik kreeg uiteindelijk kosten vergoed, minus eigen risico en daar kon ik het mee doen. 250,-.

Hiervoor moest ik boven nieuw tapijt leggen, maar dan moeten de wasmachine, droger etc allemaal van de plek. Muren in trapgat opnieuw sauzen van zolder tot begane grond en kon ik een kleine 2,5m2 van het laminaat vervangen midden in de hal. Dat kan niet uit van dat geld.

Dus mijn tip, alles 'uitbesteden' kan je eventueel na kosten vergoeding zelf nog bepalen of je het zelf op gaat lossen of alsnog laat uitvoeren.

[ Voor 31% gewijzigd door JipJapGoedje op 06-01-2025 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 22:24

Sebastiaan

....

Bij mij na een lekkage van vaatwasser was een deel van het laminaat bol gaan staan, nadat bleek dat het huidige type laminaat niet meer gemaakt werd en het type laminaat ook nog binnen de garantieperiode viel van de fabrikant (quick step), besloot de verzekering om de volledige vloer te vergoeden voor een vergelijkbaar type laminaat. Na overleggen van de offerte van een vloerenbedrijf was dit goed te regelen.

Kijk dus of je nog ergens de gegevens van je huidige vloer kan terugvinden, de waarde, merk, leeftijd en overige staat zal ook meespelen voor de vergoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

JipJapGoedje schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:32:
Mijn ervaring met waterlekkage:

Je krijgt enkel vergoed wat beschadigd is.
Denk dat dit sterk afhankelijk van je verzekering is.

Bij mijn (verlijmde) laminaatvloer werd destijds de hele vloer als "verloren" beschouwd. Wel werd er gerekend met vervangingswaarde en afschrijving, en wordt niet de nieuwwaarde vergoed.

Los van het materiaal werd er nog een bepaald bedrag uitgekeerd als "arbeidsloon" voor het (zelf) vervangen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Bedankt voor de info. Als ik pech heb krijg ik voor 7 jaar oud laminaat niet maar veel terug ( hoewel het als nieuw uitziet) plus 70 procent word vergoed. Offerte wat ik heb is 3500 euro dus 1000 max meer krijg niet.

28 Jan komen ze bij ons langs niet eind deze week. Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:45
bjornricardo33 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 23:29:
Bedankt voor de info. Als ik pech heb krijg ik voor 7 jaar oud laminaat niet maar veel terug ( hoewel het als nieuw uitziet) plus 70 procent word vergoed. Offerte wat ik heb is 3500 euro dus 1000 max meer krijg niet.

28 Jan komen ze bij ons langs niet eind deze week. Ik hou jullie op de hoogte
Ik ben vooral verbaasd dat je een vergoeding krijgt, aangezien een verstopte afvoer toch een gevalletje gebrekkig onderhoud is lijkt mij (met veel mos op je dak zou je dan misschien elk half jaar laten reinigen). Ik moet misschien zelf bij allerlei zaken dan maar ook de verzekering gaan inschakelen, goed om te weten! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

President schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:07:
[...]

Ik ben vooral verbaasd dat je een vergoeding krijgt, aangezien een verstopte afvoer toch een gevalletje gebrekkig onderhoud is lijkt mij (met veel mos op je dak zou je dan misschien elk half jaar laten reinigen). Ik moet misschien zelf bij allerlei zaken dan maar ook de verzekering gaan inschakelen, goed om te weten! :)
Bij mij ging het om een verstopte regenpijp die door een bijkeuken liep. Ik was ook "bang" dat de verzekering het op achterstallig onderhoud zou gaan gooien (wat ergens wel logisch is), maar dat viel dus mee. Het werd gegooid op "water wat onbedoeld uit leidingen stroomt", en dat viel toen gewoon onder mijn polisvoorwaarden. :)

(maar dat kan misschien wel per verzekeringsvoorwaarden verschillen).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1